וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בכלל לא צריך את זה, אבל נועה קירל אמרה לי שלא תעשה את האירוויזיון בלעדי"

זו הפעם השמינית שדורון מדלי לוקח חלק באירוויזיון, והוא עדיין נדהם מול "כמות הרעש שזה מייצר". רגע לפני חצי הגמר של נועה קירל, הוא מסביר לוואלה! את האסטרטגיה של המשלחת: "ידענו שהחובבים יתעצבנו, ואז נשחרר קטע מהחזרות ונהפוך לדבר הכי מדובר. זה בדיוק מה שקרה"

החזרה השנייה של נועה קירל על במת האירוויזיון, 3 במאי 2023/באדיבות EBU

עוד יומיים של סבלנות, זה כל מה שנדרש מאיתנו עד שנראה סוף סוף את התוצאה הסופית של "Unicorn", כשנועה קירל תעלה סוף סוף על במת הארנה בליברפול כדי לצלוח את שלב חצי הגמר של אירוויזיון 2023.

בינתיים בטבלאות ההימורים אין תזוזה (על הסיבה לכך תוכלו לקרוא כאן), וישראל עדיין במקום ה-7 בסיכויי הזכייה. ואולם, בשבוע האחרון חל זינוק של 34.5% בכמות ההאזנות לנועה קירל בספוטיפיי, 533,367 בסך הכול. עדיין מדובר במספרים נמוכים ביחס לשבדיה ונורבגיה, אבל הצוות הישראלי עוד שומר את הקלפים קרוב לחזה, לעומת המדינות הצפוניות שכבר חשפו הכול לפני שבועות ארוכים.

אירוויזון 2023 - כל העדכונים
"וואו, ישראל!": החזרה של נועה קירל הותירה את חובבי האירוויזיון המומים
"זה משוגע": נועה קירל עלתה לחזרה השנייה לאירוויזיון - והדהימה את המתחרים
הנבואה של ספוטיפיי: שבדיה תיקח את האירוויזיון, נועה קירל בעשירייה
מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

אירוויזיון 2023: החזרה השנייה של נועה קירל, 3 במאי 2023. Chloe Hashemi/EBU, אתר רשמי
"היא אשמה בכל". קירל/אתר רשמי, Chloe Hashemi/EBU

כדי לעזור להפיג את המתח עד לרגע האמת, שוחחנו עם חבר המשלחת, הפזמונאי דורון מדלי, שנדמה שאנחנו לא צריכים אפילו להציג. אפילו אם נתעלם מכל הלהיטים שהוא הכניס לפלייליסטים של כולנו ונתייחס רק לפן האירוויזיוני בחיים שלו, נקבל את התחרות השמינית שבה הוא נוטל חלק. כזכור היטב לכולנו, באחת מהן שיר שלו אפילו זכה.

אני שואל אותך ממש לא בהתרסה - למה אתה צריך את זה?

מדלי מצביע על קירל, שבדיוק מתראיינת לכאן 11, ואומר: "אתה רואה אותה? היא אשמה בכל. אני בכלל בכלל לא צריך את זה. כשהתבטל האירוויזיון של 'פקר ליבי' (השיר של עדן אלנה שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2020, שבוטל בגלל הקורונה, י.ד.), עם כל האהבה שלי לשיר, נשמתי לרווחה. אמרתי לעצמי שלא רציתי להיות שם. הכנו עם השיר משהו מדהים, אבל לא יכולתי להתמודד עם עוד חוויה כזו. התרחקתי מהמקצוע ומהעיסוק שלי לחלוטין ובריש גלי, ממש בהצהרה. בסוף אוגוסט חזרתי לארץ כדי להשתתף בשתי חתונות של חברים, ואז נועה התקשרה לשאול אותי מה עושים. היא אמרה לי שבלעדיי היא לא עושה את זה".

ולכולם היה ברור שאתה תכתוב את השיר.

"אני יודע, אבל לי זה לא היה ברור בכלל. אנשים חושבים שזה 'אה, סבבה, הולכים לאירוויזיון'. האירוויזיון זה הוצאה של מיליוני שקלים, הוא מערכת מאוד ביורוקרטית ועד שלא נמצאים בתוך זה - לא מבינים עד כמה מדובר בכאב ראש. צריך להיערך לאירוע, לכך שזו תקופה בחיים שאי אפשר לעשות בה דברים אחרים, ויש עוד הרבה אלמנטים שצריך לברר לפני שאומרים כן. לא הייתי עושה את זה בכל מצב, אבל פה מדובר בסופרסטארית עם צוות מקצוענים, כך שלא הכול עליי".

דורון מדלי. ניר פקין
"אני בכלל בכלל לא צריך את זה". מדלי/ניר פקין

הווליום שהאירוויזיון מקבל שונה ביחס לדברים אחרים שעשית בחיים?

"לא זכרתי את עוצמת הרעש שהאירוע הזה מייצר. מהרגע שהשיר יצא לפני חודשיים, אנשים רוצים לראות אירוויזיון פעם ביום. לכולם יש מה להגיד, כולם כותבי שירים ענקיים עם מיליון שירים ברזומה, כולם מומחי תאורה ובימוי. אז או שאתה כועס, מתעצבן ורב איתם, או שאתה מבין שהם אומרים את זה מתוך אהבה גדולה ורצון אמיתי שנצליח, וזו הדרך שלהם להתבטא".

"הרמנו פה אסטרטגיה מאוד לא כיפית לחובבים ולציבור", מסביר מדלי. "החלטנו שהפעם הראשונה שיראו את נועה שרה תהיה באירוויזיון עצמו, כמו בעולם הישן. מי שראה את החזרות הבין למה לא הסכמנו להראות את השיר קודם. גם נועה לא מוכנה לעמוד על במה ולשיר, את זה היא תעשה אחר כך. גרסה אקוסטית? למה צריך את זה אם היא עוד לא הופיעה עם הגרסה המקורית? החלטנו לא להיכנע לטירוף של העולם, ולשלם את המחיר. אני יודע שהחובבים והמעריצים לא אוהבים את זה, אבל יש ממש תסריט שהכנתי לפני מספר חודשים ואני עובד בדיוק לפי הסדר. אמרתי לכולם שיתעצבנו עלינו, ואז נשחרר קטע מהחזרות, פתאום כולם ישתקו, ונהפוך לדבר הכי מדובר. זה בדיוק מה שקרה".

עוד בוואלה!

מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

לכתבה המלאה

מחר בשעה 15:30 שעון ישראל תיפתח החזרה הגנרלית הראשונה לקראת חצי הגמר, והיא תהיה פתוחה לעיתונאים. נועה קירל תעלה תשיעית בסדר ההופעות ואנחנו נוכל לצפות בשלוש הדקות המלאות, ולהעביר לכם שתי דקות מתוכן. בשעה 22:00 תתקיים החזרה הגנרלית השנייה, שמוקלטת לצורכי גיבוי אם יהיו תקלות בשידור החי. יום למחרת, בשעה 15:30, תתקיים חזרה גנרלית שלישית ואחרונה, ובשעה 22:00 של יום שלישי, 9 במאי, יישמעו צלילי הטה-דאום, אות הפתיחה של האירוויזיון, והרגע הגדול של נועה יגיע. עד 00:10 כבר נדע אם קירל מחזירה את ישראל אל גמר האירוויזיון, וטבלאות ההימורים יתחילו לרקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully