וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "אביבה אהובתי" של שמי זרחין יעובד להצגה בהבימה

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 22:12

גל עיבודי הסרטים בתיאטרון מתעצם: לוואלה! תרבות נודע כי הבימה תעלה עיבוד ראשון לסרט המצליח "אביבה אהובתי" שכתב וביים שמי זרחין. את העיבוד יכתוב ארז דריגס, הבמאי יהיה כנראה משה קפטן, ליהוקים לא נקבעו אך נשקלת בחיוב האפשרות ללהק את אסי לוי לתפקידה הבלתי נשכח

אסי לוי ורותם אבוהב בסרט "אביבה אהובתי". מתוך הסרט "אביבה אהובתי", צילום מסך
אסי לוי ורותם אבוהב בסרט "אביבה אהובתי", שיעובד להצגה בתיאטרון הבימה/צילום מסך, מתוך הסרט "אביבה אהובתי"

גל העיבודים הבימתיים לסרטים נמשך. לוואלה! תרבות נודע כי תיאטרון הבימה יעלה עיבוד ראשון לסרט המוערך והמצליח "אביבה אהובתי", שכתב וביים שמי זרחין ויצא לאקרנים בשנת 2006. הסרט זכה בשישה פרסי אופיר, ובהם פרס הסרט הטוב ביותר ופרס השחקנית, שהוענק לאסי לוי. הסרט קטף פרסים נוספים בארץ ובעולם, וצפו בו כ-300 אלף איש.

ההצגה מתוכננת לעלות במהלך שנה זו בתיאטרון הלאומי. את העיבוד הבימתי לתסריט של זרחין יכתוב ארז דריגס, והבמאי יהיה כפי הנראה משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה. ליהוקים עדיין לא נקבעו. על פי גורמים בתיאטרון ישנה היתכנות סבירה שאסי לוי תשוב לתפקידה הבלתי נשכח אולם הדבר טרם הוחלט. על פי אותם גורמים, זרחין צפוי להיות מעורב בעשיית ההצגה.

הבימה אישרו את הפרטים, ומסרו בתגובה לוואלה! תרבות: "'אביבה אהובתי', יצירתו המשובחת והאהובה של שמי זרחין, מהסרטים הבולטים בקולנוע הישראלי של כל הזמנים, תוצג בעונה הקרובה ברפרטואר בתיאטרון הלאומי בעיבוד למחזה עליו שוקדים בימים אלה. עם גיבוש הקאסט וצוות היוצרים נשמח להודיע על כך ועל יתר היצירות המסקרנות הצפויות להיכלל ברפרטואר של התיאטרון לעונה הקרובה".

כרזת הסרט "אביבה אהובתי". יח"צ,
כרזת הסרט "אביבה אהובתי", שזכה בשישה פרסי אופיר/יח"צ

הסרט עוסק בדמותה של אביבה, פועלת מטבח בת 39 החיה בטבריה, שעומדת להגשים את חלומה הגדול ולהפוך לסופרת. היא מפקידה את גורלה בידיו של סופר ידוע שמבטיח לשנות את חייה. אלא שסבך הבעיות של בני משפחתה, כמו גם הגילוי המפתיע של תוכניותיו האמיתיות של הסופר, מערערים את עולמה והופכים את החלום הגדול לסיוט.

זהו עיבוד בימתי נוסף לסרט ישראלי שהופך להצגה בעת האחרונה, במה שהפך לתופעה, על רקע כמיהת התיאטראות להיאחז בלהיטים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הבימה יעלה גם עיבוד בימתי ראשון שיתבסס על הסרט "החיים על פי אגפא" שכתב וביים אסי דיין, ומציין השנה 30 שנה לצאתו. אחרי שהסרט יצא, עלה עיבוד בימתי גרמני שרץ במשך שנה, אולם בארץ עד כה לא היה עיבוד בימתי. על העיבוד צפויות להיות חתומות כמחזאיות שלומית ארנון בר-לב ועינת ברנובסקי. זאת לאחר שבנובמבר ירד עיבוד בימתי אחר לסרט של אסי דיין, "גבעת חלפון אינה עונה" בבימוי משה קפטן, שעלתה במרץ 2019. בתוך כך נודע לוואלה! תרבות כי הבימה בודק אפשרות להעלות גם עיבוד לסרט "גט" שכתבו וביימו רונית אלקבץ ושלומי אלקבץ, אולם לא ידוע מה הסיכוי שהדבר יבשיל.

תיאטרון בית ליסין מנסה לשחזר את ההצלחה הגדולה של המחזמר "אפס ביחסי אנוש", שהיה עיבוד קולנועי לסרט שכתבה וביימה טליה לביא, כשהעלה לפני כחודשיים עם אותם יוצרים עיבוד בימתי מוזיקלי נוסף לסרט מצליח אחר - "לעבור את הקיר" של הבמאית ותסריטאית החרדית רמה בורשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully