וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים: שלומי אלקבץ, הדס בן ארויה ותום שובל הם הזוכים הגדולים

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 19:43

"מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה ו"הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל חלקו את הפרס העלילתי בתחרות המקומית של פסטיבל ירושלים. "מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ הוא הזוכה הגדול בתחרות התיעודית

טריילר הסרט "מישהו יאהב מישהו"/פסטיבל ברלין

פסטיבל הקולנוע ירושלים נפתח לפני כעשרה ימים, ולמרות הקורונה מתקיים בהצלחה יוצאת מגדר הרגיל - עם אולמות מלאים כמעט עד אפס מקום. ההקרנות יימשכו עד מוצאי שבת, אבל היום (חמישי) הגיעה לסיומה התחרות הישראלית, עם ההכרזה על הזוכים והזוכות.

חבר השופטים המשותף לתחרות העלילתית והתיעודית הורכב מליאור אשכנזי, מאיה קניג וענת אבן. בגזרה העלילתית, הוחלט באופן חריג לחלק את הפרס הראשי בין שניים. בשני המקרים, מדובר בסרט השני של הבמאי והבמאית - "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה ו"הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל.

על "מישהו יאהב מישהו" אמר חבר השופטים - "הסרט מציג מבנה לא שגרתי ואף חדשני, דיאלוגים חדים ומושחזים ותפיסת עולם מקורית. היוצרת עוסקת בסרטה ביחסי מין מנקודת מבט נשית באופן נועז, חסר עכבות ומעורר מחשבה, לא כמטרה אלא כאמצעי לומר משהו על הקושי להיות באינטימיות ועל חיפוש נואש אחר חום ונחמה של דור שלם". ועל "הסירו דאגה מלבכם" אמר - "סרטו המאתגר של תום שובל נע בין עולם פנטסטי לעולם ריאליסטי. בדרכו הייחודית מצליח שובל להתבונן במציאות הישראלית המורכבת ומייצר אלגוריה חברתית ונוקבת במבט מפוכח ואירוני".

"מישהו יאהב מישהו" זכה גם בפרס השחקנית הראשית - אלישבע וייל. "הסירו דאגה מלבכם" לעומת זאת קטף גם את פרסי הצילום (דניאל מילר וזיו ברקוביץ') והמוזיקה (אשר גולדשמיט). ועוד פרסים: פיני טבגר זכה בפרס התסריט על "יותר ממה שמגיע לי", ועומר פרלמן על התפקיד הראשי בסרט "השחיין". "סינמה סבאיא" של אורית פוקס רותם זכה בפרס סרט הביכורים.

מתוך הסרט מישהו יאהב מישהו. מידן ארמה,
מתוך "מישהו יאהב מישהו"/מידן ארמה

בתחרות התיעודית, הזוכה הגדול הוא "מחברות שחורות", האפוס התיעודי של שלומי אלקבץ על אחותו המנוחה, רונית.

חבר השופטים נימק את הענקת הפרס כך - "זוהי ללא ספק יצירה מונומנטלית המורכבת מחומרי תיעוד אישיים של עשרות שנים הנעים ללא גבולות בין הפרטי לציבורי, בין האישי לחברתי, בין המציאותי לבדיוני, ומצליחים להרחיב את גבולות הקולנוע. לכאורה זהו סרט המשרטט דיוקן של אישה, שחקנית ויוצרת גדולה, אך למעשה הוא עוסק במערכת יחסים מלאת אהבה בין שני אחים, שאהבת הקולנוע ותשוקת היצירה נטועה בהם. הסרט משלב בין הדוקומנטרי והעלילתי, מתוך טרילוגיית הסרטים שלהם, ומציג את מאבקם הבלתי מתפשר בעולם גברי במהותו, ובחתירה לשחרור וחופש. אלקבץ מכניס אותנו הצופים, אל נבכי נשמתו של האמן היוצר המחפש את דרכו אחרי שאיבד את אחותו ושותפתו ליצירה מבלי ליפול לסנטימנטליות ולמציצנות". הסרט זכה גם בפרס העריכה הודות לעבודתה של ז'ואל אלכסיס.

"מחברות שחורות" הופק בידי כאן 11 וגם ישודר בערוץ. כך גם "חצר משחקים" של נורית קידר שזכה בציון לשבח במסגרת התחרות.

עוד בוואלה!

"המין האנושי הוא גזע טיפש. בכל כדור הארץ יש אולי שני אנשים חכמים"

לכתבה המלאה
שלומי אלקבץ בפסטיבל ירושלים. איתן גינזבורג,
שלומי אלקבץ השבוע בירושלים (צילום: איתן גינזבורג)/איתן גינזבורג

ונסה לאפא, במאית הסרט התיעודי "שפאר בדרך להוליווד", זכתה בפרס הבימוי במסגרת הדוקו. אתמול נודע גם שסרטה יוקרן בפסטיבל טלורייד, הנחשב למקפצה הכי יוקרתית בעולם הקולנוע, ועשויה אף לקדם אותו לעבר מועמדות אפשרית לאוסקר. הסרט הופק בידי yes דוקו וכמובן גם ישודר בו.

בתחרות הקולנוע הקצר, "שמש זורחת למטה" של דילן יוסף שטרית זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ו"הוא יכול לישון על הספה" של אחינעם קפון בציון לשבח. "מולוטוב" של אריאל סמל זכה בפרס הסרט התיעודי הקצר.

מחפשים מה לראות בפסטיבל בסוף השבוע? הנה המדריך המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully