וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": גיא עובר בבית משהו שפסיכולוג היה לוקח עליו 50 אלף שקל

דורין אליהו

26.6.2023 / 9:05

גיא מנהל דיאלוג עם הרגשות שלו ומגלה שמדובר באיש שיחה לא משהו. רק יובל הפמינאצית החומלת היא גם היחידה שרואה את זה: גיא כרגע הוא גבר מפוחד, חסר ביטחון שלא מאמין שיש מה לאהוב בו. בעולם מושלם הוא היה מוותר על האישה שהוא רוצה ומתמסר לאישה שהוא צריך: יובל לוי

האח הגדול | גיא: "כולם פוחדים ממני בבית הזה, אה?"/רשת 13

זה ציפור? זה מטוס? זאת לרה מנסה לנסח משפט קוהרנטי? לא, זאת רק מתקפת מסוקי ד"שים שמכה בבית האח הגדול ובפרט בבן, ניקול, אברהם שי וספיר (מה עם שניר? זו לא אותה משפחה?) - ומעלה את מדד הקיטש למקסימום המקובל בתום החודש הראשון בבית. אך כפי שציינתי בטור הקודם, נחת של דייר אחד היא לבטח רגע של סבל עמוק עבור דייר אחר, כלומר, דיירת. כלומר, סתיו קצין - שגם השבוע עושה לכולם בית ספר בכל מה שקשור לסחיטה יעילה של זמן מסך. נכון, היא עדיין לא התוודעה לקונספט של שמחה שאינה שמחה לאיד, ובכלל, רוב המונולוגים שלה בחדר האח מזכירים כרגע טקסטים שהעליתי לישראבלוג כשהייתי בת 12, אז מה בדיוק התירוץ שלה בינתיים? קנאה, ברור שקנאה.

מדינת משטרת האוכל

אוקיי, לין עדיין בבית, ובאופן מפתיע רגעי הכעס מחמיאים לה. יתרה מכך, ייתכן שבלעדיהם יש סיכוי שעוד פרק היה עובר מבלי שנשים לב שרוי הוא זה שהודח - ולא היא. כצפוי, גם הפעם התפרצות הזעם שלה היא בכלל סערה שהתחילה בכפית שוקולד ונגמרה בפרוסת לחם אחת יותר מדי, כאילו שמדובר בתקופות צנע חשוכות בהיסטוריה ולא באסופה של אנשים פריבילגים שצריכים לקצץ קצת בהרגלי הצריכה שלהם. כן, זו רמת התוכן שהאנשים האלה מסוגלים לייצר לנו כרגע, ולדעתי אחרי חודש אנחנו לגמרי בשלים לתביעה ייצוגית.

אבל אז קרה נס. וכשאני אומרת נס, אני לא מתכוונת לסתיו מחביאה כפיות נס. אני מתכוונת ליטרלי לנס.

ובכן, אומרים שהגברים בוכים בלילה, מתחת לשמיכה. אולי מקווים לקבל קצת קיצי מספיר מתחת לשמיכה, אם כי נאלצים להסתפק בשכשוך כפות רגליים בבריכה. הצמד המשוקץ הזה, שנע בין הקור של הפרינדזון למתח המיני שנבנה על חורבות היחסים של ספיר ואחיה הקטן, הפרימיטיב והרכושני שמתעב אותו - זה חד משמעית הלחם והממרח שוקולד של כל רומן רומנטי מחרמן ורווי להט פרובינציאלי. בפרט כשמדובר בשידוך בין סוציומט נלעג כמו אברהם ונסיכה ערכית ברמות של רשג"דית כמו ספיר. עוד מוקדם לקבוע באיזה שלב הטיטאניק הזאת תתנגש בקרחון, כלומר בשניר, אבל אני כאן על תקן הצוללת המפוקפקת שתטביע אתכם כל הדרך לתחתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לין, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
רגעי הכעס מחמיאים לה. לין, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

הפרק שיציל את גיא?

אם העונה הזו הייתה מצולמת בעשור הקודם, אין ספק שגיא היה לוקח את המיליון מבלי לשים לב שזה בכלל קרה והופך לנמסיס של אליאב אוזן או משהו כזה. אך מעמדו הנוכחי בבית, וכן בקרב הקהל, בהחלט מוכיח שבכל זאת התקדמנו קצת כחברה (לכאורה, אל תתלהבו). וגם גיא כבר לגמרי מבין שזה לא מספיק להיות הגרסה הפטריארכלית של יהודה לוי, ולכן הגענו לפרק שיציל אותו - או יחריב.

למען האמת, גברים כמו גיא הם לא דבר שאני נוטה להתעכב עליו. אתם יודעים, גברים שמלבישים על עצמם טייטל עלום בשם "אלפא", שלרוב מקנה להם אישור לא להכיר בקונספט של נשים לא כוסיות ובכלל, להחזיק ברכב יוקרתי שעושה יותר מדי רעש ומעט מדי רושם, וכן בסט ערכים שמתאים יותר לימי הביניים, או לשניר בורגיל. כאמור, בימים האחרונים גיא לגמרי מבין את זה. הוא מעצבן את רוב הדיירים ואת הדיירות בפרט. ונכון, הוא אמנם מונומט נאה מאוד ורווי טסטוסטרון שנחמד להניח עליו את העיניים. אך כיאה למונומנט, הוא לא ממש עושה כלים, מבשל, מנקה, מטאטא, ומשום מה ברור לו שכולם צריכים לגלגל לו את הסיגריות. בקיצור, השותף שהיה לכולנו, ניצח ובסוף גרם לנו לעבור דירה.

גיא, אולי בפעם הראשונה, מנהל דיאלוג עם הרגשות שלו ומגלה שמדובר באיש שיחה לא משהו. ואיכשהו, רק יובל הפמינאצית החומלת היא גם היחידה שרואה את זה: גיא כרגע הוא גבר מפוחד, חסר ביטחון שלא מאמין שיש מה לאהוב בו. הוא אפילו מודה בזה בדמעות בסוף הפרק. כבר לא מספיק טסטוסטרון, צריך רגש. ועד כה, גיא לא הצליח להביא את זה.

ולכן, בשבוע האחרון גיא עובר בבית את מה שפסיכולוג בוודאות היה עושה אחרי שהיה מבזבז לו שנתיים מהחיים ו-50 אלף שקל: הוא כותש לו את האגו ומשליך אותו למה שנקרא - תהליך. אם גיא יפעל כמו דמות מתוסרטת מושלמת, הוא ממש אמור לעבור ברגעים אלו תהליך של התבגרות, התפכחות, התרככות, שינוי, ואולי אם העולם היה מושלם ומנוהל על ידי הדיירת יובל מעתוק - מתאהב ביובל לוי. כי כמו שאומרים ב"חתונמי", הוא הגיע לגיל שצריך לוותר על האישה שהוא רוצה וחד משמעית להתמסר לאישה שהוא צריך. וכן, הוא לגמרי צריך את יובל לוי.

גיא, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
ברגעים אלה הוא אמור לעבור תהליך של התבגרות. גיא, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

השבוע המחורבן של גיא ממשיך להסלים, כשבשיחת סלון "תמימה", שיתפה סתיו כי יום הולדתו של בנה קרב ובא. גיא מצדו, הציע לה לבקש מהאח הגדול מצרכים לעוגה כדי לציין את המאורע בבית ואף הוסיף בבדיחות, כי יבקש מהאח לחגוג את יום הולדתה של האקסית שלו מכיתה ג' כדי לסחוט כמה שיותר פרודוקטים. כאמור, הכי בסרקזם, כי קלירלי מבוגרים בני 30 לא מציינים מאורע שכזה. אבל סתיו, שועלת ריאליטי שלא יודעת שובע מקרבות - דווקא כן יודעת איך להפוך גם עוגת יום הולדת תמימה למלכודת קקאו. וכן, גיא לגמרי טובע בתוכה.

קחו אוויר: סתיו תרגמה את הבדיחה של גיא כמתקפה על יום ההולדת של בנה וסיפרה לכל הבית על ההשוואה הבוטה בינו לבין אקסית שספק אם קיימת בכלל. שוב הבדיחה מתה, שוב הדרמה התעוררה לחיים והפכה למתקפה משולבת בשלוש חזיתות - כשהוויכוח הקולני ביניהם חצה את גבולות הסלון והפריע לשניר וספיר להקשיב לצעקות שבקעו מהמסוק שזה עתה ריחף מעל הבית. ובאמת, מכל הדברים הנוראיים שסתיו עשתה בבית, לעולם לא אסלח לה על זה שגרמה לי לקחת את הצד של גיא בקונפליקט. אבל אין ברירה, הרי כל אדם עם תא וחצי מוח פעיל יודע שגיא סתם ניסה להצחיק מישהי ואז הותש ופלט בעצבים, "כן, האקסית שלי יותר חשובה" מול סתיו - שרק חיפשה הזדמנות להרוס לספיר והצליחה לקטול שני דיירים בדאחקה אחת כי היא, כאמור, מקנאת ברמות.

ספיר, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
לא מחמיצה הזדמנות לצאת לקרב. סתיו, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

לרגע גיא חשב שיצליח לתחזק את המאבק בחזית שניר וסתיו במקביל. אבל אז, חמושה באפקט ההפתעה, הגיעה אתי - שהחליטה שזה הרגע המתאים ביותר לסגור איתו חשבון על התנהגותו הסוציומטית, ובצדק, רק חבל שהיא עשתה את המעשה השפל ביותר והצדיקה את הדרמה האומללה של סתיו. נכון, אתי אמנם מורגלת לפשר בין תאקלים של תיכוניסטים, ובכל זאת, קשה לי להאמין שלולא הנוכחות של גיא היא הייתה ממהרת לנעוץ כמה מהציפורניים העצומות שלה. היה גם איזה רגע ששניר פיזר רצף של איומים כמו חול, אבל בדיוק הייתה ארוחת צהריים והוא נזכר שבבית הזה כמעט ולא נשאר מה לאכול.

אז מי בכל זאת הרוויחה מהמלחמה העצובה הזו? ספיר כמובן, שהולכת להתחרות עם יענקי על המיליון כשהיא מסתמנת כדיירת אותנטית, אנושית, חכמה ורגישה שמתנהלת בצורה הומאנית בטוב, ברע ובמכוער, ובכלל מתהדרת ביכולת ניהול קונפליקטים בצורה מרהיבה, שקולה, מעוררת קנאה עם פוטנציאל לקריירה פוליטית כמעט זכירה.

אגב יענקי, מה איתו? זה פשוט משהו שקורה לכל מי שבא באטרקציה עם אלון - הלא הוא גלימת היעלמות אנושית? שנוציא מסוק חיפוש או שמא נסתפק במונולוג הסיכום המקרינג' בעולם של אברהם? נתראה בערוץ 26? לא נראה לי, יש לי חיים.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully