וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה הטרגית ש'אייסמן' ואל קילמר כמעט ולא חזר לסרט ההמשך של "אהבה בשחקים"

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 23:49

סרט ההמשך לשובר הקופות משנות ה-80 "אהבה בשחקים" כבר מככב בקולנוע, ובזמן שטום קרוז חזר לגלם את טייס הצי קפטן "מאווריק", עמיתו ואל קילמר זכה רק בתפקיד אורח קצר וחסר טקסט. ויש סיבה מאוד כואבת לכך

טריילר לסרט "אהבה בשחקים: מווריק"/פורום פילם

חובבי "אהבה בשחקים" מוזמנים לעלות לטיסה ולחגור חגורות, כי סרט ההמשך "אהבה בשחקים: מאווריק" יצא בסוף השבוע - בדיוק 36 שנה מאז שהסרט המקורי נחת באולמות הקולנוע והפך לאחד משוברי הקופות הגדולים של שנות ה-80. טום קרוז חזר לגלם את דמותו האלמותית, טייס הצי קפטן פיט "מאווריק" מיטצ'ל ולשמחתנו אנו גם זוכים לראות מה עלה בגורלו של הנמסיס שלו, לוטננט טום "אייסמן" קאזאנסקי, אותו מגלם השחקן ואל קילמר. מעריצי הסרט תהו מדוע ואל קילמר מופיע כמעט אחרון ברשימת השחקנים וגילו שהוא חוזר לתפקיד קצר וכמעט חסר טקסט. הסיבה לכך גרמה לחלק מהם להזיל דמעה.

אז כן, החדשות הטובות הן שאנו רואים את מאווריק ואייסמן בסרט החדש ומגלים מה עלה בגורלם. אלו הפחות טובות מבשרות לנו שהשחקן ואל קילמר בן ה-62 חזר לתפקיד לאחר שאיבד את קולו כתוצאה מניתוח מציל חיים שעבר לאחר שחלה בסרטן הגרון.

ככה אנחנו זוכרים אותו

ואל קילמר בסרט "אהבה בשחקים". Giphy
ואל קילמר בסרט "אהבה בשחקים"/Giphy

וככה הוא נראה היום:

ואל קילמר, 2021. Facebook, צילום מסך
ואל קילמר, 2021/צילום מסך, Facebook

הסרט יצא לאקרנים בסוף השבוע, והוא כבר זכה לביקורות מהללות מהמבקרים שסיפרו על סצנה טעונה מאוד של ואל "אייסמן" עם טום "מאווריק". הסרט המקורי הפך את ואל, שחקן אלמוני עד אז, לאחד הכוכבים הלוהטים ביותר של הוליווד. הוא יצא עם הזמרת שר, דוגמנית העל סינדי קרופורד והשחקניות דריל האנה ואנג'לינה ג'ולי. אולם, מוניטין של אדם שקשה לעבוד איתו, צרות כלכליות ומאבק בסרטן הרסו לכאורה כל תקווה לראותו שוב על המסך הגדול. להפתעתנו, טכנולוגיית קול מלאכותית חדשה העניקה לו את היכולת לדבר שוב.

זו הייתה משימה קשה לשכנע את מפיקי "אהבה בשחקים" שקילמר כשיר לחזור לתפקידו. ואל התעקש - ובצדק - שאין "אהבה בשחקים" בלי אייסמן. הוא אמר: "טום היה מאווריק, אבל אויבו היה אייסמן. השניים היו כמו מלח ופלפל. זה לא משנה שהמפיקים לא יצרו איתי קשר. כפי ששרו The Temptations בימי הזוהר של המוטאון סאונד, ''Ain't too proud to beg' (לא גאה מדי כדי להתחנן)".

ואל קילמר בסרט "אהבה בשחקים". Giphy
אין "אהבה בשחקים" בלי אייסמן/Giphy
ואל קילמר וטום קרוז בסרט "אהבה בשחקים". Giphy
"טום היה מאווריק, אבל אויבו היה אייסמן. השניים היו כמו מלח ופלפל"/Giphy

זו בהחלט לא הייתה הגישה של ואל לפני שלושה עשורים, כאשר קיבל את התסריט לסרטו של הבמאי טוני סקוט על מגויסים לבית הספר לנשק של הצי האמריקני. השחקן בן ה-26 דאז חשב שזה "טיפשי" וקיבל את התפקיד רק בגלל שנמצא תחת חוזה עם האולפן. בשלב זה, ואל הופיע רק בשתי קומדיות, "סודי ביותר" ו"גאונות אמיתית". השחקן חסר הניסיון לא עשה להם חיים קלים. הוא הוסיף שורות בתסריט ויצר מתח מיותר עם שותפו לסרט, טום. על פי הדיווחים הוא הקים מחנה של "קבוצת אייסמן" כדי להתחרות בכל אחד מהצד של מאווריק, ויצא לחגוג בזמן שטום למד בחריצות את התסריט שלו. ואל אמר: "טום נמנע מהחגיגות שלנו, מסיבה טובה. מהיום הראשון הוא היה ממוקד על מטרה אחת - להפוך לגיבור האקשן הגדול ביותר בתולדות הקולנוע".

קבלתו לתפקיד התגלתה כהצלחה עבור ואל, שכן הסרט הפך ללהיט שובר הקופות של 1986 והשורה של ואל, "אתה יכול להיות איש הכנף שלי בכל עת" ("you can be my wingman any time") נעוצה היטב בתרבות הפופ. שנתיים לאחר מכן הכיר ואל את אשתו, השחקנית הבריטית ג'ואן וואלי (כיום בת 60), על הסט של סרט הפנטזיה "ווילו הנסיכה" (Willow). לשניים נולדו שני ילדים, מרסדס, כיום בת 30 וג'ק, בן ה-26.

עוד על "אהבה בשחקים"

"לא היה שום סיכוי ש'אהבה בשחקים' החדש יעלה בנטפליקס"

לכתבה המלאה
ואל קילמר בסרט "סודי ביותר". Giphy
ואל קילמר בסרט "סודי ביותר"/Giphy

"לעולם לא אעבוד שוב עם ואל קילמר"

ההתעקשות של ואל על שיטת המשחק יוצאת הדופן שלו - בה השחקן נותר בדמות לתקופות ארוכות - גרמה לבעיות הן בנישואיו והן לשחקנים שעבדו לצידו. במשך שנה שלמה ב-1991 הוא גילם את סולן הרוק הטראגי ג'ים מוריסון ב"הדלתות". הוא לא יצא מהדמות כשחזר הביתה או הוריד מעליו את אותם מכנסי עור המזוהים עם דמותו.

במהלך אודישן לסרט של אוליבר סטון, ואל כל כך "חי את התפקיד" שלכאורה הוא "פגע" בשחקנית קייטלין או'היני, מה שהביא בהמשך להסדר כספי.

במאי "באטמן לנצח" (1995), ג'ואל שומאכר, תיאר את ואל - שגילם רק פעם אחת את הצלבן בגלימה - כ"פסיכוטי", ולאחר שכיכב בסרט המדע הבדיוני "אי המסתורין של ד''ר מורו" שנה לאחר מכן, הבמאי השני שלו, ג'ון פרנקנהיימר, אמר: "יש שני דברים שלעולם לא אעשה בחיי: לעולם לא אטפס על הר האוורסט ולעולם לא אעבוד שוב עם ואל קילמר".

ואל מודה שהוא חצה קווים אדומים מדי פעם. בסרט תיעודי שיצא לאחרונה על חייו והקריירה שלו, הוא הגן על עצמו ואמר: "התנהגתי לא יפה, התנהגתי באומץ, התנהגתי בצורה מוזרה לחלקם". בתו השחקנית, מרסדס, שכל כך קרובה לאביה עד כדי התעקשות לגור בדירה סמוכה אליו בקליפורניה, אמרה: "יש לו מוניטין של אדם קשה, שזה ראוי ולא ראוי".

ואל נמצא כעת בקשר קבוע עם אמם של ילדיו, על אף הפרידה הקשה שלהם ב-1996. השחקן טען שנודע לו שג'ואן עזבה אותו באמצעות דיווחים בחדשות. ב-2011 היא גם תבעה אותו על אי תשלום מזונות, לכאורה. עם זאת, לאחרונה הוא אמר עליה: "לג'ואן ולי יש כבוד עצום אחד לשני, והיא הייתה ועדיין הינה חלק עצום מהחיים שלי".

ואל קילמר בתפקיד ג'ים מוריסון בסרט "הדלתות". Giphy
ואל קילמר בתפקיד ג'ים מוריסון בסרט "הדלתות"/Giphy

ההתמודדות עם הסרטן

קילמר הוא באופן מפתיע רווק כבר כמה עשורים. בראיון שנערך לפני כשנתיים הוא סיפר: "לא הייתה לי בת זוג כבר 20 שנה. האמת היא שחלק גדול מהיום שלי אני לבד". החברה לשעבר, שר, איתה יצא ב-1981 לפני שהתפרסם, הוכיחה את עצמה כאישיות מכרעת בטיפול הסרטן מציל החיים שקיבל.

בשנת 2015, לשחקן לא היה כסף והוא חי לבדו לאחר שעסקת נכס בניו מקסיקו עלתה לו מיליוני דולרים במשבר הפיננסי של 2008. ואל התעורר בוקר אחד בשלולית דם שהשתעל עקב גוש שגדל בגרונו שהקשה עליו לבלוע. "הנחתי שזה יום מותי", הוא כתב באוטוביוגרפיה שלו I'm Your Huckleberry. הוא עבר טרכאוסטומיה - פעולה ניתוחית בה מיוצר פתח בחלק הקדמי של הצוואר לתוך קנה הנשימה כדי לעזור למטופל לנשום - בבית החולים סנטה מוניקה הסמוך. עם זאת, הוא נזקק לטיפול מתמשך וחברתו שר הייתה זו שארגנה את העברתו לבית הספר לרפואה של דיוויד גפן, הידוע בחקר הסרטן שלו.

במשך חודשיים עבר ואל כימותרפיה והקרנות לפני שעבר לבית ההארחה של שר במליבו לצורך שיקום. הוא כתב: "ברגע ששר עושה את דרכה לתוך הראש והלב שלך, היא לעולם לא עוזבת".

ואל קילמר בקריאת המחזה "הסוחר מוונציה, בלוס אנג'לס, 28 באוקטובר, 2019. Amanda Edwards, GettyImages
ואל קילמר בקריאת המחזה "הסוחר מוונציה, בלוס אנג'לס, 28 באוקטובר, 2019/GettyImages, Amanda Edwards

כשחברו מייקל דאגלס חשף ב-2016 כי ואל חלה בסרטן, הוא הכחיש זאת - לפני שחשף את האמת שנה לאחר מכן. בימים אלה ואל פתוח יותר לגבי ההתמודדויות עם המחלה. צילומים מתוך סרטו התיעודי, הראו את ואל מקיא לאחר שחתם למעריצים כשהוא על כיסא גלגלים בכנס המעריצים "קומיקון" שבלונדון.

ואל, שגדל על פי ערכי המדע הנוצרי על ידי הוריו, זוקף לזכות אלוהים את הבראתו מהסרטן ולא לזכות הרפואה. הוא סיפר בריאיון שאמונתו ריפאה אותו "הרבה יותר מהר ממה שחזו כל הרופאים". חסידי המדע הנוצרי מאמינים שמחלות, כולל סרטן, אינן קיימות באמת והן תוצאה של מחשבות שליליות. השחקן אמר: "אין דבר טוב או רע, אבל החשיבה הופכת את זה לכזה. התפללתי - וזו הייתה צורת הטיפול שלי''.

ואל קילמר בסרט "אהבה בשחקים" מווריק". פורום פילם,
ואל קילמר בסרט "אהבה בשחקים: מאווריק"/פורום פילם

מה שואל לא יוכל להכחיש הוא שהמדע היה שחקן מרכזי בהחזרת קולו. חברת טכנולוגיה בשם Sonantic השתמשה בהקלטות קול ישנות של השחקן ובבינה מלאכותית כדי להפוך אותן למילים המושמעות דרך רמקול. ואל אמר: "סבלתי מסרטן הגרון. לאחר טיפול, הקול שלי כפי שהכרתי אותו נלקח ממני. אנשים סביבי נאבקים להבין אותי כשאני מדבר. למרות כל זה אני עדיין מרגיש שאני אותו אדם בדיוק". ואל לובש צעיפים כדי לכסות את קנה הנשימה שלו ולעיתים קרובות נראה עם פנים נפוחות, אך הוא מתעקש שהוא מרגיש הרבה יותר בריא ממה שהוא נראה.

הטריילר לסרט התיעודי על ואל קילמר:

היכולת לדבר שוב איפשרה לו לחזור לגלם את אייסמן, מבוגר וחכם יותר, ב"אהבה בשחקים: מאווריק". בסרט החדש הדמות שלו היא אדמירל המפקד על צי האוקיינוס השקט האמריקני שנמצא ביחסים ידידותיים יותר עם טייס הניסוי הבכיר מאווריק, המנסה להתחמק מקידום שיקרקע אותו. על אף שלוואל אין הפעם הרבה שורות בסרט, הוא נרגש לחזור לדמות. הוא מסכם: "הדמויות אף פעם לא באמת נעלמות. הן חיות, בהקפאה עמוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully