וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי האירוויזיון מכרו את הפרס בכמיליון דולר כדי לממן מל"טים לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 9:28

זוכי האירוויזיון, חברי להקת קאלוש אורקסטרה האוקראינית, מכרו את גביע הזכייה שלהם תמורת 900 אלף דולר כדי לגייס כספים למלחמה באוקראינה, שישמשו לקניית שלושה מל"טים עבור צבא אוקראינה

להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה לאירוויזיון 2022, בחזרה בתל אביב לקראת השתתפותה באירוע "Israel Calling", אפריל 2022/גיא יחיאלי

זוכי האירוויזיון, חברי להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) האוקראינית, מכרו את גביע הזכייה שלהם תמורת 900 אלף דולר כדי לגייס כספים למלחמה באוקראינה. הגביע, המפוסל כמיקרופון מקריסטל, נמכר במכירה פומבית בפייסבוק במטרה לקנות עם הכסף שגויס שלושה מל"טים עבור צבא אוקראינה - כך דווח ברויטרס. הכוחות האוקראינים והרוסים עושים שימוש רב במל"טים, הן ככלי נשק והן כמטוסי ריגול.

המכירה החלה במקביל להופעת הלהקה במופע לגיוס תרומות שקיימה הלהקה בברלין. מטרתה הייתה לגייס בין השאר כסף לטיפול רפואי. במהלך המופע, פנה מייסד להקת קאלוש, הראפר אולה פסיוק, לקהל בבקשה שלא יתרגלו למלחמה שגרמה למותם של אלפים. המלחמה גם אילצה יותר מ-14 מיליון בני אדם לברוח מבתיהם בעקבות הפלישה הרוסית שהחלה בסוף פברואר ולהרס רב במדינה. "אני חושב שזה צריך להיות בעמודים הראשונים כל הזמן, עד שיגיע השלום", אמר פסיוק.

כזכור, לאחר שהלהקה ביצעה את שירה באירוויזיון, זעק סולן ההרכב קאלוש אורקסטרה: "אירופה, עזרו לאוקראינה, עזרו למריופול עכשיו!". לאחר זכייתם, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כתב באינסטגרם: "האומץ שלנו מרשים את העולם, המוזיקה שלנו כובשת את אירופה! אני בטוח שאקורד הניצחון שלנו בקרב מול האויב לא רחוק".

להקת קאלוש אורקסטרה זוכה בגביע הניצחון באירוויזיון 2022. EBU / CORINNE CUMMING,
להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה, זוכה בגביע הניצחון באירוויזיון 2022/EBU / CORINNE CUMMING

בתחילת אפריל, לפני זכייתה של קאלוש אורקסטרה באירוויזיון בטורינו, איטליה, עם השיר "סטפניה", נפגשו חברי להקת הראפ אחד עם השני לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה - כאן בישראל, מאחר שלא יכלו לעשות זאת קודם במדינתם מוכת המלחמה, בעודם גרים רחוק זה מזה. הם באו להופיע באירוע "Israel Calling" (המיני אירוויזיון) בהיכל מנורה מבטחים, ובתוך כך גם צילמו בישראל את הגלויה המסורתית לתחרות.

בריאיון הראשון עם להקת קאלוש אורקסטרה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, שפורסם בוואלה! תרבות כחודש וחצי לפני זכייתם באירוויזיון, בתשובה לשאלה מה התפקיד החשוב יותר של מוזיקאים בזמן מלחמה, לשיר או להילחם, השיב נגן הקונטרבס איהור דידנצ'וק: "אנחנו יכולים להילחם דרך מוזיקה. אנחנו לא נלחמים עם רובים. הנשק שלנו הוא המוזיקה. אני עושה את מה שאני יכול לעשות. אמנם אני לא עומד עם נשק בחזית, אבל המשימה שלי היא לעשות מוזיקה ולדבר על אוקראינה, זה מה שאני יכול לעשות".

עוד בוואלה!

"המוזיקה היא הנשק שלנו": ריאיון עם נציגת אוקראינה לאירוויזיון

לכתבה המלאה

איוון קלימנקו, המפיק המוזיקלי של הלהקה, הוסיף ואמר לוואלה! תרבות: "אם מישהו מחברי הלהקה היה מחזיק עכשיו נשק ונלחם במלחמה, כמה זמן הוא יכול היה להחזיק מעמד? אבל המוזיקה שהם יעשו תחזיק מעמד הרבה יותר זמן ויוכלו לעשות הרבה יותר. זה דבר רציני, ההופעה על הבמה, לעודד את רוחם של אנשים ולתמוך בהם דרך המוזיקה. אם נילחם דרך מוזיקה זה יהיה יותר יעיל ויביא יותר תוצאות. ובכל אופן היו בצוות של הלהקה כאלה שנלחמו בשטח". כעת, מתברר, הלהקה תורמת לא רק במוזיקה - אלא גם ברכישת נשק.

עוד בריאיון, שאלנו את הלהקה אם במקרה של זכייה הם מאמינים שאוקראינה ב-2023 תהיה במצב שבו תוכל לארח את התחרות. פסיוק אמר: "יש לנו תקווה גדולה שנוכל לבנות מחדש את המדינה שלנו באופן מלא, ושנוכל להזמין את כולכם למדינתנו הנפלאה, ושתרצו כולכם להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully