וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול מקרטני: באמצעות בינה מלאכותית, נוציא השנה שיר חדש של הביטלס

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 12:17

המוזיקאי האגדי לא נקב בשם הסינגל החדש, אך לפי ההערכות מדובר בשיר "Now and Then", שהוקלט כסקיצה על קלטת שיועדה למקרטני בשנת 1978. "זה מפחיד אבל מרגש", אמר

הביטלס, סרג'נט פפר. GettyImages
הביטלס/GettyImages

פול מקרטני הודיע אתמול (שלישי) שייעזר בבינה מלאכותית כדי להוציא שיר של הביטלס, שיראה אור בהמשך השנה. באמצעות הטכנולוגיה, יעובד קולו של חברו ללהקה האגדית, ג'ון לנון, מהקלטת דמו ישנה, עשרות שנים אחרי ההקלטה.

ההערכה היא שמדובר בשיר "Now and Then" שלנון כתב בשנת 1978, והופיע על קלטת ובה מספר שירים ועליה נכתב "לפול". לנון נרצח ב-1980, ואחרי מותו העבירה אלמנתו, יוקו אונו, את הקלטת למקרטני.

הרעיון לשחזר את הדמו בעזרת בינה מלאכותית הגיע מהסדרה "Get Back", שביים פיטר ג'קסון והשתמשה בטכנולוגיה דומה כדי להפריד את קולותיהם של חברי הלהקה מרעשי רקע. הכלים הללו אפשרו למקרטני גם לשיר מעין דואט עם לנון בסיבוב ההופעות האחרון שלו, ונעשה בהם שימוש גם בהוצאה המחודשת לאלבום "Revolver" מהשנה שעברה.

יעניין אתכם גם

הביטלס ב-BBC, 1966. GettyImages
הביטלס/GettyImages

מקרטני אמר שפיטר ג'קסון "הצליח לחלץ את קולו של ג'ון מקסטה. היה לנו את הקול של ג'ון ופסנתר והוא יכול היה להפריד ביניהם עם בינה מלאכותית. אז כשבאנו לעשות את מה שיהיה ההקלטה האחרונה של הביטלס, זה היה דמו של ג'ון והצלחנו לקחת ולהפוך אותו לטהור באמצעות הבינה המלאכותית. ואז התאפשר לעשות מיקס להקלטה, כמו שעושים בדרך כלל. זה נותן לך חופש פעולה מסוים".

"Now and Then" נחשב בעבר לשיר איחוד אפשרי של הביטלס ב-1995, כששלושת חברי הלהקה הנותרים עבדו על "The Beatles Anthology". הם הוציאו בסופו של דבר שני שירים מהקסטה של לנון, "Free As A Bird" ו-"Real Love", שהיו החומר "החדש" הראשון שהוציאה הלהקה מזה 25 שנה. הם ניסו להקליט גם את "Now and Then", אך זנחו את הניסיון בתוך זמן קצר, לאחר אחר צהריים אחד בלבד. מקרטני אמר כי השיר נגנז בגלל שג'ורג' האריסון כינה אותו "זבל מזויין" וסירב לעבוד עליו.

סיבה נוספת לגניזת השיר הייתה פגם טכני בהקלטה המקורית - זמזום מתמשך ממעגלי חשמל בדירתו של לנון. בשנת 2009 יצאה גרסה חדשה של הדמו ללא רעשי הרקע בדיסק בוטלג, מה שהוביל להשערות של מעריצים שהיתה זו הקלטה אחרת לחלוטין, שנגנבה מדירת לנון לאחר מותו. לאורך השנים, הופיעו דיווחים שמקרטני יוציא גרסה מלאה לשיר, והוא עצמו אמר לא פעם כי ברצונו לעשות זאת.

מקרטני אמר שחלק מהשימושים של בינה מלאכותית עוררו בו דאגה. "אני לא נמצא כל כך באינטרנט אבל אנשים אמרו לי שיש קטע שג'ון 'שר' את אחד השירים שלי, וזו רק בינה מלאכותית (...) זה קצת מפחיד אבל זה מרגש בגלל שזה העתיד. נצטרך לראות לאן זה מוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully