וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטובות לקרב" נאלצת להתחיל מחדש, ועושה את זה מושלם

25.6.2021 / 0:00

עם עלילות שנותרו באוויר בגלל הקורונה, שתי דמויות ראשיות שעוזבות ונשיא כתום אחד שפינה את כיסאו, לקראת העונה החמישית "הטובות לקרב" מצאה את עצמה במפתיע בפני צומת דרכים כפוי. כדרכה, היא מתמודדת עם האתגר בחוכמה ובעונג. ביקורת ללא ספוילרים

טריילר "הטובות לקרב" עונה 5/פראמאונט

כמו במקרה של סדרות רבות בשנה שעברה, גם צילומי העונה הרביעית של "הטובות לקרב" נגדעו בעיצומם בשל התפשטות הקורונה. במקום עשרת הפרקים שתוכננו, העונה הרביעית נאלצה לעצור אחרי הפרק השביעי, משאירה באוויר כמה קשתות עלילתיות.

מאחר שחלפו שנים רבות מאז ששודרה לאחרונה, אי אז במאי 2020, הנה כמה דברים שקרו וצריך לזכור לקראת העונה החדשה, או לפחות הפרק הראשון בה: לאורך העונה נחשפו דיאן (כריסטין ברנסקי) וג'וליוס (מייקל בואטמן), בשבתו כשופט, לתזכיר 618 - מסמך מסתורי המסייע לבעלי ההון והקשרים להשתחרר במהירות מלפיתת החוק. אחרי גישושים ואיומים על משרתו, ג'וליוס החליט בכל זאת לחשוף את הנושא מול החוקרת הכללית, באלמוניות ועם דיאן כעורכת דינו, אבל בסוף העונה נעצר בפתח ביתו בבושת פנים. כמו אחרים שניסו לחשוף את העיוות הזה בחוק, גם הוא זוכה לנקמה מצד המושכים העלומים בחוטים.

בינתיים במשרדי "רדיק, בוזמן ולוקהארט", ההנהלה החדשה כפתה על המנהלים - ליז (אודרה מקדונלד), אדריאן (דלרוי לינדו) ודיאן - לקצץ 20 אחוזים מכוח האדם. בתוך כך, לוקה (כוש ג'מבו) המשיכה לעבוד בשירותה של ביאנקה, הלקוחה העשירה שהתיידדה עמה והתעקשה לפנק אותה במשימות רווחיות ומפנקות.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

הטובות לקרב - עונה 5. פראמאונט,
שעת מבחן. אודרה מקדונלד, "הטובות לקרב" עונה 5/פראמאונט

כל כך הרבה קרה מאז בעולם, וסדרה כמו "הטובות לקרב", שהאירועים החדשותיים והפוליטיים הם לחם חוקה, לא יכולה להתעלם מהם. למעשה, זו כמעט שעת מבחן עבור הסדרה, שכל חייה, ממש מהדקות הראשונות, הייתה קונטרה לממשל טראמפ ולאיש עצמו. כך, כשבאמתחתה שלל סיפורים לא גמורים, מציאות פוליטית שהשתנתה בתכלית, מגפה שעדיין עושה שמות ברחבי העולם ושני שחקנים ראשיים שהודיעו על עזיבתם מבעוד מועד, חוזרת "הטובות לקרב" ואמורה איכשהו להמשיך, או להתחיל מחדש, או משהו בין לבין.

אם זו אכן שעת מבחן, "הטובות לקרב" צולחת אותה בקלילות ובעונג. כדי לגשר על כל ההתרחשויות של עצמה ושל העולם, הסדרה נוקטת במתכונת פקחית. בדקות הראשונות של העונה החדשה, שעולה היום (שישי) ביס ויאודי בצמוד לשידור בארצות הברית, אפשר בקלות להתבלבל ולחשוב שפספסנו משהו. הפרק נקרא "Previously On", וככה כולו נראה - אסופה של קטעים מהעבר.

עוד בוואלה!

מורשת מפוקפקת: הסיפור מאחורי כישלון סדרת הענק של נטפליקס

לכתבה המלאה
הטובות לקרב - עונה 5. פראמאונט,
מפנה את הלוח. דלרוי לינדו וקריסטין ברנסקי, "הטובות לקרב" עונה 5/פראמאונט

אלא שמדובר בעבר שלא ראינו עדיין, המשך ישיר לסיפורים שהופסקו בטרם עת. המשפט של ג'וליוס, הקיצוצים וכן הלאה, ומעבר לכך גם מגפת הקורונה (שאף פוגעת באחד מגיבורי הסדרה, ברגע מרגש מאוד), רצח ג'ורג' פלויד, הבחירות לנשיאות וההסתערות על הקפיטול. הכל מוצג באותה מתכונת של סיכום המוכר בדרך כלל מתחילתם של פרקים, בסצנות קצרות ותמציתיות. אגב כך אנחנו גם מקבלים מחווה לאחת הסצנות האגדיות בתולדות הטלוויזיה, מסדרה משפטית קלאסית אחרת, "פרקליטי אל איי", שמשפיעה על הלך המחשבה של הגיבורים.

במשך 50 דקות "הטובות לקרב" מפנה את הלוח ומציבה כלי משחק חדשים, כחלק מעולם שונה בתכלית מזה שלעומתו נוצרה. במובן מסוים, פרק פתיחת העונה הקודמת, שדמיין עולם שבו טראמפ הפסיד והילרי קלינטון זכתה, היה מין חזרה לקראת הדבר האמיתי. האיש הכתום אמנם איננו, אבל שפע של בעיות מערכתיות אקוטיות עדיין פושות מכל עבר, וכמובן מפרנסות את משרד עורכי הדין ואת "הטובות לקרב". החברה עצמה נדרשת לאפיין מחדש את זהותה לנוכח העזיבות, ממש כשם שהיה על הסדרה עצמה לעשות.

"הטובות לקרב" עונה 2. yes,
הסדרה כבר המציאה את עצמה מחדש בעבר. כוש ג'מבו, רוז לזלי וברנסקי בזמנים אחרים, "הטובות לקרב"/yes

חלק ממהות העולם החדש הזה נובע גם מאירועי השעה, כמובן, בכללם הקורונה. בבתי המשפט נוצרו עיכובים גדולים שמענים את האזרחים ומאלצים אותם לחפש חלופות. בחלופה משונה כזו מכהן כשופט אדם בשם האל ווקנר, בגילומו של מנדי פטינקין ("הומלנד", "שיקגו הופ", "הנסיכה הקסומה"). המיזם שלו עולה בקנה אחד עם חיבתה של "הטובות לקרב" לטרלול, אבל גם מעורר לא מעט מחשבה בטיעוניו ובהשקפת העולם שלו. גם הפריצה לקפיטול משפיעה ישירות על קווי העלילה - חלק מהדמויות נאלצות להתמודד עם הנושא הזה באופן אישי.

על אובדן כמה מהגיבורים מפצה הסדרה בשינויים פרסונליים ומקצועיים. היא מתמקדת בשתי עורכות דין זוטרות שאך זה סיימו את לימודיהן - האחת היא דמות מוכרת כך שנימנע מספוילרים, האחרת היא אישה צעירה וקרת רוח בשם כרמן מויו (שרמיין בינגווה). שתיהן מצליחות בזריזות למצוא להן נישות שמערערות כמה מהתפיסות המשמעותיות של מקום העבודה שלהן.

הטובות לקרב - עונה 5. פראמאונט,
הדנ"א נשאר בדיוק כשהיה. "הטובות לקרב" עונה 5/פראמאונט

"אז, אני מניחה שזה מתחיל", אומרת מריסה (שרה סטיל) בסוף הפרק השני של העונה, במין הצהרתיות של הסדרה עצמה על הדף החדש. כן, עם העזיבה של לוקה (איזה באסה), אדריאן (נו טוב) וכמובן טראמפ (ווהו!), יש תחושה של התחלה ב"הטובות לקרב". אך הסדרה כבר המציאה את עצמה מחדש בעבר לא פעם. מישהו בכלל זוכר בשלב הזה את מאיה רינדל (רוז לזלי), אחת מהצלעות המרכזיות של הסדרה לאורך שתי עונותיה הראשונות? זוכרים את קולין (ג'סטין ברתה), מושא אהבתה של לוקה? ואת ברברה (אריקה טייזל), שקדמה לליז כשותפה בחברה, שנקראה אז "רדיק, בוזמן וקולסטד"?

אז אוקיי, הפעם השינויים מסיביים מאי פעם, אבל על סמך ארבעת הפרקים הראשונים של העונה שנשלחו לביקורת, הדנ"א נשאר בדיוק כשהיה. "הטובות לקרב" עדיין מבדרת רוב הזמן ושופעת הברקות, עדיין מרתקת באופן שבו היא מאתגרת כמה מהיסודות והגבולות של מערכות המשפט, החוק והממשל, ועדיין עושה את כל זה בצורה חכמה להפליא, מצחיקה ופוקחת עיניים.

seperator

העונה החמישית של "הטובות לקרב" משודרת מדי יום שישי ביס ויאודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully