וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביטול הדואט: העקיצה של אייל גולן לעברי לידר

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 17:07

לאחר הודעתו של עברי לידר כי לא ישתתף במיזם "קול העם" של משרד התרבות, במסגרתו היה אמור לבצע דואט עם אייל גולן ולהופיע לצדו, גולן שיגר עקיצה ללידר - צילום משותף שלו מחזרה עם רמי קליינשטיין, שממלא את מקומו של לידר בדואט, לצדו כתב "ה-LEADER האמיתי"

רמי קליינשטיין ואייל גולן. עמוד האינסטגרם של אייל גולן, צילום מסך
רמי קליינשטיין ואייל גולן/צילום מסך, עמוד האינסטגרם של אייל גולן

לאחר הודעתו של עברי לידר כי לא ישתתף במיזם "קול העם" של משרד התרבות, במסגרתו היה אמור לבצע דואט עם אייל גולן ולהופיע לצדו, גולן שיגר עקיצה ללידר. הוא העלה לרשתות החברתיות צילום משותף שלו עם רמי קליינשטיין, שממלא את מקומו של לידר בדואט לאחר ההברזה של האחרון, וכתב: "ה-LEADER האמיתי", משחק מילים על המילה שם משפחתו של הזמר, שבאנגלית משמעותו מנהיג. בסביבת אחד הזמרים אומרים כי המפגש התקיים לבדיקת חומרים מהרפרטואר המשותף וחזרה עם הנגנים.

לידר הודיע שהוא לא ייקח חלק בפרויקט לאחר שהשתתפות גולן עוררה מחאות ברשת ובקרב ארגוני נשים, וכתב אתמול (שלישי) באינסטגרם שלו: "בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על השתתפותי בפרויקט הכולל סדרת הופעות עם אמנים נוספים. אכן נעשתה אליי פניה ולמרות חשיבותו של הפרויקט, לא אוכל לקחת בו חלק הפעם". קליינשטיין, כאמור, יבצע את הדואט עם גולן במקומו של לידר.

המיזם החדש, במסגרתו היה אמור לידר לבצע דואט עם גולן ולהופיע לצדו, כולל סדרת הופעות חינם לפריפריה במימון משרד התרבות ובשותפות עם מרכז זלמן שז"ר ורשויות מקומיות, שעלותם נאמדת במיליוני שקלים ובהשתתפות אמנים מוכרים. ההזמנה של גולן לאירוע, לאחר מיעוט ההזמנות של גולן לאירועים ממלכתיים מאז פרוץ פרשת הקטינות לפני כעשור, עוררה סערה. בחדשות 12 פרסמו ראשונים על המיזם, שבו לצד עברי לידר (שביטל מאז) ואייל גולן אמורים להופיע גם סטטיק, עדן בן זקן, קרן פלס ועוד. ההופעות נערכות במטרה "לחבר בין כל חלקי העם", כך נמסר ממשרד התרבות. לאחר הפרסום התעוררו ביקורות רבות על כך שמשרד התרבות מממן את מי שמעורב בפרשת הקטינות, בין השאר מצד איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

בריאיון נרחב של וואלה! תרבות עם שר התרבות מיקי זוהר, שהתקיים בינואר השנה, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, הזכרנו לשר ששרת התרבות לשעבר מירי רגב קידמה את פסטיבל "כתר המזרח" במסגרתו הועברו לגולן, על פי פרסומים, 100 אלף שקלים על שני שירים שנמשכו יחד שבע דקות. שאלנו את השר זוהר אם הוא היה מזמין את גולן ואם ישלם לו כאלה סכומים, והוא אמר בתגובה: "אני לא רואה כרגע בתכניות העבודה של המשרד משהו שדומה לזה". התכניות, כך נראה, השתנו מאז.

עברי לידר. אור דנון,
עברי לידר/אור דנון

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתחילת השבוע: "המשרד אינו מתערב בתוכן המופע וזהות האמנים שנבחרו באמצעות מפיקי המופעים והרשויות המקומיות. אנו מברכים על היוזמה לקיום מופעי האחדות שנועדו לתת ביטוי לקול העם ולכל הגוונים והרבדים בחברה הישראלית ולחבר בין כל חלקי עם ישראל באמצעות המוזיקה המאחדת את כולנו. אנו בטוחים שהקהל הישראלי יהנה מהמגוון התרבותי העצום שיונגש לקהל כחלק מהפעילות".

בתחילת השנה, בוטל מופע שכותרתו הייתה "אייל גולן נאבק באלימות", וצפוי היה להתקיים ב-3 באפריל באמפי פארק מיני ישראל, לאחר מחאה שהתעוררה כשנודע שגולן יופיע באירוע נגד אלימות. בחודש מאי בוטלה הופעה של גולן ביום הסטודנט באוניברסיטת אריאל בשטחה, שתוכנן מטעם אגודת הסטודנטים. בהמשך אותו חודש, המשטרה סגרה חקירתה בפרשת הקטינות בשל היעדר ראיות. זאת לאחר שהחקירה נגד גולן ואחרים נפתחה מחדש בעקבות תלונות שתיים מהנשים, ט' ונ', שהיו קטינות בעת הפרשה, בסעיפי הדחה לזנות ואי דיווח על עבירות מין להן גולן היה עד לכאורה. "זהו יום קשה ומבזה בשבילי, מרגישה מחוללת", אמרה אז לוואלה! תרבות ט', אחת המתלוננות נגד גולן בכעס ובכאב. "האמנתי מאוד בפעם הזו שיש מי שידאג לצדק ולתיקון בסיפור שלי אך לצערי זה חזר על עצמו שוב. מנסה לחשוב על מי שלקח החלטה הזו בזמן שהפרקליטות יודעת על העוולות שנעשו ועל העבירות שבוצעו כלפי, ובכל זאת החליטו החלטה ששוב מבזה ומשפילה אותי באופן אישי ונותנת ניצחון לחבורה של סרסורים ואנסים. פשוט ביזיון ובושה".

עם זאת, השתיים כעת תובעות את גולן תביעה אזרחית. בחודש שעבר התקיים בבית משפט המחוזי בתל אביב דיון קדם משפט בתביעה האזרחית שלהן. תביעתן האזרחית היא נגד יותר מ-16 מעורבים בפרשה ובהם גולן. בנוסף, הוגשה תביעה גם נגד משטרת ישראל בטענה למחדלי חקירה. ט' ו-נ' טוענות כי נפגעו מינית מגולן והמעורבים הנוספים, ותובעות פיצויים כספיים בסך מאות אלפי שקלים מהמעורבים בפרשה, ולפי הערכות, סכום הפיצויים הכולל מכלל המעורבים עשוי להגיע למיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully