וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות הפופ לא הייתה נראית אותו הדבר בלי "משפחת קרדשיאן", אבל טוב שהן הולכות

13.6.2021 / 0:00

הבנות למשפחת קרדשיאן נפרדו אתמול מהתוכנית בערוץ !E שהפכה אותן לאימפריה. טוב היו עושות לו ביטלו אותה מוקדם יותר - העונות האחרונות נמתחו כמו מסטיק על אספלט ביום שרבי, וגם הפרק האחרון היה מנומנם. בכל זאת, את המורשת שלהן אי אפשר לבטל

משפחת קרדשיאן. !E,
פרק סיום מנומנם ומעושה. "משפחת קרדשיאן"/!E

החיים במדינת ישראל הפכו להיות כאוטיים מתמיד בשנים האחרונות: מגפה רודפת מערכת בחירות, סגר כללי מאגף מלחמה, ואי השפיות היחיד שנותר לנו בוטל גם הוא. הכוונה היא, כמובן, לחשבון הטוויטר של יאיר נתניהו. סתם, לא. תוכנית הריאליטי של בנות משפחת קרדשיאן, זו שהייתה מקלט מנחם ואסקפיסטי בלוח השידורים של ערוץ E, בוטלה אחרי 14 שנים ו-20 עונות.

כאשר התוכנית עלתה לשידור, אי אז בשנת 2007, היה מדובר בקונספט מרענן ופרוע. משפחה מטורללת, אחוזות פאר, עירום פרונטלי וסקנדלים הפכו את הבנות לכוכבות ענק. האינסטגרם היה אז בגדר רעיון מופרע בלבד, סרטוני סקס דרשו חיפוש מיומן באינטרנט ומשבצת השידור העניקה לעולם כולו הצצה לחייהן של בנות המשפחה. בראשן עומדות, עד היום, האם קריס והאחות קים, שמנווטות את הספינה והשכילו למנף קלטת סקס לכדי עסק שמגלגל מיליארדים.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

קים קרדשיאן. מתוך "הקרדשיאנס", צילום מסך
הכל התחיל בקלטת סקס. קים קרדשיאן/צילום מסך, מתוך "הקרדשיאנס"

האחיות כולן, ללא יוצא מן הכלל, לא אוחזות בכישרון מפואר. יהיה מי שיקום ויגיד שהן נשות עסקים מעולות שהצליחו להפוך את לימון הריאליטי לחופן דולרים. את מי שיאמר זאת אפנה אל מגזין פורבס, שהכתיר את קיילי למיליארדרית הצעירה בעולם, רק כדי לגלות שאי אילו דוחות כספיים זויפו ואמנם לא מדובר בבחורה שזקוקה לקורת גג (700 מיליון זה גם לא רע), אבל המיליארדים היחידים שיש לה כרגע מסתכמים בכספי מס שהסתירה מהרשויות.

משנת 2007 חלפו מים רבים בנהר, וטוב הייתה עושה המשפחה לו ביטלה את צילומי התוכנית מוקדם יותר. העונות האחרונות נמתחו כמו מסטיק על אספלט ביום שרבי, והקולות הצווחניים שעלו מהטלוויזיה הפכו רקע למשחק באבלס סוער. הרי לא היה לנו צורך בתוכנית הטלוויזיה כדי לדעת מה עובר עליהן, כיוון שכל מזרק בוטוקס, בגידה ואאוטפיט תועדו. גם להן אין צורך בבית הטלוויזיוני הזה: הן הצליחו למצב את עצמן, כל אחת בתחומה, והחשיפה או העו"ש לא מראים סימני דעיכה.

יש סיכוי שבנות המשפחה דבקו בתוכנית מתוך חסד נעורים למי שהפכה אותן לאימפריה. ואולי, רק אולי, מדובר בזריקה קבועה של תשומת לב, המשאב היחיד שכסף לא יכול לקנות. ואלוהים יודעת שהן כבר קנו הכל.

עוד בוואלה!

אנחנו כבר לא נואשים כפי שהיינו, אבל גם החלק השני של "לופן" מהנה לצפייה

לכתבה המלאה
קיילי ג'נר, קים קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
הפכה לרפליקה של אחיותיה הגדולות. קיילי עם קים קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם

פרק הסיום של התוכנית ששינתה את תרבות הפופ מקצה לקצה, היה מנומנם ומעושה. נראה שגם לבנות המשפחה נמאס מצוות הצילום שמקיף אותן, וכל התנהלותן במהלך הפרק זעקה יציאה ידי חובה. הטיול המשפחתי המצולם האחרון, קפסולת הזמן שהטמינו בחצר הבית של קים (ולתוכה היו צריכות להשליך את למאר אודום, אבל זה עניין לטור אחר), וגם סגירת הקצוות הרומנטיים - כל אלה לא ריגשו ולא העניקו לצופה תחושה של סיום אמיתי, כזה שגורם לצביטה בלב ועיניים דומעות. הדמעות לא הגיעו כיוון שהשיקולים הקרים של הקרדשיאנז הצליחו לגעת גם בנימי הנפש של הצופים, ולעטוף אותן בפלסטיק קשיח. כשהגרוטסקה הופכת למיינסטרים, קשה שלא לגלגל עיניים, בטח שלהזיל דמעה.

ואם ברומנטיקה עסקינן, אין לנו צורך בתוכנית הטלוויזיה כדי לדעת שקורטני וסקוט לא שבו להיות יחד, למרות הלחץ המאסיבי שהופעל על שניהם. כל העולם ידע שקים וקניה נפרדו ושקלואי שבה לזרועותיו הבוגדניות של טריסטן חודשים לפני שידור התוכנית, כך שגם אפקט ההפתעה בוטל הודות לצלמי הפפראצי החרוצים והרשתות החברתיות. למעשה, הסצנות שבהן הדיבורים על זוגיות הופיעו, הרגישו כמו הפרעה אחת גדולה למהלך העלילה, שהתרכז בבילוי משפחתי מצולם אחרון. גם את זה, כמובן, יש לקחת בערבון מוגבל. חייהן של בנות המשפחה ימשיכו להיות מצולמים משלל זוויות ובתאורה מחמיאה בעמודי האינסטגרם שלהן.

קנדל ג'נר מסיבה של מגזין LOVE. GettyImages
טסה לצד השני של העולם. קנדל ג'נר/GettyImages

באחת מהסצנות, קנדל וקיילי שוחחו על כך שהן גדלו עם התוכנית כיוון שהיו ילדות קטנות כשצוותי צילום החלו ללוות את חייהן. אם נברח אל מחוזות הפסיכולוגיה בגרוש, נבין למה אחת מהן בחרה בקריירת דוגמנות שכופה עליה שהייה ממושכת מעבר לים, סוג של ניתוק מסיטואציה שנכפתה עליה ללא שהביעה הסכמה לכך. השנייה הפכה לרפליקה של אחיותיה הגדולות, דבר מצער בהתחשב בעובדה שמדובר בצעירה בת 22, שחוסר הביטחון שחוותה לאורך השנים גרם לה להזריק ולפסל את פניה לדעת. כלומר, עם כל הסימפטיה לקיילי, היא נראית כמו עקרת בית מבברלי הילס, ולא כמו צעירה שנמצאת בתקופה היפה והמשוחררת ביותר בחייה.

התרבות הפופולרית לא הייתה נראית אותו הדבר בלי בנות המשפחה. הן שינו את אידיאל היופי מקצה לקצה, הפכו את הסלפי לטכניקת הצילום המועדפת על גברים, נשים וטף, והוכיחו באינספור אקטים פמיניסטיים שהן לא זקוקות לגברים כדי להתרומם ולהצליח. למעשה, טוב יהיה אם תוכנית ריאליטי חדשה תעקוב אחרי הגברים שהיו חלק מהמשפחה עד שהתחילו לעמוד בדרכה של מפלצת התהילה הזו, וסיימו את חייהם בטיפול נמרץ במקרה הטוב או במאורה עם הילדה של בלאק צ'יינה וסטוק של גרביים שלא הצליחו להימכר. כן רוב, אנחנו מסתכלות עליך.

קנדל ג'נר, קיילי ג'נר, קים קרדשיאן, קלואי קרדשיאן, קורטני קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
שינו את מודל היופי. בנות קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם

העולם ימשיך לעסוק בבנות משפחת קרדשיאן כל עוד הן תרצנה בכך. למעשה, כבר למדנו שהן יכולות לגרום לזה לפסוק באחת. כך, למשל, קיילי העבירה תשעה חודשי היריון מתחת לרדאר עם צילומי פפראצי בודדים שהעלו חשש לבטן מתחת לחליפת טרנינג סרת טעם. בחלוף הזמן הקסם פג, והצופים נותרו עם טעם מריר בפה. הריאליטי לא משקף את המציאות כבר שנים רבות, ונראה שגם הסקנדלים תוכננו כדי לתת פייט לתחרות שאורבת להן בחוץ. כמי שניזונות מתהילה, הן כאן כדי להישאר. אולי לא במשבצת הקבועה, אבל במשפחה שבה הסצנות הביזאריות ביותר מחושבות עד לרמת המילימטר, החוזה הבא כבר חתום וממתין על שולחן הקפה של קריס (ספציפית: סדרה חדשה בהולו).

קשה לסכם את המשפחה הזו בטור בודד. היא עומדת בקנה אחד עם תופעות כמו המפץ הגדול: כולנו יודעים שזה קרה, אף אחד לא בדיוק מבין איך, אבל הנה אנחנו כאן, חיים את הפלא הזה ולמדים שמיץ אננס אכן משפר טעם של מיצי גוף, ואין גיל מוקדם מכדי לקחת את אימא לעודד אותך בצילומי עירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully