וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השילוב של "מלכות" בין מוות והומור רק מקצין בעונה השנייה

אם חשבנו שאחרי העונה הראשונה המדממת של "מלכות" נזכה רגע להעמיק במערכות יחסים ובנפשותיהן של הדמויות, זה לא קורה. להפך, נדמה יותר מאי פעם שכל אחת מהדמויות הראשיות עלולה לאבד את הראש בכל רגע. מזל שהיא עדיין כל כך כיפית

טריילר "מלכות" עונה 2/HOT

הרבה דברים קרו מאז שנת 2018, אז שודרה העונה הראשונה של "מלכות" בהוט והפכה ללהיט הישראלי הגדול של התקופה. דרמת הפשע הקומית שיצרו גל זייד, רותי זייד, דני רוזנברג, דרור נובלמן ולימור נחמיאס, נרכשה להפקה בארה"ב לגרסה שלפי ידיעות זרות תופק על ידי לא אחרת מאשר גל גדות, בהמשך למדנו כי הסדרה נמכרה לשידור בשפה העברית למדינות אמריקה הלטינית. מה שלא קרה, זאת עונה שנייה שתמשיך את סכסוך הדמים הכי משוגע ומשעשע על המסך, זה שקיים בין משפחות מלכה, קדוש, פרנסיס וג'ובראן (ונספחיהם הרבים). כלומר, לא קרה עד עכשיו, כי אחרי שנתיים של קורונה ואי אילו דחיות, "מלכות" חזרה, ואם להסתמך על שלושת הפרקים הראשונים בעונה - היא קיצונית ומשוגעת יותר מאי-פעם.

אחרי שהעונה הראשונה התמקדה בחקר האירוע המחולל של הסדרה, חיסול רוב הגברים לבית משפחת הפשע מלכה על יאכטה והשאירו את נשות המשפחה חשופות בצריח, כשהן נאבקות לשמור על ה"עסק" המשפחתי אך גם על החיים שלהן, העונה השנייה מתמקדת באויב חדש ישן. בזמן שחלף, גיא פרנסיס (רוי מילר) התקדם מ"חייל" במשפחת פשע למעמד של ראש משפחה בעצמו, כזה שמכיר את המלכות מקרוב (כזכור, חברו הטוב של אייל מלכה) ושואף לנצל את החולשה שלהן כדי להשתלט על העסקים שעדיין נותרו למשפחה. דורי (ריטה), שכבר הוכיחה שלמרות הנוירוטיות שלה היא מסוגלת להתמודד גם עם המשוגעים והאלימים ביותר שבאנשי העולם התחתון - שלא לומר, היא גם קצת כזאת בעצמה - לא מתכננת להיכנע לגיא, ושתי המשפחות יוצאות לקרב יצרי ועקוב מדם.

צפו בפרק הראשון המלא לצפייה ישירה

מלכות עונה 2. HOT,
מזל שהיא לא הקשיבה לביקורות. ריטה עם אורלי זילברשץ, "מלכות"/HOT

הפיכתו של גיא פרנסיס לאויב מספר אחת אומרת שהוא מקבל העונה הרבה יותר "בשר". למעשה, הניגודים הגסים באופי שלו הופכים אותו לאויב המושלם עבור דורי, מה שהופך את היריבות בין השניים להרבה יותר מהנה. גיא מקפיד להיראות כמו איש עסקים לגיטימי, בעל ואבא דואג, איש משפחה עם תספורת מתוקתקת וחליפות יקרות. במציאות הוא עדיין אותו עבריין רחוב, כזה ששום תחום לא 'מלוכלך' מדי עבורו - סחר בסמים, שוד, סחיטה ורצח, פרנסיס יעשה הכל כדי להיות במקום הראשון. למרות שמילר עושה עבודה מצוינת, מי שמאפילה עליו (בכל זאת, "מלכות" היא סדרה של גירל פאוור) היא אשתו נילי (לירז חממי הנהדרת, "מנייאכ") שמגיעה העונה אל שיאו של תהליך ההתחזקות הדתית שלה. זה מתבטא בשלל מאפיינים חיצוניים: לבוש צנוע, כיסויי ראש שלא היו מביישים את ביונסה והרבה מאוד דיבור על רבנים ובורא עולם.

אם היה לכם ספק, הקרבה של נילי לאלוהים היא אקט קוסמטי בלבד, מי שבעונה הקודמת הרסה את פניה של ספיר (ליהי קורונובסקי) באמצעות חומצה, נותרה אישה אלימה ונקמנית, כזאת שמצד אחד מזדעזעת מהמחשבה על זוגיות חד מינית (בסצינה משעשעת במיוחד בינה לבין ליזי/דאנה איבגי) ומצד שני ממהרת להורות לחייליה לצאת לחיסולים. עצוב להודות אבל את ההשראה למשפחת פרנסיס קל לזהות בכל כניסה לאחד מאתרי החדשות. אם משפחת מלכה מסמלת את משפחות הפשע של שנות התשעים, אלה שניסו לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, משפחתי פרנסיס או הדור החדש, אוהבים להיות בפרונט ולא חושבים שעולם הפשע הוא משהו להתבייש בו.

לא רק משפחת פרנסיס, העונה גם משפחת ג'ובראן משחקת תפקיד משמעותי יותר מאי-פעם. אולי כמו בכנסת ישראל, גם ב"מלכות" מאמינים שהדרך של החברה הערבית להשתלבות מוצלחת מחייבת יותר השפעה על מוקדי הכוח. אם נמשיך בהקבלה לבית המחוקקים שלנו, דורי מלכה (יו"ר הקואליציה) וגיא פרנסיס (יו"ר האופוזיציה) נאבקים על הקולות המכריעים של חמודי (אדיב ספאדי), שעדיין נמצא בכלא, ושל נאצר (ג'וני ערביד). השניים מבינים שמי שיקבל את תמיכתם יזכה בקופה כולה. ליזי (איבגי), שכולם עדיין מניחים שהיא לסבית, עדיין מאוהבת בחמודי ואף מקפידה לבקר אותו בבית הכלא, אך האם זה מספיק כדי שהג'ובראנים יבחרו דווקא במלכות? ממש לא בטוח. גם כאן, לנציגי החברה הערבית חשוב לדאוג קודם כל לאינטרס שלהם.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה!

הסדרה החדשה של yes היא אחת הטובות שנראו השנה על המסך

לכתבה המלאה
מלכות עונה 2. HOT,
החיבור בין האפל לנונסנס הוא הסוד שלה. "מלכות"/HOT

בעונתה השנייה "מלכות" היא יותר קומדיה מאשר כל דבר אחר. כלומר, המאבקים על השתלטות עבריינים על תחום הבנייה, כולל שיח משעשע על הביצים של ראש העיר (ירון מוטולה), עדיין נוכחים כאן, אבל הדינמיקה בין הדמויות והעריכה הקצבית שממשיכה להזכיר סרטים של טרנטינו (עכשיו שהוא מתגורר כאן, מעניין אם הוא יצפה בעונה החדשה), מעוררים בעיקר הרבה מאוד צחוק. החיבור בין האפל והדרמטי לסצינות מופרכות שגולשות לנונסנס, הוא מה שהפך את "מלכות" לסדרה מוצלחת מלכתחילה, ונראה שהעונה הוא רק הולך ומקצין. אם קיוויתם שהעונה "מלכות" תחליט מה היא יותר - דרמת פשע או קומדיה מופרעת, תיאלצו להשלים עם העובדה שהיא לגמרי שניהם.

דוגמה טובה לכך אפשר למצוא באחת הסצנות הראשונות בעונה (אזהרת ספוילר) שמתרחשת בבית העלמין. המלכות - דורי, ליזי, ציפי (אורלי זילברשץ האדירה), נינה (נופר סלמאן) ו'חברת' המשפחה ספיר, מגיעות לאזכרה של אלכס (אחיה של ספיר) שנרצח על ידי גיא בסוף העונה הקודמת. כל אחת מהנשים המאוד מאופיינות האלה (עבודה מצוינת של צוות הכותבים) מקבלת כאן את המקום שלה לזרוח. בזמן שהרב ירא השמיים רק רוצה לנהל את הטקס ולהמשיך לאזכרה הבאה, המלכות מנהלות את הביזנס שלהן מעל המצבה של אלכס, כולל דורי (לבושה בשמלת ערב דרמטית, כמובן) שמדגימה בפירוט מה היא הייתה עושה לכל אחד מהאנשים שחיסלו את המשפחה שלה. השילוב בין מוות והומור תמיד היה בדנ"א של "מלכות", למעשה, כבר מסצנת הפתיחה שלה, אך נראה שהעונה הוא רק הולך ונהיה קיצוני יותר.

מלכות עונה 2. אוהד רומנו, HOT,
לרגע לא משעמם איתה. "מלכות"/אוהד רומנו, HOT

בואו נודה באמת, למרות הכישרון הבלתי נגמר של דאנה איבגי והתיזמון הקומי המושלם של אורלי זילברשץ, "מלכות" לא הייתה הופכת ללהיט גדול כל כך בלי ריטה ודורי שלה. תצוגת המשחק הקאמפית שלה זכתה לביקורות מעורבות מאוד בעונה הראשונה, היו מי שחשבו שהתיאטרליות הזאת לא שייכת למסך הקטן, אחרים (כמוני) לא יכלו לחכות לסצנה הבאה שלה על המסך. לשמחתי, נראה שריטה והיוצרים התעלמו מהביקורות והקצינו עוד יותר המטריארכית הקפריזית, זאת שמנשקת ומחסלת עם אותו חיוך מתוק. העונה אנחנו מוצאים את דורי כשהיא בטוחה בעצמה מאי פעם, הטראומה של חיסול משפחתה עדיין מעסיקה אותה, אך בסופו של יום היא אדם פרגמטי. גם היא מבינה שבעולם שבו היא פועלת, החוזק שלה נמדד בעוצמה שהיא מקרינה. צפו לראות כמה מהלכים אגרסיביים במיוחד שלה כבר בפרקים הראשונים.

העונה השנייה של "מלכות" לא מושלמת. כבר בעונה הקודמת, רצף האירועים הדרמטיים, התפניות העלילתיות ובעיקר החיסולים היה מהיר במיוחד, מה שהפך אותה לסדרה שלרגע לא משעמם איתה אך גם לכזאת שצריך לצפות בה בריכוז רב כדי לא לפספס דבר. מי שקיוו שאחרי דילול האוכלוסין המאסיבי של העונה הקודמת, הדמויות שלנו יזכו לקצת יותר רחמנות מצד היוצרים, כזה שיאפשר לצופים לצלול רגע פנימה ולהעמיק מערכות יחסים, יגלו במהרה שזה לא הכיוון שאליו היא הולכת. להפך, בעונתה השנייה "מלכות" מרגישה יותר מאי פעם כמו סדרה שבה כל אחת מהדמויות הראשיות עלולה לאבד את הראש בכל רגע. בדומה לארגוני הפשיעה הישראלים, שבשנים האחרונות רק חצו עוד ועוד קווים אדומים, גם משפחות מלכה, ג'ובראן ובעיקר פרנסיס, שוחטות עוד ועוד פרות קדושות במאבקן על שליטה בעולם התחתון. כשזה מתרחש על המסך ולא במציאות, התוצאה היא טלוויזיה מהנה במיוחד.

seperator

העונה השנייה של "מלכות" משודרת מדי יום חמישי ב-20:15 בהוט 3 החל מהיום, ופרק הפתיחה כבר זמין בהוט ויאודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully