וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב גפן: אבי, יהונתן גפן, הלך לעולמו כתוצאה מאירוע לבבי

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 12:23

בנו של המשורר, הסופר והפזמונאי פרסם בעמוד הטוויטר שלו כי אביו סבל מטרשת עורקים, וכי האירוע הלבבי שגרם למותו בגיל 76 היה קשור למחלה. בשבוע שעבר אמרה אשתו לשעבר, נורית גפן: "אנחנו לא יודעים מתי הוא מת. לקחו את הגופה לאבו כביר כי הוא נפל וקיבל מכה"

מתוך הלוויית יהונתן גפן בנהלל, שבה ילדיו שירה, אביב ונטאשה ביצעו לזכרו את השיר "הכבש ה-16, לילה טוב"/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן

בתום בדיקה פתולוגית עלה כי המשורר והפזמונאי יהונתן גפן הלך לעולמו לאחר שלקה באירוע לבבי הקשור בטרשת העורקים ממנה סבל. כך, הודיע הבוקר (חמישי) בנו, הזמר אביב גפן.

זו הודעה רשמית ראשונה מטעם המשפחה על סיבת מותו של גפן, שמת לפני כמה שבועות בגיל 76 - לאחר שגל של שמועות עלה בנושא. בשבוע שעבר התייחסה אליהן נורית גפן, אשתו לשעבר, בפודקאסט "באות בזמן" שאותו היא מגישה בצוותא עם חברתה הטובה דליה גוטמן. "אנחנו לא יודעים מתי הוא מת, לקחו את הגופה לאבו כביר כי הוא נפל וקיבל מכה. דאגתי שהוא שכב שם שעות וסבל, אבל הרופא ד"ר שלמה שגב אמר לי שאו שהוא קיבל דום לב ואז הוא מת ישר ואם גם היה לו אירוע מוחי, אז הם כבר מאבדים את ההכרה קצת והוא לא סבל. אני חושב שהוא לא סבל כשהוא היה על הרצפה".

גוטמן אמרה לגפן שהופצה שמועה בארץ שלפיה יהונתן גפן התאבד. "יהונתן לא התאבד", פסקה נורית. "זה מצחיק אותי. אמרתי לך לפני שבועיים שהוא אמר 'אני מאושר', הוא בחיים לא אמר את המילה הזו לפני כן. ולא רק שהוא לא התאבד, הוא חיכה לצאת הספר שלו. הוא רצה להוציא את הספר. תוך חודש יוצא ספר חדש שהוא הבייבי שלו. הוא כל כך ראה את האיורים של דוד פולונסקי בספר, שירה (גפן - ו"ת) עשתה הגהה אחרונה. הוא חיכה, הוא לא רצה למות, הוא רצה את הספר".

יהונתן גפן. תומר נויברג, פלאש 90
יהונתן גפן/פלאש 90, תומר נויברג

גפן, עיתונאי, משורר וסופר שזכה להצלחה גדולה לאורך עשורים, הלך לעולמו בגיל 76. גפן, יליד נהלל ובן למשפחת דיין, היה בעל טור קבוע בעיתון מעריב במשך כ-40 שנה, ופרסם ספרים רבים למבוגרים ולילדים ושירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. בין ספריו המוכרים ניתן למנות את "אישה יקרה" שכתב על יחסיו עם אמו, "חומר טוב" על קשריו עם חבורת "לול", ובמיוחד "הכבש השישה-עשר", הנחשב לאחד מספרי הילדים האהובים ביותר בישראל, שהופק גם לתקליט מצליח מאוד בהשתתפות יוני רכטר, יהודית רביץ, דיוויד ברוזה וגידי גוב.

עוד בוואלה!

שיר עצוב

לכתבה המלאה

בין שיריו הנודעים אפשר למנות פזמונים כגון "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן", "הילדה הכי יפה בגן", "יהיה טוב", "אין מדינה לאהבה", "שיר לשירה", "אתם זוכרים את השירים", "פחות אבל כואב", "לוקח ת'זמן", "בלדה לנאיבית", "איך שיר נולד", "יכול להיות שזה נגמר", "אני אוהב שוקולד", "גן סגור", "אחינועם לא יודעת", "יונתן סע הביתה", "שיר בן ערביים", "ככה את רצית אותי", "כשאת בוכה את לא יפה", "להיות לבד", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" ועוד רבים. הוא אף תרגם לא מעט שירים מצליחים, בהם "טמבל" של ולדימיר ויסוצקי, שירי "האישה שאיתי" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully