וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון וקפריסין סוערות בגלל הניקוד הנמוך באירוויזיון: "זו בגידה"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 13:00

אתונה וניקוסיה נוהגות להעניק בקביעות את הציון המקסימלי זו לזו, אלא שחבר השופטים היווני נתן השנה ארבע נקודות בלבד לאנדרו רמבלו, מה שמנע ממנו כניסה לעשירייה הראשונה בתחרות - ועורר סערה. בעבור רבים, ההחלטה הזו נתפסת כסמל לניכור הולך וגובר בין שתי המדינות

נועה קירל נחתה בנתב"ג/ניב אהרונסון

גמר אירוויזיון 2023 ממשיך להסעיר את אירופה, ובמקרה של יוון וקפריסין - אף לסוגייה פוליטית בין שתי המדינות, בעקבות החלטת חבר השופטים היווני להעניק 4 נקודות בלבד לשיר שייצג את האי, "Break a Broken Heart". של הזמר אנדרו למברו. זאת, בעוד שבמשך שנים שתי המדינות נהגו להעניק אחת לשנייה דוז פואה, כשהפעם האחרונה שלא עשו כך הייתה בשנת 2015, אז קיבלה קפריסין "רק" עשר נקודות. יוון עצמה, שיוצגה על ידי ויקטור וורניקוס עם השיר "What They Say", לא עלתה השנה לגמר התחרות.

יוון העניקה לבסוף את שתים עשרה הנקודות שלה לבלגיה, בעוד קפריסין נותרה במרחק ארבע נקודות מהעשירייה הראשונה - מה שיכול היה להימנע לו היו היוונים נצמדים למסורת. אמנם, אנדרו למברו הודה ליוונים על התמיכה, אך לפי כלי תקשורת מקומיים, כמו "גריק רפורטר" ו"גריק סיטי טיימז", הציון הנמוך יחסית נתפס כסמל לניכור הולך וגובר בין אתונה וניקוסיה, החולקות שפה ומאפיינים משותפים רבים, ויש מעריצי אירוויזיון שאף תיארו את ההחלטה כ"בגידה".

סערות נוספות מגמר האירוויזיון
"זה היה מכור": מעריצי אירוויזיון טוענים לקונספירציה מאחורי הזכייה של שבדיה
"בושה לאומית": נציגת צרפת באירוויזיון הושפלה - והגיבה באצבע משולשת למצלמה

אנדרו למברו, נציג קפריסין באירוויזיון 2023. Sarah Louise Bennett / EBU,
ציון שערורייתי. למברו/Sarah Louise Bennett / EBU

בקפריסין, שרת המשפטים לשעבר אמילי יוליטיס ציינה זאת כהוכחה נוספת לכך "שעבור יוון, קפריסין רחוקה מאוד". אחרים קראו לחברי הוועדה היוונית להתבייש בעצמם.

גם ביוון תהו על הציון הנמוך. "מנענו מקפריסין את עשר הנקודות שהגיעו לה", כתבה בהומור בטוויטר הזמרת היווניה קייטי גארבי, "תמשיכו ככה עם השטויות האלה והקפריסאים יקחו מאיתנו את גבינות החלומי בחזרה לאלה [הזמרת] אנה ויסי", ואילו שר החוץ לשעבר ניקוס קוציאס כתב בציוץ בטוויטר כי "ארבע הנקודות שניתנו לקפריסין באירוויזיון הן לא הבעיה, אלא התוצאה, דוגמה נוספת למאמצים של רבים בתוך הממסד להרחיק את החברה היוונית מהאי ומהסוגייה הקפריסאית", וזכה גם ללא מעט לעג ברשת על הניסוח הקונספירטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully