וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטבח המנצח VIP": חיים לוינסון ומעיין אדם ייתרו את הנוכחות של שאר המשתתפים

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 8:52

הרעיון לא מקורי במיוחד והליהוק נראה כאילו נעשה על ידי AI של קשת, אבל "המטבח המנצח" פשוט עובדת. הרייטינג גבוה, הבאזז רוחש, ולמרות כל הפרסומות והתוכן השיווקי, הצפייה מהנה. זה כך לא מעט בזכות חיים לוינסון ומעיין אדם

מעיין אדם מניקה, "המטבח המנצח VIP"/קשת 12

בישול, יסביר לכם כל זב חוטם, הוא עניין של כישרון. יש טבחים שיצליחו להוציא אוכל תפל גם עם מזווה עמוס מצרכים ותבלינים אקזוטיים, ויש כאלה שיצליחו להוציא מעדן גם משלושה מצרכים עייפים ששכבו במקרר. העונה החדשה של "MKR המטבח המנצח VIP" (מדהים שאף אחד לא חשב לקצר לדבר הזה את השם) שעלתה השבוע בקשת 12 מוכיחה שבכל מה שקשור בריאליטי, קשת שייכת לאסכולה השנייה. כי הרי מה יש לנו כאן בסופו של דבר? פורמט אוסטרלי לא מקורי במיוחד שבו זוגות של סלבס בעלי הקשרים שונים (בני זוג/משפחה/חברים) מבשלים מדי ערב ארוחה בת שלוש מנות, כשבשולחן יושבים גם שופטים מקצועיים (רותי ברודו וחיים כהן), ובסוף הארוחה הם מקבלים ציון גם מהמשתתפים האחרים וגם מהשופטים. מעין "בואו לאכול אותי" גרסת הסלבס.

יותר מזה, חצי מהסלבס העונה נשלפו היישר מרצועת הבוקר הלא מאוד לוהטת של הערוץ: מעיין אדם שהגיעה לתוכנית עם אמה יונה, חיים לוינסון שהגיע לתוכנית עם החבר הטוב קובי אריאלי, ופאולה וליאון רוזנברג שהגיעו עם עצמם ושיער מושלם. ואיכשהו, גם הדבר הזה שנראה כאילו מישהו בקשת ביקש מ-AI לייצר ריאליטי - פשוט עובד. הרייטינג גבוה, הבאזז ברשתות קיים, ומפה לשם, ועל אף כמויות של פרסומות ותוכן שיווקי כנהוג בז'אנר, מדובר בצפייה מהנה.

המטבח המנצח VIP, חיים לוינסון, קובי אריאלי. קשת 12, צילום מסך
מלך הטרולים בישראל עם קובי אריאלי. חיים לוינסון (משמאל), "המטבח המנצח"/צילום מסך, קשת 12

חלק לא מבוטל מהקרדיט מגיע למתמודד חיים לוינסון, שהרבה לפני תפקידו בתוכנית הבוקר של ניב רסקין ועבודתו בעיתון "הארץ" הוא המלך הלא רשמי של הטרולים בישראל (סורי מלך זילברשלג, אתה סתם מלך). לוינסון, איש חכם וחריף, ללא ספק הפך את ההטרלה לאמנות, כפי שיודע כל מי שעוקב אחריו בטוויטר. גם כאן, כאשר הוא על תקן כוכב ריאליטי לצד ליאור נרקיס ואשתו ספיר מצד אחד או הקוסם חזי דין ואמו בלהה מצד שני, הוא מצליח לדבר על כל הנוכחים מלמעלה, קוטל אותם בלי רחמים ומחייך כל הדרך אל האייטם הבא.

מי שנותנת ללוינסון פייט רציני על גניבת הפוקוס היא מעיין אדם, ששבה לטלוויזיה אחרי חופשת לידה ולא פספסה את ההזדמנות "לעורר דיון ציבורי", אבל בעיקר לחזק את הדיבור עליה שחווה ירידה בחודשים האחרונים. בתחילת השבוע החליטה אדם להניק את בתה תבור בזמן צילומי התוכנית ומול המשתתפים בתוכנית, באקט שלכאורה לא תוכנן מראש - אבל אני מוכן להתערב על הלפטופ שעליו נכתב טקסט זה כי אדם כהרגלה הקדישה לו יותר מחשבה מאשר לתפריט הרומני שהיא ויונה בישלו באותו השבוע.

מודה, אין לי שום עמדה בסוגיית "הנקה במקומות ציבוריים כן או לא" (למרות שכגבר לבן ופריבילג אני נוטה להגיד שלנשים מותר לעשות ככל העולה על רוחן) אבל בסוגיית היכולת של אדם להפוך את עצמה לסיפור אני מודה שרואים לה. הנוכחות שלה ושל לוינסון סביב אותו השולחן ייתרה לאורך רוב פרקי השבוע את רוב המתמודדים האחרים, כי כאמור מדובר בשני גונבי פוקוס מקצועיים שלא צריכים יותר ממילה אחת ומצלמה עובדת כדי לעורר מהומה.

עוד בוואלה!

"יותר מ-50 אחוז", גמגם משה לנעם. ישבתי בבית והתכווצתי מרוב מבוכה

לכתבה המלאה
המטבח המנצח VIP, פאולה ולאון רוזנברג. קשת 12, צילום מסך
לא לכל אחד. פאולה וליאון רוזנברג, "המטבח המנצח"/צילום מסך, קשת 12

גם במעט הזמן שנותר בין ויכוחים וסגירת חשבונות בין לוינסון ואדם ("אתה קטלת את ההופעה שלי בהיכל התרבות"), "המטבח המנצח" לא באמת עוסקת באוכל אלא מאפשרת לשאר הסלבס על המסך לאוורר קצת נושאים שבדרך כלל נשמרים לראיונות סוף שבוע. בשלושה פרקים בלבד זכינו להתדיין על מערכת היחסים הסוערת של הזוג נרקיס ולשמוע שהייתה נשארת איתו גם אם לא היה לו כסף, לגלות שאמא של חזי דין הייתה כל כך נואשת שבנה יתחתן שהיא הייתה מוכנה שיביא לה חתן במקום כלה (אל דאגה, בסוף הוא הביא כלה), ולהיכנס לטייק השלוש מאות אלף של הוויכוח על 'האם פאולה וליאון הם זוג מושלם או שמא היא מקטינה אותו'. גילוי נאות: יצא לי להכיר מעט את פאולה וליאון במציאות ואני חושב שמדובר באחד הזוגות החמודים בתקשורת הישראלית. יחד עם זאת, אין ספק שהזוגיות שלהם על המסך היא טעם נרכש שבוודאי לא מתאים לכל אחד ו/או מומלץ לצריכה בכמויות גבוהות.

בפרק ששודר אתמול, בו פאולה וליאון נכנסו למטבח ובישלו ארוחה על טהרת הבריאות, זכינו להיחשף לכל השטיקים המוכרים של הזוג הזה. הם מאוהבים כמו בני שבע עשרה אבל לא מפסיקים לעקוץ זה את זו, היא כועסת על כך שהאסרטיביות שלה נתפסת כאגרסיביות רק בגלל שהיא אישה; הוא מודה שאין לו מושג במטבח וילך אחרי ההוראות שלה, עדיין מתווכח ונקלע איתה לעימותים, ואיכשהו כל זה תמיד נגמר בחיבוק, ריקוד ושיר מהאייטיז.

בין כל הסלבס שפותחים את הלב, העימותים על תפיסות עולם (חיים לוינסון חושב שהוא יודע טוב מכולם ולא פעם הוא גם צודק) וויכוחים בזמן הבישולים, הדבר היחיד שנשכח מחוץ ל"מטבח המנצח" הוא השופטים - רותי ברודו וחיים כהן - שתופסים הפעם עמדה פסיבית במיוחד. גם כך, בסופו של דבר נשארנו עם תוכנית שכיף לחזור אליה, במיוחד כשהקיץ מסרב ללכת מאיתנו והאלטרנטיבה היא פרק שבע מאות שלושים וחמש של "האח הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully