וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! תרבות: בוטלה הופעתו של חנן גולדבלט בנס ציונה

לאחר הפרסום בוואלה! תרבות על הופעת חנן גולדבלט בנס ציונה אשר הובילה לסערה בקרב קורבנותיו של השחקן, הודיע ראש העירייה שמואל בוקסר כי ההופעה תבוטל. "העיר לא תשמש במה לעברייני מין"

אחרי 4 שנות מאסר בשל עבירות מין: חנן גולדבלט השתחרר מהכלא/צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

לאחר הפרסום בוואלה! תרבות על הופעת חנן גולדבלט בנס ציונה אשר הובילה לסערה בקרב קורבנותיו של השחקן, הודיע הבוקר (שלישי) ראש העירייה שמואל בוקסר כי ההופעה תבוטל.

השחקן ועבריין המין המורשע גולדבלט היה אמור לקיים מופע יחיד, תחת הכותרת "חנן גולדבלט מדבר על הכל", ב-3 במרץ במשכן הפיס לאמנויות בנס ציונה, בהפקת השחקנית ומשתתפת "אהבה חדשה" לשעבר רוני נדלר. המופע היה אמור להיות מצולם לסרט תיעודי שבמרכזו גולדבלט. הדבר עורר כעס וכאב בקרב רבים, ובהם מיה בר שלום, שהייתה האישה הראשונה שהעידה נגד חנן גולדבלט, וחשפה כי פגע בה מינית כשהיתה בת 15 וחצי. גולדבלט הורשע בביצוע אונס ועבירות מין נוספות שהתרחשו לאורך שנים רבות בנשים ובנערות אותן לימד משחק. הוא נידון לשש שנות מאסר, אך השתחרר לאחר שריצה ארבע שנים. בנוסף, ארגוני יוצרים ואמנים הביעו זעם על חזרתו של גולדבלט לבמה.

לאחר הפרסום בוואלה! תרבות, נמסר היום (שלישי) מעיריית נס ציונה שנודע לה אתמול כי "מתוכנן אירוע פרטי בהשתתפות חנן גולדבלט במשכן פיס לאומנויות בחודש מרץ. האירוע אינו אירוע של עיריית נס ציונה. לאור המידע החדש שהובא לידיעתנו אתמול, הורה ראש העיר הבוקר לא לאפשר את קיום האירוע בעיר. מבירור ראשוני עם החברה לתרבות ופנאי אשר מפעילה את האולם עולה כי חוזה השכרת האולם נחתם ללא איזכור שמו של גולדבלט כמופיע באירוע המדובר".

ראש העיר שמואל בוקסר הוסיף: "אתמול בלילה הובא לידיעתי שחברת הפקה שכרה באופן פרטי אולם בעיר מבלי ליידע על זהות המופיע. עם יוודע זהות המופיע, העבריין המורשע, חנן גולדבלט, הנחתי את מנכ"ל החברה לתרבות ופנאי לפעול בכל האמצעים המשפטיים לביטול המופע. אני אומר באופן חד וחלק, שאינו משתמע לשתי פנים: לא יקום ולא יהיה. חנן גולדבלט לא יופיע בנס ציונה. העיר שחרטה על דגלה אפס סבלנות לאלימות כלפי נשים, מכל סוג שהוא, לא תשמש במה לעברייני מין"

חנן גולדבלט במסיבת העתונאים של "חג המחזמר" בבת ים, במסגרתו העלה מחזמר שכתב, ספטמבר 2014. אבי כהן
חנן גולדבלט/אבי כהן
רוני נדלר אהבה חדשה. נוי דקל,
רוני נדלר/נוי דקל

מיה בר שלום, שנפגעה מגולדבלט, אמרה אתמול בין השאר לוואלה! תרבות: "רוני אדלר נפגשה איתי בנובמבר האחרון, ואמרה לי שהיא הולכת לעשות 'סרט דוקומנטרי על עברייני מין משוקמים', ואמרה שבין היתר יופיע בו חנן גולדבלט. ואז הבנתי שזה לא 'בין היתר', אלא שזה הולך להיות עליו. היא אמרה שהיא 'חוקרת למה בן אדם ששוקם לא יכול לחזור לדבר היחיד שהוא טוב בו'. היא נתנה לי איזושהי הקבלה עם נגר. אמרתי לה, מה הקשר בין נגר לשחקן שחוזר למקום הפשע שלו? הרי זה מה שהוא עשה, את הקורבנות שלו הוא דלה דרך הכישרון שלו, דרך הבמה, דרך הכוח שהיה לו והמרות שהייתה לו. אמרתי לרוני שהיא פוגעת בי ובעוד עשרות בנות, אם לא מאות, אני יודעת שיש כל כך הרבה נשים שהוא פגע בהן והן לא הלכו להתלונן. אמרתי לה, אני חייבת לומר לך שאם תחליטי ללכת על זה, אני אעמוד מולך ולא אתן לזה לקרות. זה לא איום, זה מה שאני חייבת לעשות בשביל הבת שלי ובשביל נשים אחרות. רוני רצתה לראיין אותי בסרט ושאגיד את הדברים שלי. לא הסכמתי.

"אני לא פסיכולוגית אבל כנפגעת אני חושבת שהאיש לא שוקם. כשבן אדם מכיר בדבר האיום ונורא שהוא עשה, הוא מרגיש צורך עז להתנצל, להכות על חטא, לעשות הכל כדי שייסלח לו מהאנשים שהוא פגע בהם. האיש הזה לא ביקש סליחה. אמרו לו לבקש סליחה כדי שזה יעזור לו בוועדה וזה מה שהוא עשה. החברים שלו עדיין ממשיכים לומר שהבנות היו מאוהבות בו, שעשו לו, שפגעו בו. האיש הזה לא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר. הוא מרגיש קורבן נצחי. זה לא איש ששוקם. איש ששוקם לא יחזור למקום הפשע שוב ושוב ושוב. עוד פעם לעשות מופע. ככה לא מתנהג אדם ששוקם. אדם ששוקם היה מבקש להגיע לתיכונים ולהרצות לבני נוער על עברייני מין, לספר על עצמו כעבריין מין, לספר על המעשים השפלים שהוא עשה, שיגיד מה לא לעשות, כמו מסוממים ונרקומנים שהולכים ומרצים. הוא מעולם לא עשה את זה".

עוד בוואלה!

בלעדי: קורבנות האונס והתקיפה המינית של חנן גולדבלט מזועזעות משובו לתיאטרון

לכתבה המלאה
מודעת פרסום למופע השחקן ועבריין המין המורשע חנן גולדבלט שנקבע למרץ 2023 ובו נטען שהוא "מדבר על הכל", בהפקת רוני נדלר, שאמור להיות מצולם לסרט תיעודי. צילום מסך, צילום מסך
מודעת הפרסום למופע של גולדבלט, שאמור להיות מצולם לסרט תיעודי/צילום מסך, צילום מסך

בתגובה משותפת של לובי נשות תרבות, פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, איגוד המפיקים, איגוד הבמאיות והבמאים, הפורום הדוקומנטרי בישראל ופורום יוצרות התיאטרון נמסר לוואלה! תרבות כי הם "עומדים לצד כל נפגע ונפגעת. אנחנו בוחרים/ות להקשיב ולהיות שם עבור אלו שקולן/ם הושתק בכח, אם בתקיפה מינית או בהטרדה. הפרסום בו חנן גולדבלט מקבל במה גרם לנו להלם ולאכזבה רבה, אנחנו מאמינות שמי שפגע בצורה קשה כל כך והורשע באונס, ראוי שלא יזכה לחשיפה. אדם שגרם לפגיעה חמורה לא ראוי שיסתכלו עליו מורם מהציבור על במה כאיש תרבות. קבלת הבמה נותנת לגיטימציה לפגיעה מינית ומכשירה מרחב שבו אנחנו, הנשים - מודרות ומושתקות שוב. אנחנו קוראות למשכן הפיס לאומנויות נס ציונה ולעיריית נס ציונה לא לאפשר אכסניה לעברייני מין בעבר בהווה או בעתיד".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully