וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת השחקנים בהוליווד: הושג הסכם בין האולפנים לגילדת השחקנים

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 10:00

אחרי 118 ימים של שביתת השחקנים בארצות הברית, שהתקיימה בחלקה במקביל לשביתת התסריטאים שהחלה כחודשיים וחצי לפניה, הגיעה גילדת השחקנים להסכם טנטטיבי עם האולפנים. הוליווד תוכל לחזור לפעילות רגילה תוך שבועות

טריילר לסדרה "ניתוק" (Severance)/אפל טיוי פלוס

הוליווד יכולה לנשום לרווחה: אחרי 118 ימים של שביתת השחקנים בארצות הברית, מאז 14 ביולי, גילדת השחקנים (SAG-AFTRA) והאולפנים - בהם נטפליקס, דיסני ו-וורנר - הגיעו ביום רביעי לעסקה טנטטיבית על חוזה חדש שתוקפו שלוש שנים. ועדת המשא ומתן של הגילדה הצביעה פה אחד על אישור העסקה אחרי מספר ימים של דיונים סוערים, שעיקריה נגעו בשימוש בבינה מלאכותית כדי להשתמש בדמויות של שחקנים, וכן בתמלוגים שיקבלו השחקנים על הצלחות של סרטים וסדרות בשירותי הסטרימינג.

אף שחברי הגילדה, המונה 160 אלף איש, עוד צריכים לאשר את העסקה בהצבעה, קברניטיה הפסיקו את השביתה לאלתר בחצות היום (חמישי, 9 בנובמבר) שעון לוס אנג'לס. באופן הזה תוכל הוליווד לחזור סוף סוף לפעילות רגילה במהירות האפשרית. בכך מסתיימת שביתת השחקנים הארוכה ביותר בתולדות הוליווד, שיחד עם שביתת התסריטאים שהחלה עוד לפניה, ב-2 במאי, והסתיימה ב-27 בספטמבר, שיתקה את הוליווד מפעילות לאורך חצי השנה האחרונה. על פי ההערכות, כלכלת דרום קליפורניה ספגה מכה של 6.5 מיליארד דולר בשל השביתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully