וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת מוזיאון רמת גן: עולם האמנות מתגייס לצד האמנים

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 15:18

באקט של סולידריות, שלל גלריות ברחבי תל אביב יציגו למשך סוף שבוע אחד עבודות של האמנים שהסירו את יצירותיהם מהתערוכה שנסגרה בעקבות התערבות העירייה. זאת, "למען שמירה על חופש הביטוי והאמנות"

מויזאון רמת גן סוגר את תערוכת "המוסד"/מערכת וואלה!

שורת גלריות ברחבי תל אביב הודיעו היום (רביעי) כי יציגו, כאקט של סולידריות, עבודות של אמנים שפרשו מתערוכת "המוסד" במוזיאון רמת גן, שסגר את שעריו לאחר שהעירייה להסיר מהתצוגה את היצירה "ירושלים" של דוד ריב וכל ניסיונות הגישור בנושא נכשלו.

"לאור ההתפתחויות המטרידות של השבועות האחרונים במוזיאון רמת גן, ולאור סגירת התערוכה והמוזאון, התאחדו רוב הגלריות וחללי האמנות בתל אביב למען השמירה על חופש הביטוי והאמנות", נמסר מטעם הגלריות.

סגירת המוזיאון לאומנות ישראלית ברמת גן, ינואר 2022. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
סגירת התערוכה במוזיאון רמת גן, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

במסגרת היוזמה, שתימשך סוף שבוע אחד - 29-28 בינואר - יציגו כל אחת מהגלריות המשתתפות בה לפחות יצירה אחת של אמן שפרש מהתערוכה. ישתתפו בה גלריה דביר, גלריה ברוורמן, גלריה גבעון, גבעון פורום לאמנות, גלריה הר-אל, גלריה גורדון, גלריה בנימין, גלריה רו-ארט, גלריה רוזנפלד, גלריה שלוש, גלריה אלון שגב, מגזין III יפו ספרים, קרן לאמנות נסימה לנדאו, גלריה אלמסן, גלריה נגה, גלריה עינגע, גלריה מנשר, גלריה מקום לאמנות. שעות הפתיחה יהיו בין השעות 14:00-11:00.

עוד בוואלה!

לאחר כישלון הגישור: מוזיאון רמת גן סוגר את שעריו - עשרות אמנים מסירים את יצירותיהם

לכתבה המלאה

הפרשה החלה לפני מספר שבועות, זמן קצר לאחר פתיחת תערוכת "המוסד", שחנכה את מתחם המוזיאון החדש וביקשה "להפנות מבט ביקורתי למוסד המוזיאלי ולבחון את מעמדו ותפקידו במרחב התרבות הישראלי". באחת היצירות בתערוכה, "ירושלים" של האמן הוותיק דוד ריב, נראה אדם חרדי מתפלל בכותל בירושלים ולצדה מופיעים הכיתובים "ירושלים של זהב" ו"ירושלים של חרא".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, טען שהיצירה חצתה את הגבול, האשים כי מדובר בגזענות כלפי חרדים ודרש להסיר את היצירה. במחאה, דרשו מרבית האמנים המשתתפים בתערוכה לכסות את יצירותיהם ולהסיר אותן, ולבסוף, לאחר שנכשלו כל ניסיונות הגישור בין הצדדים, היא נסגרה לפני שבוע, ואף האוצרת הראשית של המוזיאון התפטרה מתפקידה ביום שישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully