וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב כנר: "אם לא הייתי משיק היום את האלבום, זה אומר שהמחבלים ניצחו"

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 8:30

גל הטרור ("אנחנו בטראומה. צריך עונש מוות למחבלים"), הלהיט "רסיסים" ("אנשים לא מבינים את המילים"), הפרידה מטדי הפקות ("ברוח טובה"), שיר הגאווה שאנו חושפים שעליו הוא עובד ("מחובר לנושא") - ומהי הטעות המקצועית שעשה. רביב כנר השיק את אלבום הבכורה שלו. ריאיון

רביב כנר - "רוצה שלום"/עריכה: ירדנה עבודי פוקס וניר חן

על רקע גל הטרור, רביב כנר התלבט לא מעט אם לקיים היום (ראשון) את אירוע השקת אלבום הבכורה שלו, הנקרא בשם להיטו הענק "רסיסים", ואם להוציא במקביל את הסינגל החדש שלו "לחזור". הוא גם חכך בדעתו אם לקיים את מופע ההשקה בהמשך החודש. בסופו של דבר החליט לא לדחות דבר, אך האירוע היום, שהתקיים במסעדה ביפו, תוכנן להיות באווירת מסיבה ונערך לבקשת כנר באופן מינורי יותר, השירים בוצעו באופן אקוסטי ולא בגרסתם המלאה. "אחרי התלבטות גדולה בחרתי להוציא את השיר ולהשיק את האלבום היום וגם לקיים את המופע בקרוב, כי אני חושב שאנחנו לא צריכים לתת להם לנצח", אומר כנר בריאיון לוואלה! תרבות. "אם לא היינו עושים את זה, זה היה ניצחון גדול בשבילם. כי הם רוצים שאנחנו נעצור את החיים ונסתגר בבתים. לצערי זה קורה, יש פחד. אבל אנחנו עם חזק שעבר המון. צריך לנצח בחיים עצמם".

"אנחנו לא בפוסט טראומה אלא בטראומה", מוסיף כנר, "בפעם הראשונה הבעתי את דעתי שצריך עונש מוות למחבלים וגירוש משפחות המחבלים מהארץ, כך שמי שחושב אולי לצאת מהבית ולעשות מעשה נבזי ונורא כזה או אחר, שיחשוב לא פעם ולא פעמיים אלא עשר פעמיים".

הזמר רביב כנר באירוע השקת אלבום הבכורה שלו, "רסיסים", במסעדה ביפו, 10 באפריל 2022. ראובן קסטרו
רביב כנר באירוע השקת אלבום הבכורה שלו, "רסיסים", במסעדה ביפו/ראובן קסטרו

המצב הביטחוני מזכיר שהלהיט הגדול שלך "רסיסים", שכתבו והלחינו קרן פלס ואבי אוחיון, נכתב על מבצע צוק איתן שבו שירתת ואיבדת כמה מחבריך. אמרת שאחרי "רסיסים" נדהמת מזה שאנשים צועקים את המילים בלי להבין את משמעותם.

"השיר 'רסיסים' מתקשר לי מאוד למדינה, עם קשר חזק בין מה שקרה בעבר למצב שקורה עכשיו. לצערי אנחנו חווים הרבה מאוד אירועים. אנשים פשוט לא חושבים על המילים של 'רסיסים', גם אם זה נמצא בתת מודע שלהם. בהתחלה זה באמת היה מוזר מאוד לשמוע את 'רסיסים' במסיבה. אמרתי לעצמי, מי שמבין את משמעות המילים זה בסדר, והוא יכול לצעוק את זה במסיבה, ומי שלא מבין, זה גם בסדר. יש ילדים בני ארבע וחמש ששרים את 'רסיסים' ואני מאמין שהם לא מבינים את המילים עד הסוף. אני מאוד מתרגש ושמח שהשיר הגיע, בצורה כזאת או אחרת, לכל כך הרבה לבבות".

רביב כנר בן ה-27 פרץ לתודעה בעונה השביעית של "הכוכב הבא", בה הגיע עד לחצי הגמר. לפני קצת פחות משנתיים הוציא את סינגל הבכורה "רסיסים", שיצרו קרן פלס ואבי אוחיון, והשיר הפך ללהיט גדול והגיע למקום השני במצעד השנתי של וואלה! וגלגל"צ לשנת תשפ"א. האלבום החדש, הנושא את שם הלהיט, כולל תשעה שירים ויוצא בהליקון ארומה מיוזיק.

עוד בוואלה!

אביב גפן שוב הראה איך צריך להיראות מופע רוק ישראלי. זה סטנדרט שקשה לעמוד בו

לכתבה המלאה
הזמר רביב כנר באירוע השקת אלבום הבכורה שלו, "רסיסים", במסעדה ביפו, 10 באפריל 2022. ראובן קסטרו
רביב כנר/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים נפרדת מטדי הפקות, ופורסם כי קרן פלס, שחתומה על שני השירים הכי מצליחים שלך והייתה המנהלת האמנותית שלך, עוברת לתפקיד יועצת. מה הסיבה לשינויים האלה?

"נפרדתי מ'טדי' ברוח טובה. החלפתי ניהול אישי גם ברוח טובה. זה צעד שעשיתי, ואני מסתכל קדימה לבאות. מקרן לא נפרדתי אף פעם. אולי הפרסום לא היה נכון. תגדיר את זה איך שתגדיר את זה, בסוף קרן נשארה על אותו ספוט, אתה יכול להגדיר את זה כמנהלת אמנותית או כיועצת או כפסיכולוגית או יוצרת או כותבת ומלחינה. עם קרן המשכתי".

נודע לי שנבדקת האפשרות שתהיה חתום על שיר הגאווה הבא. מה מניע אותך לרצות בכך?

"זה עוד לא סגור. אתה מגלה פה סודות. זה דבר חיובי. זה משהו שמאוד מאוד קרוב אליי. גם מישהו שמאוד קרוב אליי וגם אחד החברים הכי טובים שלי נמצאים מחוץ לארון, והשיר נועד לתמוך בקהילה".

רביב כנר במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של וואלה וגלגלצ, 5 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
רביב כנר במצעד הישראלי השנתי תשפ"א של וואלה וגלגלצ/ראובן קסטרו

השירים שלך מעניינים אבל רבים מהם דומים מדי אחד לשני, במבנה, בטכניקה.

"יש לי שיר שנקרא 'דומה לך'. זה מתקשר לאמירה שכבר שמעתי, שהשירים שלי דומים אחד לשני. אני לא חושב שהם דומים אחד לשני. אגב, לא כל האלבום מורכב משירי אהבה. יש לך את 'רוצה שלום' ואת 'נשלים את הכל'. יש לך שירים גם על נושאים אחרים, כמו 'בנקודה שבה נגמר האור' שעשיתי עם טליסמאן, וכמו השיר שיצא היום, 'לחזור'. ברגע שאתה נוגע בהרבה מאוד נקודות ולא בנושא אחד, אני לא בטוח כמה זה דומה. אבל אם אתה אומר שזה דומה מבחינת העיבודים והסאונד, אז לזמר יש איזשהו צבע, ואם לא היה לו את הצבע הזה הוא לא היה ייחודי במה שהוא עושה".

השירים החדשים יצאו לרדיו בקצב מהיר ולא שגרתי של אחת לשבועיים, בין אם הרדיו אימץ אותם ובין אם לא. אולי כדאי היה לחכות קצת יותר זמן בין הוצאות הסינגלים?

"אגרתי הרבה מאוד שירים, ופשוט רציתי לשחרר אותם כי הרגשתי שהם מספיק טובים ומספיק ברמה, בטקסט ובלחן, חשבתי שהקהל צריך לשמוע את זה. השתוקקתי להוציא את השירים. אז בחרתי במהלך שיש שיגידו שהוא לא הכי חכם, כי היום מוציאים סינגלים פעם בחודשיים שלושה, ואני הוצאתי כל שבועיים שיר, עד שהיום הוצאתי את השיר האחרון".

הזמר רביב כנר באירוע השקת אלבום הבכורה שלו, "רסיסים", במסעדה ביפו, 10 באפריל 2022. ראובן קסטרו
אם זה דומה אז יש לזמר צבע מסוים. רביב כנר/ראובן קסטרו

יש ידוענים שצריכים לשים כובע כדי שלא יזהו אותם ברחוב. במקרה שלך, אולי אתה צריך להוריד את הכובע כדי שלא יזהו אותך. עד כמה מזהים אותך ברחוב ועד כמה זה מנדנד?

"מזהים אותי ברחוב. יש לי פה חבר טוב שיכול להעיד על כך. אני מקבל את זה באהבה. זה מחמם את הלב, כל התגובות מהקהל, מהאנשים ברחוב. זה דבר שאין שני לו. אמרתי תמיד, שאם אני מוריד את הכובע, מתגלח ושם חולצה ארוכה שמסתירה את הקעקועים, אני לא חושב שהרבה יזהו אותי".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנתיים, ביום הולדתך ה-30?

"בלוס אנג'לס. אנסה לפתח את הקריירה בחו"ל. אני רוצה לנסות גם חומרים באנגלית ולנסות את מזלי. ואני מאמין שעם הרצון והיכולת זה יצליח. נחיה ונראה. כרגע אני פה בארץ. כמובן שלארץ תמיד יישאר מקום חם בלב".

ולקינוח: בורקס פוני המיתולוגי בשוק לוינסקי הוא עסק של משפחתך. תגלה לנו מה המתכון הסודי לבורקס?

"וואו, אנחנו בעוד חודשיים חוגגים 100 שנה לקונדיטוריה. אם אני אגלה לך מה המתכון של הבורקס אני אצטרך להרוג אותך אחר כך. המשפחה שלי לא טסה באותו מטוס כדי לשמור על הסוד! סתם".

רביב כנר יופיע ב-17 באפריל באמפי מיני ישראל (ההופעה בסולד אאוט), וב-30 באפריל בבארבי תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • רביב כנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully