וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרול קינג ועד דויד ברוזה: עונה עמוסה במחזות זמר בתיאטרון העברי

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 17:38

התיאטרון העברי הציג את העונה החדשה שלו, והיא תהיה מרובה במחזות זמר: "כנר על הגג", מחזות זמר משירי דויד ברוזה וקרול קינג, והלל מיטלפונקט יכתוב מחזמר ראשון מאז "מאמי". כל הפרטים

דויד ברוזה מרואיין באולפן וואלה! על ידי שגיא בן נון ומבצע את שירו "טבעת הזהב"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

ברפרטואר החדש שלו, התיאטרון העברי שם דגש גדול, ויש יאמרו גדול מדי, על מחזות זמר. כך התברר במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) בתל אביב, ובה הציג התיאטרון את העונה החדשה שתעלה בו במהלך 2022 ו-2023.

התיאטרון יעלה לראשונה בישראל את המחזמר "Beautiful", שעלה על בימות ברודווי והווסט אנד, ומספר את סיפור חייה של הזמרת-יוצרת היהודייה האייקונית קרול קינג, וכולל את להיטיה שיעלו בשפת המקור. המחזמר הזה מצטרף ל"כנר על הגג" בבימויו וכיכובו של נתן דטנר שיעלה בחודש יוני, ול"צלילי המוסיקה" שיעלה בסוף השנה - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות.

מחזמר נוסף שיעלה הוא "האישה שאיתי", בבימויו של מנהל התיאטרון גדי צדקה, שיתבסס על להיטיו של דויד ברוזה, ובהם "האישה שאיתי", "סיגליות", יהיה טוב" ו"שיר אהבה בדואי". המחזמר יעלה לראשונה במסגרת "Friends", רשת מועדוני ההופעות החדשה של ההסתדרות.

המחזאי והבמאי הלל מיטלפונקט במסיבת עתונאים של התיאטרון העברי, 17 במאי 2022. רפי דלויה,
מצטרף לתיאטרון העברי. המחזאי והבמאי הלל מיטלפונקט/רפי דלויה

המחזאי והבמאי הוותיק הלל מיטלפונקט חובר לתיאטרון העברי ויכתוב ויביים במסגרתו, כך נודע היום. הוא יעלה בתיאטרון את המחזמר "חבילות מאמריקה", שיתבסס על מחזה קודם שלו ויהיה המחזמר הראשון שמיטלפונקט כותב מאז "מאמי". בנוסף, במהלך השנה הקרובה יעלה בתיאטרון את המחזה החדש שכתב, "השנה הפוליטית שלי", דרמה קומית על מורה לאזרחות המחליט להצטרף לפוליטיקה. מיטלפונקט גם יביים את מחזותיו "מדריך למטייל בוורשה" ו"אנדה".

סנדרה שדה, שמשתתפת בגרסה החדשה של המחזמר "כנר על הגג", תעשה תפקיד נוסף בתיאטרון העברי כשתגלם את התפקיד הראשי במחזה זוכה פרס הפוליצר "מיס דייזי", שכתב אלפרד יורי בתרגום של דניאל לפין.

במרכז שתי הצגות יעמדו זמרות אגדתיות - אום כולתום, שתגלם דיקלה במחזמר "חיים שלי - אינתה עומרי" בבימוי צדקה שיעלה ביולי, ואדית פיאף שתגולם שוב על ידי יונית טובי בהצגה "פיאף" בבימוי אלי ביז'אווי. גם שתי הצגות אלו יעלו לראשונה במסגרת רשת מועדוני "Friends".

עוד בוואלה!

נתן דטנר: "בדמיון הושבתי את ההורים בשורה השנייה וראיתי אותם גאים בבן שלהם"

לכתבה המלאה
השחקן והבמאי נתן דטנר עם גדי צדקה, מנהל התיאטרון העברי, במסיבת עתונאים של התיאטרון, 17 במאי 2022. רפי דלויה,
השחקן והבמאי נתן דטנר עם גדי צדקה, מנהל התיאטרון העברי, במסיבת עתונאים של התיאטרון/רפי דלויה

הצגה נוספת שתעלה היא "בבושקות" של מרים קוץ, קומדיה רומנטית על ארבעה דורות של נשים, ובמרכזה אישה הנקרעת בין מחויבויותיה הרומנטיות, התובענות של אמה וקריסת נישואיה של בתה, והקרע שהדבר גורם לנכדתה.

התיאטרון יעלה מחדש גם את הצגת הבידור "אני פה בגלל אשתי" בבימוי צדקה, ואת הקומדיה "החותנת", שכתב אנדרו ברגמן בתרגום לעברית של רשף לוי ובבימוי שמואל וילוז'ני, בה ישחקו ענת מגן-שבו, תומר שרון, טוביה צפיר לסירוגין עם שמעון כהן וסנדרה שדה לסירוגין עם גילת אנקורי.

מייסד התיאטרון העברי ומנהלו האמנותי, גדי צדקה, אמר במסיבת העיתונאים: "התיאטרון העברי נושא בשורה חדשה לחובבי התיאטרון עם הצגות מקור חדשות וחשובות הנוגעות בזהות הישראלית של כולנו, לצד כמה מההצגות החשובות המגיעות אלינו וחלקן יעלו לראשונה בישראל. בתיאטרון העברי יש כיום את טובי המחזאים, הבמאים והשחקנים, ואנו הולכים ומעצבים את עצמנו כתיאטרון הלאומי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully