וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכעיס אותי שחושבים שאני לוזרית כי הפסדתי 8 פעמים את האוסקר"

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 22:08

הפעולה של המוסד שנדהמה לגלות שקרתה, איזה סוף של "חיזור גורלי" היא יותר אוהבת - האלטרנטיבי או המקורי, למה לא התבאסה מזה שלא זכתה באוסקר ואיך היא רואה את העתיד של ניב סולטן. ריאיון מצולם עם גלן קלוז וניב סולטן לרגל העונה ה-2 של "טהרן" שעולה בחמישי בכאן 11

השחקניות גלן קלוז וניב סולטן מרואיינות ע"י שגיא בן נון לוואלה! תרבות, לקראת העונה השנייה של הסדרה "טהרן" של כאן ואפל טיוי פלוס, בכיכובן/וואלה!

"אני חושבת שניב סולטן תהיה אחת השחקניות הכי אהובות בעולם, יש לה עתיד מדהים" - כך אמרה לוואלה! תרבות השחקנית הענקית וזוכת שני פרסי האמי ושמונה המועמדויות לאוסקר, גלן קלוז. הכוכבת ההוליוודיות אמרה את הדברים בריאיון זום מיוחד (צפו למעלה) לרגל הצטרפותה לעונה השנייה של מותחן הריגול "טהרן" של כאן 11 בשיתוף אפל טיוי פלוס (שני הפרקים הראשונים ישודרו בחמישי ב-21:15 בכאן).

גלן, כשהתכוננת לתפקיד סוכנת המוסד, היה משהו שהפתיע אותך לגבי המוסד או ישראל?

"כן. העובדה שהם כל כך טובים במה שהם עושים, ושהם עשו דברים שאף אחד לא מודע אליהם. יש משהו בעונה הראשונה, שהיא פורצת ומכבה את כל הרשת, אז הלכתי לדני הבמאי שלנו, וכשראיתי אותו, שאלתי אותו: 'באמת? באמת?'. והוא אמר, הם כבר עשו את זה!".

סולטן: "לא היה לי מושג".

את מגלמת בסדרה פסיכיאטרית. כמה מהטיפולים האמיתיים שלך נכנסו לזה?

קלוז: "אני לא חושבת על היצירה שלי כלהיות על ספת הפסיכולוג. אני חושבת עליה כעל דמיון יותר מאשר כסוג של טיפול. אני כן חושבת שזה מאוד חשוב לנסות ולהתמקד ברגע. אתה יודע, מה היה קורה באותו רגע, מאיפה באת, מה מזג האוויר, מה השעה ביום. דברים מהסוג הזה. בתרגיל כזה את יכולה להגיע למשהו מאוד ספציפי שהוא מאוד אמיתי. אבל אני לא מנתחת דברים כמו פסיכיאטר. בעצם אני לא יודעת אם זה נכון. אנחנו בעצם כן מנתחות את הדמויות שלנו".

סולטן: "אבל לא על הסט, אולי לפני".

גלן קלוז וניב סולטן בעונה השנייה של הסדרה "טהרן" של כאן ואפל טיוי פלוס. יח"צ,
גלן קלוז וניב סולטן בעונה השנייה של הסדרה "טהרן"/יח"צ

ניב, מה למדת מהעבודה עם גלן קלוז?

"כל כך הרבה. קודם כל, אני לא מגלה את הסודות שלה. קיבלתי כמה, אבל אני לא מגלה. אתה יודע, קיבלתי הזדמנות מדהימה לראות מקרוב איך היא מנתחת וחושבת ומחליטה החלטות, ובאותו זמן נהנית כל כך, וחוגגת כל רגע. היא חוגגת כל רגע. כל רגע הוא גדול מהחיים כשהיא עושה את זה. ואני יכולה רק להביט וללמוד".

גלן, איפה את רואה את ניב בעוד 20 שנה?

"אני חושבת שניב בעוד 20 שנה תהיה אחת מהשחקניות האהובות בעולם. אני חושבת שיש לה עתיד מדהים".

סולטן: "ווואו, אני מקווה".

עוד בוואלה!

"טהרן" הגיעה אל אפל טיוי פלוס: מה אומרים עליה המבקרים בחו"ל

לכתבה המלאה
גלן קלוז בסדרה "טהרן". כאן 11, אפל טיוי פלוס,
גלן קלוז בסדרה "טהרן"/כאן 11, אפל טיוי פלוס

גלן, היית מועמדת שמונה פעמים לאוסקר. התאכזבת שלא זכית בפסלון?

"לא. אתה יודע, זה מאוד מכעיס אותי כשאנשים חושבים שאת אולי לוזרית כי לא זכית שמונה פעמים. אני חושבת, מה, זו צורת מחשבה מטורפת. אני חשה כבוד גדול עדיין להיות בחדר, בשלב זה בקריירה שלי. לא בחרתי שום דבר בשביל לקבל פרס. אז אם אנשים אחרים חושבים שזה ראוי, כבוד הוא לי. אבל אני חושבת שכשזה מגיע לזכייה, למען האמת לדעתי זה מטורף לשים אמן מול אמן. אבל, אתה יודע, זה חלק מהתעשייה".

לסרט "חיזור גורלי" היה סיום אלטרנטיבי. איזה סיום את מעדיפה, את האלטרנטיבי או המקורי?

"אני באמת הייתי מחוברת למקורי, כי אני מרגישה שהמחקר שעשיתי עם פסיכיאטרים על למה היא התנהגה כפי שהיא התנהגה... אני חושבת שזו אישה שעברה התעללות בגיל מאוד צעיר ואני חושבת שהיא ללא ספק הייתה יותר בעלת הרס עצמי מאשר פסיכופתית. אז זה היה מאוד מצער מבחינתי כשהייתי צריכה לשנות את הסוף ולהפוך למישהי עם סכין. אני לא חושבת שזאת הדמות שלה. אבל אני חושבת שהסוף החדש הפך את זה ללהיט גדול".

(צפו בגרסת הזום של הריאיון - מעל)

הבמאי דני סירקין לאחר שהסדרה "טהרן" של כאן 11 בבימויו זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי לשנת 2021, שנערך בניו יורק. יח"צ,
הבמאי דני סירקין לאחר שהסדרה "טהרן" של כאן 11 בבימויו זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי לשנת 2021, שנערך בניו יורק/יח"צ

ב"טהרן", זוכת פרס הדרמה בתחרות האמי, לצד סולטן וקלוז משחקים גם שון טאוב ושרבין אלבני. יוצרי הסדרה הם משה זונדר, מאור כהן ודנה עדן שגם מפיקה לצד שולה שפיגל, יוצרים שותפים עמרי שנהר ודני סירקין, שגם חתום על הבימוי, וזונדר ושנהר גם התסריטאים הראשיים. עלילת העונה השנייה מתחילה חודשיים לאחר שההאקרית תמר רביניאן (סולטן), שנשלחה מטעם המוסד בזהות בדויה למשימה בטהרן העוינת, הצליחה ברגע האחרון לחשוף את בגידתה של מפעילתה, ומנעה את הפלת מטוסי חיל האוויר הישראלי שתקפו את הכור האיראני, למעט מטוס אחד שנפגע וטייסו נטש. תמר עומדת יחד עם מי שהפך לבן זוגה, מתנגד המשטר מילאד כאהני (שרבין אלנבי), בלב מבצע מסוכן ומסובך במיוחד. איראן ממשיכה להצהיר על חתירתה ליצור פצצה, ותמר מוציאה לפועל תוכנית הכוללת חדירה לעולמם של מי שמכונים "הריץ' קידס", בניהם ובנותיהם של עשירי טהרן ובכירי המשטר. ככל שתמר ומילאד מתקרבים להשגת יעדם נפער פער בין רצונותיה האישיים של תמר לבין מטרות המוסד.

דני סירקין, במאי הסדרה ושותף ביצירתה, סיפר לוואלה! תרבות איך הם הגיעו לגלן קלוז. "כתבנו דמות לאישה מערבית שחיה הרבה שנים באיראן, התאסלמה, ועכשיו היא חווה אכזבה מהמשטר ומחליטה לעבוד עם המוסד כדי לשפר את המדינה שהיא חיה בה. כשהתחלנו לדבר עם אפל על ליהוק, ודי מהר עלה השם שלה. כשהבנו ששם כזה הוא בכלל אפשרות לא נסוגנו לרגע. ותשמע, זה היה מסע מטורף כי גלן היא קודם כל שחקנית מדהימה, היא מביאה לעונה הזאת עומק, מסתורין ואת העיניים המפורסמות שלה. חוץ מזה, ברמה האישית היא אדם מדהים ונורא כיף לנו".

דנה עדן, מיוצרות ומפיקות הסדרה: "גלן גם דחפה אותנו להיות מצוינים. כשיש מישהי כמוה על הסט אתה חייב להיות מעולה".

טהרן עונה 2, גלן קלוז, ניב סולטן. כאן 11, אפל טיוי פלוס, צילום מסך
גלן קלוז וניב סולטן בעונה השנייה של הסדרה "טהרן"/צילום מסך, כאן 11, אפל טיוי פלוס

אני מבין שקלוז גם ביקשה שיהיו לה בטקסט כמה שיותר שורות בשפה הפרסית, שאותה היא למדה במיוחד לצורך הצילומים.

סירקין: "זה נכון. היו לנו הרבה שיחות טלפון עד שהיא הגיעה לאתונה והיא כל הזמן אמרה: 'אני רוצה יותר פרסית'. ואז באמת נתנו לה עוד שורות בפרסית. קצת חששנו כי פרסית זו שפה שקשה ללמוד. והיא הייתה מושלמת על הסט. המטרה שלנו ושלה הייתה שכשהיא תדבר פרסית אדם פרסי יגיד - האישה הזאת היא בריטית שמדברת פרסית טוב. ואני חושב שהיא הצליחה".

בנוסף ללמידת השפה הפרסית לתפקיד, היציאה של קלוז מאיזור הנוחות שלה התבטאה גם בכך שצילמתם את הסדרה במשך תקופה באתונה, עם צוות יווני וישראלי ושחקנים ישראלים ואיראניים.

עדן: "כן, בשבילה זו הייתה חוויה ממש חדשה. אני חושבת שכשהיא הגיעה לסט, היא הופתעה גם משיטת העבודה שלנו - אנחנו הרבה יותר מהירים ותזזיתיים ממה שהיא רגילה בהפקות הוליוודיות. והיא זרמה עם זה לגמרי. מאוד הופתענו כמה זה היה קל בסופו של דבר לעבוד איתה, וכמה זה זרם. זה היה נפלא".

"גלן וניב מאוד אהבו אחת את השנייה בצילומים", אומר סירקין, "ובכל פעם שהייתה להם סצנה ביחד היה ממש כיף לראות שחקנית כמו גלן קלוז נותנת הופעה אדירה, ומולה יושבת ניב סולטן ונותנת הופעה לא פחות אדירה. וזו היתה גם גאווה ישראלית, לראות את ניב משחקת עם גלן, ואותנו עובדים בדבר הזה, דנה יוצרת, אני במאי, כולנו ביחד עושים סדרה ישראלית בינלאומית, זה היה מדהים"

"העונה הזאת הולכת להיות גדולה יותר, מותחת יותר, מורכבת יותר, בינלאומית יותר", מוסיפה עדן. "זה מאוד מרגש. השבוע הלכתי בשדרה השביעית בניו יורק, ופתאום ראיתי שלט ענק של 'טהרן' מול העיניים, אני חושבת שזאת פעם ראשונה שהפקה ישראלית חווה דבר כזה ומגיעה לכזאת תהודה והצלחה בינלאומית וזה מרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully