וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול שמעתי מאקסים שלי. הרגשתי בתוך כלוב, פחדתי לדבר, עד שאמרתי די"

11.10.2021 / 10:00

כמעט עשור לאחר פריצתה לתודעה, נסרין קדרי מוציאה היום שיר חשוף על אקסים שציוו עליה "תפסיקי לשתות" ו"תלכי פחות חשוף". בריאיון לוואלה! תרבות היא מדברת על מערכות יחסים רעילות, האלימות בחברה הערבית, ומספרת למה החליפה ארבעה מנהלים בתוך שנתיים

נסרין קדרי בקליפ לשירה "ג'ינס או טייץ"/במאי ותסריט: לירן סגל

"אולי כבר תפסיקי לשתות", "די לאכול", "מותר לך תמיד לשקר", "לצחוק בקול לא יפה לך", "תלכי פחות חשוף בקיץ" - המשפטים הבעייתיים האלה נאמרו לזמרת נסרין קדרי לאורך השנים מאקסים שלה, וכעת הפכו ללבו של "ג'ינס או טייץ", שיר חדש ועוצמתי בביצועה, שיוצא היום (צפו בקליפ לשיר - מעל). השיר נכתב על ידי צליל קליפי ואבי אוחיון לאחר שיחה שבה שיתפה אותם בגילוי לב על כל מה שעברה במה שהיא מגדירה כ"מערכות יחסים אובססיביות ולא בריאות".

"נראה לי שאני בפעם הראשונה באמת חושפת פה סיפור אישי בשילוב עם האמנות", מספרת קדרי לוואלה! תרבות. "עברתי חוויות מאוד קשות שפגעו בנפש שלי, עשו לי כאב פיזי שליווה אותי אחרי כל משבר וכל בן זוג. עד שאמרתי די. תמיד זה היה שהם מחליטים מה אני אלבש, מה אוכל, איך אצחק, על מה אדבר ועל מה לא. זה לפעמים היה סוג של שליטה מסוימת. עברתי את זה בדרך מאוד קשה, וזה השפיע עליי שנים רבות.

"יום אחד ישבתי עם צליל קליפי, אנחנו חברות מאוד קרובות וטובות, ובשיחה אישית מאישה לאישה אמרתי לה מה שעובר עליי. ישבתי איתה באולפן, ואמרתי לה, את לא מבינה מה היה לי היום עם האקס שלי, אני לא רוצה להגיד את השם שלו. יצאתי מפתח הדלת, והאקס שלי שישב בסלון אמר לי, 'תעצרי רגע. תחזרי אחורה. מה זה המכנס הזה, זה ג'ינס או טייץ? לא הבנתי'. אני מסתכלת על עצמי למטה, ואמרת לו, 'לא הבנתי מאמי, זה ג'ינס'. אז הוא אמר לי 'למה זה כל כך צמוד? זה לא טייץ?!'. זה סיפור אמיתי. אחרי שסיפרתי את זה לצליל, היא אמרה לי, 'איזה משפט גאוני. אנחנו כותבים לך שיר'.

"חשבתי מתי אוכל לשתף ולפרוק את זה. כנראה שהשיר מדבר בעד עצמו. הייתה לי הזדמנות להעביר מסר לנשים ולשתף אותך במה שחוויתי. נראה לי שכל אישה עברה את זה. אולי יש נשים שלא מדברות על זה, ומסתתרות בבית, אבל אני צועקת את זה בקול רם ודרך המוזיקה שלי".

נסרין קדרי. טל עבודי,
מסר לנשים. נסרין קדרי/טל עבודי

זו בטח חוויה מאוד לא נעימה כשבן זוג מתייחס אליך, לדבריך, בשתלטנות ותוקפנות כזאת.

"הכול שמעתי מאקסים שלי. הרגשתי באיזשהו כלוב. פחדתי לדבר. עד שאמרתי די, אני אקבע ואני אחליט איך להתלבש, איך לאכול, איך לדבר ואיך לצחוק, ואף אחד לא יכול לשלוט עליי. עבדתי על האני שלי ועל האישה שלי. היום אני לא מפחדת לדבר, לא מפחדת לצעוק, ולא מפחדת מכלום. היום אני בשליטה מלאה על עצמי".

צליל קליפי גם כתבה לך בעבר את השיר "לובשת חיוך", שמתכתב עם השיר החדש כי הוא התייחס לזה שפעמים רבות את מעמידה פני שמחה בעוד שאת לא שמחה.

"נכון. במה היא הבית שלי. אנשים לא יודעים מה אני עוברת ואיזה חוויות עברתי לפני העלייה לבמה - עם מי רבתי, עם מי התווכחתי, אם אני שמחה או לא. הקהל שלי לא אשם במה שעברתי. אני צריכה לעלות לבמה וללבוש חיוך שהוא לפעמים מזויף. זה נשמע קצת לא טוב אבל זה ממקום מקצועי. אני לא רוצה לתת לקהל את התחושה שמשהו קרה איתי או לא בסדר איתי. מעבר לדמות שעומדת על הבמה יש אישה והיא מאוד רגישה ועוברת המון. האישה הזאת חוותה דברים בחיים שלה, עברה דבר או שניים בחיים שלה, וצריכה עכשיו לעמוד חזקה ואיתנה, לצעוק אל העולם ולתת לקהל מה שהוא צריך ממנה. ומהמקום הזה נכתב גם השיר 'ג'ינס או טייץ', שהפך להיות סוג של המשך לסיפור שלי".

סוגיית האלימות בחברה הערבית חוזרת למרבה הצער שוב ושוב לכותרות, ואני מניח שזה מטריד גם אותך.

"המציאות כואבת. השיר הזה קשור לעניין האלימות כלפי נשים, גם במגזר הערבי. אני נחושה לצעוק - לא מגיע לאף אישה שתעבור את זה. אני באה עם אגנ'דה להשפיע, לקום ולהגיד - די, מספיק. התפקיד שלי הוא להעביר מסרים, אולי לעשות שינוי, זה המהות שלי. לשנות את המציאות הכואבת. מוזיקה יכולה להשפיע. שיר כזה ישפיע על כל לב של אישה".

עוד בוואלה!

אחרי שמונה שנים: נסרין קדרי עוזבת את "ליאם הפקות" של אייל גולן

לכתבה המלאה
נסרין קדרי. טל עבודי,
המציאות כואבת. נסרין קדרי/טל עבודי

הכרזת באומץ על רצונך לצאת לדרך עצמאית והקמת את "קדרי הפקות". אבל כרגע את לא בעצמאות מקצועית מלאה. מה עלה בגורל החברה שלך - היא נסגרה?

"קדרי הפקות לא נסגר. אני במקום מצוין, ושמחה שהגעתי להחלטה להיות בארומה מיוזיק עם בני מנשה (מנהלה של קדרי - ש"ב). מעבר לזה שבני מקסים וחבר נפש, הוא נותן לי חופש ביטוי, נותן לי להשתגע, נותן לי לעשות מה שאני רוצה, בצורה מובהקת ויפה. אף אחד לא מחליט בשבילי - בסופו של הדבר ההחלטה שלי, והצוות שלי מלווה אותי ומשתגע איתי בהחלטות שלי".

מה גרם לך להחליף ארבעה מנהלים בתוך שנתיים?

"לא עזבתי ואף אחד לא עזב אותי. אני בקשר טוב עם כולם. אני לא מזלזלת באף אחד. אני אוהבת את כולם. אני מכילה את כולם. כולם בלב שלי. הכל בסדר. אני אומרת לעצמי - ליאם הפקות ואחרים לימדו אותי משהו על עצמי. עברתי איתם חוויות. הם ליוו אותי בדרך שלי. אני כל כך שמחה ומאושרת היום, ולא צריכה לדבר על העבר. אני לא מזלזלת בעבר, הוא לימד אותי. אני מסתכלת על העתיד, זה יותר חשוב. מהיום והלאה יקרו דברים הכי טובים בעשייה שלי. אני מקווה שבני מנשה וארומה מיוזיק הם התחנה הסופית שלי".

נסרין קדרי. טל עבודי,
כל דבר בעיתו. נסרין קדרי/טל עבודי

לפני כחודשיים פורסם ב"ישראל היום" שמקורב אליך רימה אותך ולכאורה ביזבז על חשבונך, וללא אישורך, יותר מ-100 אלף שקלים על חופשות וטיסות וקניות. נשמע נורא.

"אני לא איכנס לזה. אני רוצה לשמור על הפרטיות. יש דברים שאני לא מדברת עליהם, אני שומרת אותם אצלי. זה משהו פרטי ולא אגע בזה".

כבר חלפו שלוש שנים מאז האלבום האחרון שהוצאת. בזמן הזה עדן בן זקן הוציאה שני אלבומים חדשים והיא כבר בדרך לאלבום נוסף. מתי האלבום הבא?

"אני אומרת שכל דבר בעיתו. אני הולכת אחרי תחושות הבטן שלי. אני הולכת להיות עוד הרבה זמן פה. יש הרבה פרויקטים גדולים. אני בעשייה טובה, ועוד מעט אוציא אלבום חדש, שמשקף את החיים שלי והצבעים שלי".

בעוד חודשים ספורים ימלא עשור לפריצה שלך לתודעה ב"אייל גולן קורא לך". מאז עשית דרך ארוכה, שבמסגרתה גם חיממת את רדיוהד וכבשת את קיסריה. איזה עוד יעדים וחלומות את מסמנת לעצמך?

"נכון, אני חוגגת עשור, כבר זקנה. סימנתי וי ליד כל דבר שרציתי עד כה. כמובן שזו עבודה מאוד קשה. יש לי מלא פרויקטים גדולים שצריכים לצאת. אני עובדת סביב השעון. ונהנית מזה - אתה יודע, יש הרבה אנשים שיודעים מה הם צריכים לעשות אבל הם לא נהנים מזה. אני מגשימה את החלומות שלי ומגיעה להישגים גדולים. היעדים שלי - להמשיך להצליח בארץ ובחו"ל, לשבור מוסכמות, להגיע לקצה עם המוזיקה שלי, לחדש, לחוות חוויות, וכמובן משפחה וילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully