וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי עבור מה לקום בבוקר": ליאור דיין חושף את המכתב העצוב שיהונתן גפן שלח לו

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:55

ליאור דיין, בן משפחתו של יהונתן גפן שהלך אמש לעולמו בגיל 76, חשף מכתב שיהונתן כתב לו בימים האחרונים ובו סיפר לו שאין לו טעם לכתוב יותר: "זה לא שאין לי על מה לכתוב, פשוט אין לי את הצורך הזה", כתב לו יהונתן

ליאור דיין/צילום: רשת 13

ליאור דיין, בן משפחתו של יהונתן גפן שהלך אמש לעולמו בגיל 76, חשף הבוקר (חמישי) ב"העולם הבוקר" עם גאולה אבן (רשת 13) מכתב שיהונתן כתב לו בימים האחרונים ובו סיפר לו שאין לו טעם לכתוב יותר.

"הימים ריקים, כל חיי התעוררתי כדי לכתוב וכעת כשאינני כותב - אין לי בשביל מה לקום", ציטט דיין מתוך מכתבו של גפן. "זה לא שאין לי על מה לכתוב, פשוט אין לי את הצורך הזה. כמשורר וכסאטיריקן אני עדיין מזהה את כל העוולות שמסביב וחשוב לי להשמיע קול זועם. התחלתי לכתוב ולהופיע כי הרגשתי והזדהיתי לגמרי עם הילד של אנדרסן ב'בגדי המלך החדשים' שצעק 'המלך הוא עירום' ועכשיו כשאני ילד זקן, המלך עדיין עירום אבל לאן נעלמה הצעקה שלי?".

בהמשך דיין התייחס לכך שבמהדורת החדשות בערוץ 14 בחרו לא להתייחס למותו של גפן: "הערוץ משדר מציאות אלטרנטיבית, זה בושה וחרפה. זה כמו שנוציא את אריאל זילבר, עם הדעות הימניות קיצוניות. נראה לך באמת שאיזושהי מהדורה במדינת ישראל תוכל להתעלם אם היה קורה חס וחלילה משהו לאריאל זילבר? המציאות האלטרנטיבית שהם מייצרים היא מציאות דוחה ובזויה ויהונתן היה הראשון להגיד שהיא מסוכנת, מכיוון שהיא מציאות אלטרנטיבית שמוציאה את השורשים. אני לא רוצה לחשוב מה יהונתן היה אומר אם היה שומע על דבר כזה. זה פשוט בושה וחרפה".

ליאור דיין. רשת 13, צילום מסך
התיעוד האחרון. יהונתן גפן/צילום מסך, רשת 13

גפן הלך אמש לעולמו בגיל 76. גפן, יליד נהלל ובן למשפחת דיין, היה בעל טור קבוע בעיתון מעריב במשך כ-40 שנה, ופרסם ספרים רבים למבוגרים ולילדים ושירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. בין ספריו המוכרים ניתן למנות את "אישה יקרה" שכתב על יחסיו עם אמו, "חומר טוב" על קשריו עם חבורת "לול", ובמיוחד "הכבש השישה-עשר", הנחשב לאחד מספרי הילדים האהובים ביותר בישראל, שהופק גם לתקליט מצליח מאוד בהשתתפות יוני רכטר, יהודית רביץ, דיוויד ברוזה וגידי גוב.

בין שיריו הנודעים אפשר למנות פזמונים כגון "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן", "הילדה הכי יפה בגן", "יהיה טוב", "אין מדינה לאהבה", "שיר לשירה", "אתם זוכרים את השירים", "פחות אבל כואב", "לוקח ת'זמן", "בלדה לנאיבית", "איך שיר נולד", "יכול להיות שזה נגמר", "אני אוהב שוקולד", "גן סגור", "אחינועם לא יודעת", "יונתן סע הביתה", "שיר בן ערביים", "ככה את רצית אותי", "כשאת בוכה את לא יפה", "להיות לבד", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" ועוד רבים. הוא אף תרגם לא מעט שירים מצליחים, בהם "טמבל" של ולדימיר ויסוצקי, שירי "האישה שאיתי" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully