וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת העונה השלישית של "כפולים" מוכיחה שהיא כאן כדי לתת פייט

פרק פתיחת העונה השלישית של "כפולים" אמנם צלע קצת עם לינגו של היי-טק, אבל בשאר המובנים הוא הזכיר למה הסדרה הזו כל כך אפקטיבית. היא נראית מעולה, ולא רק בסטנדרטים ישראלים, עם צילום מדויק ובימוי מצוין של סצנות האקשן

טריילר "כפולים" עונה 3/קשת 12

אחרי שבעונה הראשונה היו אלו חמישה ישראלים תמימים (או שלא) שהואשמו בחטיפתו של בכיר איראני, ובעונה השניה היו אלו שלושה ישראלים תמימים (נניח) שהואשמו בפיצוץ צינור נפט בזמן טקס חגיגי בו השתתפו פוליטיקאים ישראלים וטורקים, בעונתה השלישית "כפולים" עושה את המהלך שכולם חולמים עליו ועוברת להייטק (או הייטקס כמו שאומרים היום). חברת "סטרימייז" (StreamMaze) הישראלית מוציאה את מאתיים עובדיה לחגיגות מוגזמות בעיר פאפוס שבקפריסין (כן, הם הביאו גם את סקאזי), בנוכחות שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, שימי דקל (אוהד קנולר), אז מתרחשת מתקפה כימית שמותירה כמה מהנוכחים במצב קשה ומעלה חשד כי שלוש מעובדות החברה היו מעורבות במעשה. מי שנשלח גם הפעם לפתור את התעלומה, ובעצם מהווה כמעט לבדו את החוט המקשר בין העונות, הוא איש השב"כ איתן קופל (מיקי לאון).

למרות שחלפו יותר משלוש שנים מאז ששודרה לאחרונה בעברית (הגרסה האמריקנית המאוד לא טובה שלה, "Suspicion", הסתיימה ממש בשבוע שעבר באפל טיוי פלוס), אווירת הקונספירציה של "כפולים" מרגישה רלוונטית מאי-פעם. בבסיס סדרת המתח שיצרו ליאורה קמינצקי, מריה פלדמן ועמית כהן-ראב, נמצאת התחושה שמוכרת לכל ישראלי. אם יש תסמין אחד יותר מובהק של נגיף הקורונה מאשר אובדן חושי הטעם והריח, זאת העלייה האקספוננציאלית באנשים שמאמינים בתיאוריות קונספירציה. "כפולים" לא צריכה שתאמינו ביצורים עם ראשים גדולים ועיניים מפחידות, היא יודעת שהצופים שלה מטילים ספק בכולם ובהכל, מכאן היא רק צריכה לספק עלילת מתח סוחפת מספיק כדי שתחזיק אותנו על הקצה לאורך עונה שלמה. אם לשפוט על סמך הפרק הראשון בלבד, נדמה שיש למה לחכות.

כפולים עונה 3, פרק הפתיחה. קשת 12, צילום מסך
הציר העיקרי מדי עונה. מיקי לאון, "כפולים" עונה 3/צילום מסך, קשת 12

מבלי להיכנס לפרטים שיהרסו את החוויה למי שעדיין לא צפו, אפשר לומר שצוות השחקנים של העונה החדשה מבטיח טובות. "כפולים" היא למעשה סוג של אנתולוגיה: כל עונה מתחילה סיפור חדש עם צוות שחקנים כמעט חדש לגמרי. לצד קנולר ולאון, לעונה החדשה לוהקו הרבה שמות מוכרים: טלי שרון, רומי אבולעפיה, ולדימיר פרידמן, שני אביב, לנה פרייפלד, שני אביב, אורי יניב ועוד. כדאי לציין גם עלמה קיני שכבשה את המסך בעונה הראשונה של "המפקדת" ומופיעה כאן בתפקיד משנה (דומה מאוד לאותו תפקיד איקוני). על סמך הפרק הראשון היא מאיימת לשחזר את הפשע ולגנוב את ההצגה גם כאן.

לעומת הקאסט שהרשים מן הרגע הראשון, העלילה נראית בינתיים כמו מיקס קצת תלוש בין סאטירה על עולם ההייטק, קשרי הון שלטון וטרוריסטים בינלאומיים. זה בסדר, אפשר לומר שתעשיית ההייטק הישראלית, על מסיבות המיליונים המפוארות שלה, הרוויחה ביושר את הביקורת שהיא זוכה לה. יחד עם זאת, נראה ש"כפולים" לא חקרה מספיק את העולם שבו היא עוסקת העונה והיא נגררת לקלישאות שאולי עובדות מצוין בסדרת המערכונים על "Webos" ב"ארץ נהדרת", אך מרגישה קצת אינפנטילית בסדרת מתח רצינית. משפטים כמו "לקחנו את ההחלטה האמיצה להשתמש בסטרימינג לטרגוט", מרגישים כאילו מישהו בצוות קיבל את המשימה לגגל כל מיני מונחים שמרגישים כמו הייטק ולשלב אותם בתסריט, מסדרה כמו "כפולים" אפשר היה לצפות לקצת יותר.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה!

הילדים מתעופפים: "שנות הירח" היא כמו שיר של אביב גפן שהפך לסדרה

לכתבה המלאה
כפולים עונה 3, פרק הפתיחה, עלמה קיני. קשת 12, צילום מסך
מאיימת לגנוב את ההצגה שוב. עלמה קיני, "כפולים" עונה 3/צילום מסך, קשת 12

בזמן שהותירה את הזירה ריקה, הצטרפה גם "טהרן" של כאן 11 ואפל טיוי פלוס לזירת סדרות המתח הישראליות קונספירטיביות, וזכתה לביקורות משבחות בין היתר על ערכי ההפקה הגבוהים. צפייה בעונה החדשה של "כפולים" מוכיחה שהיא חזרה כדי לתת פייט, פרק הבכורה נראה מעולה, ולא רק בסטנדרטים ישראלים, עם צילום מדויק ובימוי מצוין של סצנות האקשן הלא רבות אך מאוד אפקטיביות. סדרות מתח נמדדות בשאלה אחת פשוטה: האם נרצה להמשיך ולצפות בפרק הבא? במקרה הנ"ל התשובה פשוטה למדי - כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully