וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כעסנו על אלוהים. למה לכולם אתה נותן ילדים ולנו, שחזרנו בתשובה, לא?"

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 8:01

המוזיקאי החוזר בתשובה גדי פיינגולד מוציא שיר על שבע השנים הקשות בהן ניסה להביא ילד לעולם ("נכנסנו לייאוש"), מוכן לצפות בזמרות רק במסגרת עבודתו, נזכר באכזבה מכישלון להקתו, ומקבל השראה מרמי קליינשטיין. ריאיון

המוזיקאי גדי פיינגולד. סתיו ברקאי,
המוזיקאי גדי פיינגולד/סתיו ברקאי

"כשהיינו צעירים, חזרנו בתשובה והתחתנו, והיינו בטוחים שנכנס להריון צ'יק צ'ק ויהיו לנו מלא ילדים. אבל זה לא קרה", מספר והמוזיקאי גדי פיינגולד. "התחלנו ללכת לרופאים ולטיפולים. לצד הרופאים הקונבנציולים היה לנו תרופות סבתא, מטפלים אלטרנטיביים ודברים הזויים, עם כל מיני עצות כמו 'לכו לים ותזרקו מנעול למים'. בכל ברית שאליה הגענו אומרים לנו 'בקרוב אצלכם, איך אנחנו מתפללים בשבילכם'. מצד אחד זה מרגש שכולם איתך. מצד שני, באיזשהו שלב זה נהיה מעיק, למה כולכם מתעסקים במה שאין לי? כשאתה חוזר בתשובה אתה מרגיש, בהסתכלות קצת ילדותית, שעשית עסקה עם אלוהים, ואתה מצפה שיביא לך ילדים כמו שדתיים מצפים. אז היי, מה זה, למה אתה לא נותן לי ילדים? זה לא בסדר. ואתה כועס על אלוהים, למה אתה נותן לכולם ולי אתה לא נותן. אתה נכנס למקום של ייאוש מזה".

בעקבות החוויה המייסרת של ההמתנה הארוכה לילד מצד גדי ושלומית פיינגולד - שניהם חוזרים בתשובה - גדי מוציא כעת את השיר המרגש "תחזיקי בי", שיצר ושר עם עדן אלבר (האזינו - מתחת). רק לאחר שבע שנים קשות זה קרה ולזוג נולד הבן הבכור - יצחק לב, בן עשר כיום. בהמשך נולדו להם שני ילדים נוספים. זהו סינגל שני לקראת האלבום השלישי של פיינגולד (46), זמר, בסיסט, קלידן, יוצר, ומפיק מוזיקלי.

בשנת 1997 הקים פיינגולד עם חבריו לתיכון את להקת הרוק ג'יגלס, שהוציאה ב-NMC אלבום אחד, "1999", שלא זכה להצלחה, והלהקה התפרקה ב-2000. בהמשך למד בבית ספר למוזיקה רימון, והקים את "פלוטו", מאולפני ההקלטות המובילים בארץ. בשנת 2017 הוציא את אלבומו הראשון, "לא תיפול רוחי", שכלל דואט עם אביתר בנאי, בשנת 2020 הוציא את אלבומו השני "אבדת בת מלך" המבוסס על סיפורו של רבי נחמן מברסלב ומשתתפים בו רמי קלינשטיין, שולי רנד, שאנן סטריט ורון נשר. כעת הוא בדרך לאלבומו השלישי, עליו התחיל לעבוד לפני כשנתיים עם התפרצות הקורונה.

כתבת בעמוד הפייסבוק שלך: "חלק מהשירים באלבום הנוכחי מדברים על זה שדי נמאס לי להיות 'דוס'. הבעיה היא שלא מצאתי עדיין משהו יותר טוב להיות".

"אני כבר 15 שנה בחזרה בתשובה. בהתחלה מידרתי את עצמי מדברים מסוימים בעולם החילוני, ויתרתי על כל חלומות הרוקנרול והרצון להיות זמר. לקחתי צעד אחורה למשך עשור. גם מתוך רצון להתנקות מהאגו. היום אני מגדיר את עצמי כ'חילוני שומר תורה ומצוות'. אני מנסה לכוון לאמצע. אם יש לך מצד אחד את החרדי הכי הארד קור, ומצד שני את החילוני הכי איש העולם הגדול שעושה מה שבא לו, אז אני איפשהו באמצע".

מה יחסך לשירת נשים?

"הרב שלי פסק שמכיוון שזאת העבודה שלי להפיק ולהקליט אין שום בעיה עם זה ברמה ההלכתית. במהלך השנים עבדתי עם זמרות והפקתי והקלטתי הופעות של זמרות. בזמני הפנוי מחוץ לעבודה אני לא הולך להופעות של נשים".

כחילוני בניינטיז היית חבר להקת ג'יגלס. הוצאתם אלבום בחברה גדולה, חיממתם את אביב גפן, אבל הפרויקט לא הצליח.

"השאלה היא איך אתה מגדיר הצלחה. נכון, הלהקה לא פרצה כמו שקיוויתי וציפיתי, לא הוציאה אלבום שני, והתפרקה. זה חלק מהכאפה שקיבלתי מהמוזיקה בגיל 23. ציפיתי אז לקבל ישר את כל מה שאני רוצה. זה לא קרה. המוזיקה שברה לי את הלב. לקח לי הרבה זמן לחזור למקום של האמן היוצר. אבל כמו במקרה של הניסיון להביא ילדים - אתה לא תמיד מקבל את מה שאתה רוצה מתי שאתה חושב שאתה צריך לקבל את זה. זה לא אומר שאתה צריך להפסיק לנסות. אני זוכר שהייתה לי תפילה אחת ממש לפני שאשתי הצליחה סופסוף להיכנס להריון בפעם הראשונה. הייתה לי התבודדות ואמרתי לאלוהים: 'שמע, אני מסוגל לאחוז את המקל משני הקצוות. אני אמשיך לרצות את זה ולהתפלל על זה כל ימי חיי אם צריך, וגם אקבל את זה שלא אני המחליט, ואם זאת החלטה שלך שאני לא מקבל ילדים - אז אני מקבל את זה. אבל אני אמשיך לרצות תמיד. גם בגיל 80'. זה פרדוקס כזה. אותו דבר עם המוזיקה. אני מוציא עכשיו שיר וזה בכלל לא קשור לכמה צפיות או לייקים יהיו לו. ברור שאני מסתכל על זה, אבל זאת לא המטרה. המטרה היא להפיץ אור בעולם. זאת הסתכלות שלא הייתה לי בגיל 23".

עוד בוואלה!

"יש משהו מסוכן בריאליטי מוזיקלי. זמרים זוכים לחשיפה בלי שהם יודעים מי הם"

לכתבה המלאה
המוזיקאי גדי פיינגולד. סער פסח,
המוזיקאי גדי פיינגולד/סער פסח

עבדת עם אמנים רבים. ספר על כמה מהם שנתנו לך השראה.

"את רמי קליינשטיין לא הכרתי אישית עד שהוא הגיע אליי לאולפן בפעם הראשונה, ופשוט התאהבתי בו. הוא פשוט משפריץ חיוביות, וזה מעבר ליכולות המוזיקליות שלו. אמרתי לעצמי: 'וואו, אני רוצה גם להיות אחד כזה, שמפזר קרני שמש לכל מקום שהוא הולך'; כששולי רנד שר, לא משנה אם זה בקיסריה או אחד על אחד בחדר, המילים שלו הם כמו חצים שיוצאות לו מהפה ונכנסות לך ללב; כשחיפשתי חומרים לאלבום החדש הזמנתי את עדן אלבר שנכתוב משהו ביחד. השמעתי לו כל מיני לחנים והוא לקח את זה הביתה ואמר שיכתוב משהו. למחרת הוא שלח לי את השיר 'תחזיקי בי' ואני קולט שזה עלינו. אמרתי, אין מצב שהוא יכתוב את זה בצורה שתהיה אמיתית למה שעבר עלי, אבל קראתי ואני אומר לעצמי 'בול. זה בול מה שהיה'. ישר הרגשתי שזה זה. הראיתי לשלומית והיא מאוד התרגשה. בגלל זה הוא שר איתי את השיר".

מצד אחד אתה בעל אולפן מצליח שעובד עם אמנים מצליחים. מצד שני לא פרצת כזמר. הפער הזה מרגיש קצת כמו משה שהתקרב מאוד לארץ אבל לא נכנס אליה?

"זה כל הפלונטר. כשחזרתי בתשובה רציתי לברוח מהמקום של האגו ומהרצון להיות מפורסם. רציתי לעשות מוזיקה ממקום נותן ולא ממקום לוקח. לא ידעתי איך לעשות את זה. מצד אחד כאילו התרחקתי מהאהבה הכי גדולה שלי, המוזיקה. מצד שני, נשארתי לידה. אני לא מול המיקרופון אלא מאחורי הזכוכית, עוזר לאחרים ביצירתם, שותף ביצירתם אבל מאחורי הקלעים. המהלך הגדול מבחינתי היה לפני כמה שנים - להפסיק להתבייש, ולהיכנס למרכז הבמה. זה מהלך נפשי. יש אנשים שזה קל להם. אני מצד אחד רוצה להיות מול אור הזרקורים, מצד שני זה גם מרתיע אותי לפעמים. היום אני יותר שלם עם הרצון שלי לחגוג את המוזיקה שלי".

גדי פיינגולד יקיים מופע אינטימי באולפני פלוטו ב-22 בפברואר (להלן, התאריך היפה 22.2.22) ובו יארח את נועם צוריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully