וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלים ושירת "עם ישראל חי": המחאה בהופעה של רוג'ר ווטרס בפרנקפורט

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 11:27

מפגין ניסה לפרוץ עם דגל לבמה ומפגינים נוספים מחו מהיציע במהלך הופעתו של המוזיקאי, אחרי הופעתו מעוררת המחלוקת בברלין. לאור הביקורת והחקירה שנפתחה נגדו בנושא, ווטרס הסיר כמה קטעים מהמופע

מפגין פרו ישראלי ניסה אתמול (ראשון) לפרוץ לבמה עם דגל ישראל במהלך הופעתו של רוג'ר ווטרס בפרנקפורט. מפגינים נוספים הניפו דגלי ישראל בקהל, ושרו מהיציע "עם ישראל חי". זאת, במחאה על הופעתו מעוררת המחלוקת של המוזיקאי בברלין מוקדם יותר החודש.

במהלך ההופעה נאם ווטרס על הבמה, הכחיש את הטענות נגדו והסביר כי ערך שינויים בהופעתו. הוא הודה בהתרגשות לקהל על התמיכה.

הופעותיו של רוג'ר ווטרס בגרמניה עמדו במוקד של סערה בחודשים האחרונים. תחילה הכריזה עיריית פרנקפורט על ביטול הופעתו של ווטרס בעיר, וקבעו כי הוא "מהאנטישמים הגדולים בעולם". אולם, בית משפט הפך את ההחלטה מטעמים של חופש הביטוי.

מוקדם יותר החודש, בהופעתו בברלין, עלה המוזיקאי לבמה בתלבושת המזכירה את מדי הנאצים, ובאחד השירים עטה מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי. ווטרס דימה לכאורה סצנה מתוך "החומה" של פינק פלויד, אלא שהחוק בגרמניה כלפי סמלים נאצים נוקשים ומחמירים, ואמנם, בסוף השבוע האחרון משטרת ברלין פתחה בחקירה נגד המוזיקאי. בנוסף, השווה ווטרס במופע בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין על ידי חיילי צה"ל לפני כשנה, ובין אנה פרנק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ווטרס דחה את הביקורת, וטען כי אותם אלמנטים שעוררו סערה הם למעשה הצהרה נגד הפשיזם, וחלק מהמופעים שלו מאז שנות ה-80. "ההופעה האחרונה שלי בברלין גררה מתקפות שלא בתום לב מאלו שרוצים להשמיץ ולהשתיק אותי מפני שהם אינם מסכימים עם הדעות הפוליטיות והעקרונות המוסריים שלי", כתב ווטרס בטוויטר. "האלמנטים המדוברים מתוך ההופעה שלי הם די בבירור הצהרה של התנגדות לפשיזם, אי-צדק וקנאות מכל סוג. ניסיונות לצייר אותם כמשהו אחר הם לא הגיוניים ומנועים מפוליטיקה. התיאור של דמגוגיה פשיסטית הוא חלק מהמופעים שלי מאז האלבום 'החומה' של פינק פלויד ב-1980".

"הקדשתי את כל חיי לאמירה נגד אוטוריטריות ודיכוי בכל מקום שאני רואה אותם. כשהייתי ילד אחרי המלחמה, שמה של אנה פרנק הוזכר לעתים קרובות בביתנו, והיא הפכה לתזכורת קבועה למה שקורה כשהפשיזם נותר ללא פיקוח. הוריי לחמו נגד הנאצים במלחמת העולם השנייה, ואבא שלי שילם את המחיר האולטימטיבי", הוסיף ווטרס, שאביו נהרג במהלך המלחמה. "ללא קשר להשלכות של ההתקפות עליי, אני אמשיך לגנות אי צדק וכל מי שאחראי לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully