וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהיב, שואב ומלא בהפתעות: זה אחד מסרטי האנימציה הכי טובים של השנים האחרונות

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 18:12

ההמשכון "ספיידרמן: בתוך ממדי העכביש" עונה על הציפיות הגבוהות עם אסתטיקה משוכללת, המון בדיחות טובות וכמה רגעים ממש שומטי לסתות. הוא אמנם אפל יותר מקודמו, ארוך ומשאיר יותר מדי קלפים פתוחים, אבל בשיאו - הצפייה בו היא כמו נסיעה מופלאה ברכבת הרים משוגעת

טריילר לסרט "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"/באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם
הציון: ארבעה כוכבים מתוך חמישה. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
הציון: ארבעה כוכבים מתוך חמישה/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

הרבה קרה בהוליווד מאז 2018 - אירועים קולנועיים וכישלונות מביכים, מגפה בינלאומית, סטירה בטקס האוסקר, קריירות נסקו וקרסו וגם שני סרטי ספיידרמן מצולמים עלו לאקרנים. היה גם שינוי נישתי-משהו שאפשר היה לפספס אם אתם לא מאוד מתעניינים באנימציה - סרטים מצוירים התחילו להראות קצת אחרת. לא כולם, כמובן, אבל תציצו רגע בסרטים כמו "משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות", "חתול במגפיים: משאלה אחת ודי", "לא רעים בכלל" או בטריילר של "צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים" ותגידו שהם לא נראים קצת כמו "ספיידרמן: ממד העכביש".

אחרי עשור או שניים של מירוץ חימוש שבו אולפני האנימציה התחרו מי עושה את זה יותר גדול, יותר ריאליסטי ויותר דומה לצילום, נראה שההצלחה של "ממד העכביש", בקרב הקהל אבל גם בטקס האוסקר, שיחחרה משהו בגישה ובסגנון. פתאום יש יותר מקום ועניין בסגנון קומיקסי או מאויר, לרגעים מופשטים ולהתנסויות עיצוביות. בקיצור, סרט ההמשך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" שעולה השבוע בקולנוע כבר לא מגיע עם יתרון ההפתעה, אלא עם ציפיות בשמיים - לא רק לסיפור טוב ומותח, אלא גם לאנימציה יוצאת דופן באיכותה ומיוחדת מספיק כדי לבלוט בפעם השנייה. לשמחת כולם, הוא עומד בציפיות האלה.

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם, אתר רשמי
עצוב יותר מקודמו. מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"/אתר רשמי, Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

"ברחבי ממדי העכביש" מציג את אחת מעבודות האנימציה הטובות של השנים האחרונות, עם כמה רגעים ממש שומטי לסתות. הוא עמוס בסגנונות עיצוב ותנועה, אבל בצורה שלא מעיקה או מעמיסה מדי על החושים. להיפך - הצופה מוצא את עצמו נשאב לתוך העולם המוזר הזה, שמלא בהפתעות יצירתיות ובבדיחות שתפספסו אם תמצמצו בזמן הלא נכון. את כל זה הוא עושה בצורה שמחמיאה לסיפור ועוזרת להעצים אותו במקום להפריע לו - לכל דמות יש יקום משלה ואסתטיקה שתואמת לו, כזו שמתארת באופן ויזואלי את התהליך הרגשי שהן עוברות.

הסיפור מתחיל, למשל, ביקום הבית של גוון סטייסי. אחרי שבסרט הקודם נשאבה בטעות ליקום שבו חי מיילס מוראלס ובין השניים נוצר חיבור אישי חזק, אנחנו זוכים להכיר הפעם את עולמה הפנימי יותר לעומק. אנו מגלים דמות בודדה מאוד שמתאבלת על החבר הכי טוב שלה ומרחיקה מעליה כל חבר חדש שמנסה להתקרב. כל זה בזמן שהיא נאלצת להסתיר מאביה את זהותה הסודית כאשת העכביש, זהות שהיא יכולה לדבר עליה בחופשיות רק עם החברים שפגשה בסרט הראשון, ועכשיו נמצאים הרחק ממנה.

את כל זה אנחנו לומדים לא רק דרך ההתרחשות, אלא גם מהצורה שבה היקום הזה נראה - רקעים שהם משטחים צבעוניים בסגנון צבעי שמן. הצבעוניות ורמת הפירוט וההפשטה משתנה בהתאם למצבה של גוון עצמה. כל זה הופך את הסרט לכיף גדול עבור אוהבי אמנות, אפילו יש סצנת קרב שמפגישה סקיצות של ליאונרדו דה וינצ'י עם פסלי הבלונים ג'ף קונס.

עוד בוואלה!

"שומרי הגלקסיה 3" אפל, אכזרי וגועלי. זה אחד הסרטים הטובים של מארוול מזה שנים

לכתבה המלאה
"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם, אתר רשמי
עוד ועוד הפתעות. מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"/אתר רשמי, Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

בינתיים, ביקום של מיילס מוראלס, המעוצב בסגנון פופ ארטי-קומיקסי-רוי-ליכטנשטייני, אנו מגלים שהספיידרמן המתלמד כבר פחות או יותר תפס את הקטע של הגבורה, אבל לא את חלוקת הזמן הדרושה לתפקיד. הוא מתקשה לאזן את המחויבויות שלו בבית הספר וההכנה לקולג' עם סיכול תוכניות מרושעות של נבלים. ההורים שלו חושדים שמשהו לא בסדר, אבל לא מצליחים לסחוט ממנו את האמת. במקביל, צץ בחייו נבל חדש, "הכתם" (ג'ייסון שוורצמן), שתוכניותיו המרושעות קשורות קשר הדוק למיילס עצמו. הכתם הוא דמות מצחיקה ומטרידה בו זמנית - הכתמים שמכסים את גופו הם כפורטלים שהוא יכול להסיר מעצמו ולהדביק היכן שיחפוץ, יכולת שמייצרת שלל סצנות סלפסטיק שבהם הוא בועט בעצמו, אבל הוא גם דמות אומללה שאיבדה את כל מה שהיה לה, כולל המראה האנושי שלה. מעבר לזה, יש בכוחות של הכתם פוטנציאל הרסני לעתיד המולטיוורס כולו.

ואגב מולטיוורס, הסרט הזה כבר לא מסתפק בהצצה תמימה לכמה יקומים מקבילים שבהם סיפורו של ספיידרמן מסופר קצת אחרת. לאחר שגוון מסתבכת בקרב שמשתבש היא חוברת לקבוצה שהקים ספיידרמן 2099 / מיגל או'הרה (אוסקר אייזק), שהוא גם נינג'ה, גם ערפד וגם טיפוס מורכב שמנהל ביד רמה קבוצה סודים של ספיידרמנים מיקומים שונים. כמה ספיידרמנים? מאות או אלפי יצורים ודמויות בעלות כוחות עכבישיים - ספיידרוומן הריונית רכובה על אופנוע (איסה ריי), ספיידרמן פאנקיסט עם מבטא בריטי (דניאל קלויה), ספיידרמן על סוס, ספיידרמן מכונית, ספיידרמן מלגו וכן הלאה וכן הלאה כיד הדימיון הטוב. ביניהם נמצא גם המנטור שחנך את מיילס בתחילת דרכו - פיטר ב. פארקר (ג'ייק ג'ונסון), עכשיו אב לתינוקות עם כוחות עכבישיים משלה.

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם, אתר רשמי
כיף גדול לחובבי אמנות. מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"/אתר רשמי, Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

הרבה מהכיף בסרט הוא הגילוי של עוד ועוד הפתעות - יקומים שונים ומשונים, טכנולוגיות מד"ביות מעניינות וטוויסטים ויזואליים מגניבים. העלילה, בהתאם לזה, מזגזגת לא מעט בין הסיפור של מיילס, הסיפור של גוון והסיפור של המולטיוורס העכבישי וההשלכות של קיומו, שהולכות ומתבררות לאט לאט. זה גם סרט אפל ועצוב יותר מקודמו, שאולי היה קצת מלנכולי אבל בסך הכל קליל וחמוד.

מיילס וגוון, כל אחד בדרכם, חווים כאן את הכאב והאובדן שמגיע עם תהליך ההתבגרות, עם ההקצנה המתבקשת שמגיעה עם דרך החיים המסוכנת של גיבור על. הסיפור מפגיש את האישי והרב-יקומי בצורה יפה - הגיבורים לא מפחדים רק מהדברים המפחידים שעלולים לקרות לעולם שלהם, אלא גם מהריחוק שהתפקיד יוצר בינם לבין המשפחה שלהם. איחור מביך למסיבת יום הולדת מרגיש כאן גורלי לא פחות מקרב ענקי על גשר מתפרק.

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם, אתר רשמי
לכל דמות יש יקום משלה ואסתטיקה שתואמת לו. מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"/אתר רשמי, Columbia Pictures and Sony Pictures Animation, באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

"ברחבי ממדי העכביש" הוא נסיעה מרהיבה לגמרי ברכבת הרים משוגעת, עם קאסט קולי נהדר והמון בדיחות טובות. הוא סרט מאוד עמוס, קוהרנטי לגמרי, אבל גם לא שלם בפני עצמו. בלי לספיילר יותר מדי נגיד שעלילות מסוימות מתקדמות מספיק כדי שלא נצא מהקולנוע בתחושה שלא עשינו כאן כלום, אבל אחרות מתגלות כהכנה לסרט ההמשך בשנה הבאה. הבעיה פה היא אפילו לא האורך - שעתיים ועשרים שעוברות במהירות מפתיעה - אלא העובדה שאחרי השעתיים ועשרים האלה יש הרבה דברים שנשארים פתוחים בשם הקליף האנגר המותח.

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully