וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ל"משחקי הכס": האם המעריצים יחזרו אל סדרות ההמשך?

עודכן לאחרונה: 17.4.2021 / 13:28

צופי "משחקי הכס" עדיין לא סולחים ליוצרים ול-HBO על העונה האחרונה והמאכזבת שהרסה להם את הסדרה - זה משהו שברור עד כאב לנוכח התגובות הטריות לחגיגות העשור שחלות בימים אלה. אם כך, האם HBO לא שוגה כשהיא יוצרת שפע סדרות חדשות שיתבססו על אותו עולם?

טריילר לעונה הראשונה של "משחקי הכס"/HBO

במאי הקרוב ימלאו שנתיים בדיוק לפרק הסיום של "משחקי הכס", ונדמה שהתחושות הקשות בקרב מעריצי הסדרה רק החמירו בשנים בהן לא הייתה חלק מהעולם הטלוויזיוני שלנו. מה שהחל כאכזבה, המשיך לעצומה שדורשת מ-HBO לייצר את העונה השמינית מחדש ועד קריאות לחרם של ממש של הרשת - הפך צורם במיוחד על רקע חגיגות העשור לעלייתה של סדרת הפנטזיה המצליחה.

ב-17 באפריל 2011 יצאה HBO לדרך עם הימור על סדרת פנטזיה אפית בהשקעת ענק. הרבה חששות ליוו את ההרפתקה עם ז'אנר שנחשב נישתי ולא הוכיח את עצמו בטלוויזיה קודם לכן. את ההמשך כולנו זוכרים: "משחקי הכס" הפכה לתופעת תרבות עולמית, שינתה את הטלוויזיה כפי שאנחנו מכירים אותה, פתחה את הדלת ליצירות ענק רבות נוספות ולז'אנרים חדשים. היא הוכיחה ש"נישה" יכולה להפוך למיינסטרים עם שאפתנות, דמויות וסיפורים מרתקים.

לכבוד יום השנה הכריזה HBO על חודש חגיגי, שיצוין בין היתר עם אגף מיוחד בשירות הסטרימינג שלה, שיכיל פרקים מודרכים לצופים חדשים לצד פרקים למעריצים עם פרטים חבויים והפתעות שייתכן שחמקו מהעין בהקרנה המקורית. בנוסף, הרשת מציעה כ-150 קליפים וראיונות מאחורי הקלעים ממחזור חייה של הסדרה. אחד האירועים המרכזיים בחודש הוא מה שמכונה "Marathrone" - אירוע בינג' שמעודד את הצופים לגמוע את 73 פרקי הסדרה במהירות הבזק, עם פרסים שייתרמו לצדקה.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

משחקי הכס - עונה 1. HBO, צילום מסך
עבר כבר עשור. ג'יימי לאניסטר צח הפנים, "משחקי הכס" עונה 1/צילום מסך, HBO

אלא שבמקום החגיגה הנוסטלגית שהרשת ציפתה לה, עצם אזכור התאריך העגול מעורר מחדש את גלי המחאה והזעם של המעריצים ברשתות. אחרי ששחררה טריילר חדש לעונה השמינית והאחרונה, התמלא עמוד הסרטון בביקורות קשות. באתרי מעריצים כבדים יותר, בעיקר פורומים כמו רדיט, התגובות קשות הרבה יותר. כל אלה מחזירים את HBO לנקודת ההתחלה. שוב היא מוצאת את עצמה בפני אתגר גדול שקשור ב"משחקי הכס".

האם ההחלטה לחזור אל היקום השנוי במחלוקת תתברר כמוצלחת, או כהוכחה שהרשת המצליחה מנותקת מהטעם של המעריצים ומזעמם? האם היוצרים שייכנסו עכשיו לנעליהם של דיוויד בניוף ודן וייס, יעמדו באתגר של איזון בין נאמנות לחומרי המקור לבין יצירתיות ומקוריות? האם באמת קיים רעב אמיתי לכל כך הרבה יצירות המשך לסדרה אחת, מצליחה ככל שתהיה? השאלות האלה ואחרות ילוו את השנים הקרובות של HBO ו"משחקי הכס", ובהתאם ישפיעו כמו בעבר על יצירות אחרות שיוולדו או ייגנזו. למעשה, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות ליורשות "משחקי הכס" הוא אדישות. כל תגובה אחרת, לטוב או לרע, תלמד שהלהט וההשפעה שלה עדיין חזקים מתמיד.

עוד בוואלה!

"ברידג'רטון" חודשה על ידי נטפליקס לשתי עונות נוספות

לכתבה המלאה
תגובות וקטילות גולשים לחגיגות עשור ל"משחקי הכס". יוטיוב, צילום מסך
"מי חשב שזה רעיון טוב לפרסם את זה?". גולשים קוטלים את HBO בתגובות לטריילר חדש לעונה השמינית/צילום מסך, יוטיוב

היורשות

נכון לאפריל 2021, לא פחות משישה פרויקטים שונים ביקום "משחקי הכס" נמצאים בפיתוח ב-HBO, רובם המכריע בשלבים מוקדמים למדי. הנה מה שאנחנו יודעים עליהם:

"בית הדרקון" (House of the Dragon)

הפרויקט המדובר ביותר עד כה ברשימה, מתרחש 300 שנים לפני מאורעות "שיר של אש ושל קרח", ומתמקד בקורותיו של בית טארגאריין - אבות אבותיה של דאינריז, ששלטו ללא עוררין בווסטרוז. עלילת הסדרה צפויה להוביל אותנו בהדרגה אל אירוע השיא המכונה "ריקוד של דרקונים", הגדרה ורודה מאוד למה שהוא למעשה מלחמת אזרחים.

יוצרי הסדרה הם התסריטאי ריאן קונדל ("המושבה") והבמאי המוערך מיגל ספוצ'ניק, שביים את כמה מהפרקים האיקוניים ביותר בתולדות "משחקי הכס", וזכה בשני פרסי אמי על בימוי הסדרה (בהם "קרב הממזרים" וקרב הארדהום). ג'ורג' ר"ר מרטין מעורב אף הוא באופן מעמיק במיוחד בכתיבת הסדרה. העונה הראשונה צפויה לעלות לשידור במהלך 2022 ולמנות עשרה פרקים. אמה ד'ארסי ("האנה", "מחפשי האמת"), מאט סמית' ("הכתר"), אוליביה קוק ("אני וארל וזאת שעומדת למות"), פאדי קונסידיין ("היום השלישי") וריס איוונס ("נוטינג היל") יככבו.

דרקונים, משחקי הכס. Giphy
דרקונים רוקדים, אילוסטרציה/Giphy

סיפורי דאנק ואג (Dunk and Egg)

מבוססת על סדרת נובלות מצליחה של מרטין, שבמרכזה הרפתקאותיהם של האביר סר דאנקן הגבוה (דאנק) ועוזרו הנאמן (אג), שיהפוך ברבות הימים למלך אאיגון טארגאריין. עלילת הספרים והסדרת מתרחשת כתשעים שנים לפני עלילת "שיר של אש ושל קרח". הסדרה נחשבת למסקרנת במיוחד בשל הפופולריות הגדולה של הנובלות, ואם אכן תוזמן על ידי HBO, בוודאי צפויה לעורר הרבה עניין. בשלב זה לא ידוע מי הם יוצרי הסדרה או על שחקנים שלוהקו לטובתה.

פרויקט נימריה

אחרי שבית טארגאריין זכה לסדרה משל עצמו, גם בית דורן עשוי לקבל אחת. אף שמדובר באחד מקווי העלילה המושמצים והחלשים ביותר ב"משחקי הכס", דורן של גרסת הספרים היא מהמקומות המרתקים ביותר בשבע הממלכות. הפרויקט שנבחן בימים אלה עוסק בקורותיה של נימריה, המלכה הלוחמת הנערצת ומייסדת ממלכת דורן (ב"משחקי הכס" זה היה שמה של אחת מנחשות החול וכן של זאבת הבלהות של אריה).

עלילת הסדרה מתרחשת כאלף שנים לפני מאורעות "שיר של אש ושל קרח", והכותרת הזמנית שלה היא "10,000 ספינות". מדובר בקישור ישיר לאחד מהסיפורים המוכרים ביותר בהקשר של נימריה, שהורתה לשרוף את כל ספינות הצי שלה לאחר שהובילה את צבאה מאסוס אל דורן, כדי לסמן שלא תהיה דרך חזרה.

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes, yes
האם יהיה תיקון לעלילת דורן? טאיין סנד, נחשת חול נשכחת מ"משחקי הכס"/yes, HBO באדיבות yes

The Sea Snake

יוצר "רומא", ברונו הלר, מעורב בפרויקט שעוסק בסיפורו של קורליס ואלריון, ראש בית ואלריון ומי שזכה לכינוי הנושא את שם הסדרה. בספרי "שיר של אש ושל קרח" מוגדר ואלריון כגדול הימאים בשבע הממלכות, הרפתקן ומצביא מוערך, ששימש גם כימין המלכה ו"אדון הספינות". ואלריון צפוי להופיע כדמות ב"בית הדרקון", כך שהסדרה בכיכובו עשויה להיות ספין אוף לספין אוף.

Flea Bottom

החלק העני והמרופט של מעלה מלך, זה שבו נולדו דאבוס סיוורת' וגנדרי באראתיאון, עומד אף הוא במוקד של סדרה שנבחנת בימים אלה. אף שאין כל פרט נוסף שידוע על אודות הסדרה בשלב זה, ניתן להעריך שאם תוזמן, היא תציג צד שונה של יקום "משחקי הכס". פחות קרבות אפיים ודרקונים, ובמקומם סיפורי הישרדות, פשע וקונספירציות שנכרתות במחשכים.

סדרת אנימציה נטולת שם

הפרויקט הדל ביותר בפרטים עד כה, שכן נראה שבשלב הזה לא נבחר אפילו הנושא שבו תעסוק הסדרה, ומספר אפשרויות נבחנות במקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully