וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל אודות אמא: המוגלה האמיתית של "מחוברים" יוצאת כאשר מיכל ושרי אנסקי מדברות

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 8:43

הורות, בדגש על אימהות, תהיה ככל הנראה הנרטיב שילווה אותנו בעונה הנוכחית של "מחוברים", ויעבור בצורה פתלתלה בין חייהם של הסלבס. בניגוד לחשש שלפיו הקורונה תשתלט על התוכנית, נדמה שלמחוברים יש פחדים קמאיים יותר להתמודד איתם

מיכל אנסקי. HOT, צילום מסך
על מסלול התנגשות. מיכל ושרי אנסקי, "מחוברים"/צילום מסך, HOT

הרבה לפני שהפכה למקום שבו ניתן לקבל גרסה ארוכה ובלתי מצונזרת של הסטורי שהסלבס היו רוצים שנראה, "מחוברים" (שני-רביעי ב-HOT3 וב-HOT VOD) הייתה מלכת הדוקו-ריאליטי בזכות ליהוק אותנטי ומדויק. חנה רטינוב (כיום אסולין), לואיס אדרי, אליזרין "זרוב" וייסברג, שיר נוסצקי ועוד - כולם היו אלמוניים למדי שקיבלו מצלמה לידיים, ובזכות עריכה חכמה ומלאת רגישות (בהתחלה של רם לנדס ודורון צברי ולאחר מכן עמי טיר) נכנסו לנו לא רק לחיים אלא גם מתחת לעור. העונה התשיעית של הסדרה מעלה את רף הסלבריטאות של משתתפיה לשיא חסר תקדים (האם נראה כאן הודנא בין משפחת רפאלי ובין התקשורת?) אך כפי שזה נראה משבועיים ראשונים של שידור, היא לא שכחה שהלב שלה נמצא במקום בו שכל יצירה צריך להימדד - הסיפור.

הורות, בדגש על אימהות, תהיה ככל הנראה הנרטיב שילווה אותנו העונה ויעבור בצורה פתלתלה בין חייהם של הסלבס. בניגוד לחשש שלפיו הקורונה תשתלט על התוכנית, ואנחנו נזכה לשעות של מונולוגים מז'אנר כמה מוחרוד זה סטיילינג עם מסכות (דורין אטיאס) או איזה מבאס זה שאין הופעות חיות (עברי לידר), נדמה שלמחוברים שלנו יש פחדים קמאיים יותר להתמודד איתם.

מיכל אנסקי. HOT, צילום מסך
מסע תיקון מול ילדיה. מיכל אנסקי, "מחוברים"/צילום מסך, HOT

מערכת היחסים המורכבת/מעוותת/מצחיקה/מטרידה (בחרו באופציה המועדפת עליכם בהתאם לבית שבו גדלתם) בין מיכל אנסקי והוריה, שרי ואלכס אנסקי, זוכה כאן לחיטוט עמוק מאוד בפצעים. אפילו יותר מהשיתוק על שם בל שפגע בפניה וזוכה לסיקור אינטנסיבי, הכולל גם ליווי לחדר הניתוח, המוגלה האמיתית יוצאת החוצה כאשר מיכל ושרי אנסקי מדברות. מיטיב לתאר זאת אייל (בן הזוג החיובי כמו רשג"ד בצופים של מיכל) ששואל את בתה הבכורה דניאלה: "מה הסיכוי שמיכל ושרי לא יריבו בנסיעה המשותפת?". התשובה לא באמת צריכה להינתן.

הטיפול הפסיכולוגי המשפחתי שעוברות כאן האנסקיות לא פשוט לצפייה, אבל גם אמיץ ומסוגל לשלוח כל צופה לחשוב מחדש על חוויות אישיות עם הוריו. מסתבר ששרי ואלכס אנסקי - ישראל הראשונה, כמו שהיה מתאר אותם בוודאי אבישי בן חיים - מעולם לא עשו חיים קלים למיכל. אהבה הייתה שם (לצד קריירות תובעניות) אך היא לוותה בשיח ביקורתי ולא מרחם שלא הייתם מצפים לשמוע מהורים.

עוד בוואלה!

"מחוברים" ו"פרויקט משפחות" הן שני צדדים של אותו מטבע - ואחד בוהק יותר מהאחר

לכתבה המלאה
מיכל אנסקי. HOT, צילום מסך
לא פשוט לצפייה, מיכל ושרי אנסקי, "מחוברים"/צילום מסך, HOT

באחד הרגעים החשופים ביותר מספרת אנסקי לקולגה אייל שני כי אלכס אמר לה שגם לחתולים יש ילדים, אך כדי שתהיה ראויה להפוך לבת שיחה היא צריכה להיות מעניינת. אפשר לשפוט את כישורי ההורות של אלכס אנסקי, אבל זה לא מעניין. מה שכן, זה נותן לנו סיפור רקע שלא נחשפנו עליו עד כה לדמותה של מיכל, אחד הפרצופים היותר מוכרים בטלוויזיה הישראלית. דמות שמצד אחד מאוד אהובה על צופי "מאסטר שף", אך במקביל זוכה לא פעם לתיאורים של "אישה מורכבת" במדורי הרכילות.

אם חשבנו שהיחסים עם בין מיכל ואביה מורכבים, היחסים עם אמא שרי הם מסלול התנגשות של ממש, ונדמה כי לא הבת היא זאת שאשמה בכך. הישירות שבה שרי אומרת למיכל שהיא לא תחזור להיות מושלמת פיזית ושעליה לאהוב את מה שיש, בעוד ניתן לראות עד כמה האחרונה שבורה מכך, גורמת לצופה לזוז באי נוחות. תוסיפו לכל זה את העובדה שמיכל בעצמה היא אם לשתי בנות - הצעירה עדיין יונקת ממנה לאורך רוב הפרקים - וניתן לראות בתהליך שהיא עוברת כאן סוג של מסע תיקון, שנועד למנוע ממנה להיות העתק של הוריה.

מחוברים 9 פרק 1. VOD_HOT
קוד השתיקה גדול. דור רפאלי עם משפחתו, "מחוברים"/VOD_HOT

משפחת אנסקי המורחבת והמורכבת היא ללא ספק הכוכבת של תחילת העונה, אך תסביכי האם חוזרים כאמור אצל כל הגיבורים. דור רפאלי, שמצטייר כסוג של קאובוי כל-ישראלי רגיש, גדל בבית שבו החברות גדולה אך קוד השתיקה גדול עוד יותר (אבחנה של המקעקע הקבוע שלו). ההתמודדות שלו עם הכניסה לכלא של אמו ציפי (שבינתיים זכתה לשחרור), מרגשת בדרכה המאופקת. לוסי אהריש, שבוודאי תהיה אמא מהממת כי היא מקפידה להיות מהממת בכל מה שהיא עושה, מציירת יחסים בין עדתיים מדהימים עם חמותה. אפשר רק לקוות שהתשתית לשלום בר קיימא תיראה כמו היחסים בין משפחות אהריש-הלוי. ועברי לידר, ששומר בינתיים על קרירות מהמצלמה, שקצת מרחיקה ממנו, אך גם הוא חרד לעתידה של אמו המבוגרת המתקשה להתמודד עם שינוי מקום המגורים.

בתואר האם המצטיינת של תחילת העונה זוכה ללא ספק דורין אטיאס, שמצליחה להיות גם שריון לילדיה (יעשה בשכל מי שיחתים את בנה מורי על חוזה טאלנט עוד היום) וגם שבר כלי מולם. קו העלילה של אטיאס כולל גם דמות נוכחת נעלמת, אמא אווה שנפטרה לפני שנתיים. החלל שהותירה בחיי בתה נוכח כמעט בכל מונולוג, וניתן לראות שהיא מנסה להנציח אותה גם ביחסים שלה עם בניה. הניגוד בין אטיאס שאנחנו מכירים - מחלקת הדרקונים הצינית מגיא פינס - ובין השלולית הרגישה שמופיעה ב"מחוברים", הוא אחת הסיבות המוצדקות להמשיך בפורמט הזה, המתגלה שוב כמקום היחיד שבו ניתן לראות את הסלבריטאים בעירום מלא-מלא (רגשי כמובן).

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully