וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד ענק: ריטה תדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-74

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 14:02

הזמרת והשחקנית ילידת טהראן שהפכה לאחת הכוכבות האהובות בישראל נבחרה להשיא את אחת מ-12 המשואות בטקס שייערך בהר הרצל: "אני מרוגשת כל כך". השר טרופר: "ריטה היא דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות". צפו ברגע שבו קיבלה את ההודעה המרגשת

מצעד השירים הגדולים של ריטה של וואלה! ו-אקו-99: ביצוע מיוחד באולפן לשיר "בוא"/מילים: מירי פיגנבוים, לחן: רמי קליינשטיין, במאי: ניתאי בארי, סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג'ס, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עריכה: ניר חן

שר התרבות והספורט חילי טרופר, הודיע היום (ראשון) כי הזמרת והשחקנית ריטה תדליק השנה משואה בטקס יום העצמאות ה-74 שייערך בהר הרצל. הטקס נערך בסימן "יד פוגשת יד אחות", ומוקדש לאזרחים ואזרחיות "התורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר; הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות ודואגים לקירוב לבבות ולתחושת אחדות ישראלית".

ריטה, מהזמרות האהובות ביותר בישראל, זוכה להצלחה גדולה מאז שנות ה-80. בין שיריה הגדולים ניתן למנות את "עבד של הזמן", "מחול מטורף", שבועה", "תפתח חלון", "בגידה", "שרה ברחובות", "קחי לך", "מחכה", "בוא", "שביל הבריחה", "ימי התום", שיר אהובת הספן", "ערב כחול עמוק", "עטוף ברחמים" והשיר "חיה לי מיום ליום" - שזכה במקום הראשון במצעד משיריה שנערך על ידי וואלה! ואקו-99 לפני שבועות אחדים.

"הטלפון משר התרבות הציף אותי בהתרגשות וגאווה שאין כמותה. כנראה שלעולם לא אתרגל לעוצמת האהבה שבה אתם עוטפים אותי כבר ארבעה עשורים", מסרה ריטה. "אפשרתם לי להיכנס לכם ללב ולהפוך למשפחה שלכם וזאת זכות יוצאת דופן. המעמד הכל כך מכובד של הדלקת המשואות מסמל עבורי מתמיד את הישראליות במיטבה. זה כבוד מאד גדול עבורי להימנות עם כל האנשים שנבחרו עד היום ואלה שייבחרו בעתיד. אני מרוגשת כל כך".

הוועדה הציבורית ציינה את המנעד הרחב של יצירתה של הזמרת, שלאחרונה מלאו לה 60, כמו גם את הפעילות החברתית ההתנדבותית שלה.

מצעד השירים הגדולים של ריטה באולפן וואלה! ובשיתוף אקו-99, בהגשת מור גלפנד, 24 במרץ 2022. ראובן קסטרו
כבוד ענק. ריטה/ראובן קסטרו

"ריטה יהאן-פרוז, המוכרת לקהל הישראלי בשמה הפרטי ריטה, נולדה בטהראן שבאיראן ועלתה לארץ עם הוריה כשהייתה בת שמונה. היא מופיעה על במות ישראל כבר למעלה מ-30 שנה, ומנעד יצירתה העשיר כולל שירה, מחזות זמר, יצירות קלאסיות, משחק בקולנוע וכתיבה ספרותית. בצד עבודתה עם בכירי הכותבים והמלחינים בארץ, ריטה גם חוקרת את שורשיה ומתוך חיבור עמוק אל העולם ואל התרבות של בית הוריה - שולחת יד פתוחה ומכבדת אל תרבויות המזרח התיכון", נמסר מטעם הוועדה.

"בצד עשייתה האומנותית ריטה שותפה גם במפעלי התנדבות רבים ומגוונים, ולאחרונה אף הצטרפה כנשיאת כבוד לארגון 'רוח נשית' המסייע לנשים נפגעות אלימות. בכך מעניקה ריטה השראה לחברה הישראלית כולה", הוסיפה הוועדה.

עוד בוואלה!

אתם בחרתם: "חיה לי מיום ליום" הוא השיר האהוב ביותר של ריטה

לכתבה המלאה

צפו: ריטה מקבלת את הבשורה המרגשת

ריטה מקבלת את ההודעה שנבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-74/באדיבות המצולמת

"ריטה היא דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות. מי שעלתה כילדה מטהראן, פילסה את דרכה בעבודה קשה ובהתמדה עד שהפכה לאחת הזמרות המצליחות בישראל אי פעם", מסר טרופר.

באמצעות הכישרונות הנדירים שבהם התברכה בשירה, במשחק ובכתיבה, ריטה מחברת בין השורשים הפרסיים לסיפור הישראלי המורכב והיפה. לצד כל אלה, היא גם מקפידה להתנדב ולפתוח את ליבה הרחב בשורה ארוכה של מעשי חסד ונתינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully