וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו לרגע את המהדורות: פסטיבל הדוקו האהוב חוזר, ואתם יכולים לצפות בו חינם מהבית

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 8:39

בצל המלחמה, פסטיבל דוקאביב גליל-מעלות תרשיחא ייערך השנה במהדורה מקוונת וללא עלות בין התאריכים 25-22 בנובמבר. כל הפרטים

שלמה ארצי בעצרת מחאה ותמיכה במשפחות החטופים/SATVIEW

חודש אחרי פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", תעשיית הקולנוע מתחילה לצאת מההקפאה תוך התאמות למצב הביטחוני. אחרי שאתמול הוכרז על אירוע הקולנוע המיוחד בערבה, היום (רביעי) נודע כי מהדורת 2023 של פסטיבל דוקאביב גליל-מעלות תרשיחא תיערך באופן מקוון וחינמי בסוף החודש. הפסטיבל, שייערך בין התאריכים 25-22 בנובמבר, מציין 15 שנה להיווסדו.

"אנחנו בדוקאביב, כמוסד תרבותי הפועל מתוך מחויבות גדולה לקהל הישראלי, בוחרים להמשיך לפעול ולתת במה ליוצרות ויוצרים דוקומנטריים מקומיים. עכשיו, יותר מתמיד, כשכולנו ערים לחשיבותה של יצירה דוקומנטרית והערך שלה בתיעוד, שימור והבאת הסיפורים ברמה האישית, התרבותית וההיסטורית", נמסר ממארגני הפסטיבל. "ליבנו עם חברינו מהצפון שבשל המצב נבצר מהם לקיים את הפסטיבל פיזית כמו בכל שנה. כמחווה לפסטיבל הגלילי נקיים תכנית אונליין מיוחדת כך שהקהל יוכל להיכנס ולצפות במבחר סרטים של יוצרים מהגליל, לצד כל הסרטים האחרים".

בפסטיבל גינו את "התעלמות עולם התרבות והאמנות הבינלאומיים" מהטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר, וביקשו "למחות בתוקף" על האירוע בפסטיבל הסרטים התיעודי החשוב באמסטרדם, IDFA, שבו קראו פעילים פרו-פלסטינים קריאות בגנות בישראל לקול תשואות הנוכחים. הפסטיבל ההולנדי התנצל אחר כך על התקרית.

"קרא לי רקדן". Sonam Dekar, באדיבות פסטיבל דוקאביב גליל-מעלות תרשיחא,
"קרא לי רקדן"/Sonam Dekar, באדיבות פסטיבל דוקאביב גליל-מעלות תרשיחא

בין היתר יקרין הפסטיבל בבכורה את הסרטים "סידני לאופר - תנו לקנרית לשיר" על כוכבת הפופ, "קרא לי רקדן", "ההזדמנות", ו"המשימה". בנוסף, הוא יציג סרטי תעודה מדוברים נוספים כמו זוכה פרס אופיר ודוקאביב האחרון, "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"; "השיבה מהפלנטה האחרת" על ק. צטניק; "יומן תצפית" בעקובת יומניו של הצפר עמית גפן; "סוף עונת האהבה"; "פוליקר, הילד שבי" ועוד רבים אחרים. עוד יוקרנו בבכורה פרקים מהסדרה "להציל את חיות הבית" של כאן 11, ספין-אוף חדש לסדרה "להציל את חיות הבר".

עוד בפסטיבל: מחווה לסרטי סטודנטים ממכללת ספיר, וסרטים של יוצרים מקומיים ממעלות-תרשיחא. בנוסף להקרנות, תתקיין גם סדנת טריילרים לגיוס מימון לסרטים תיעודיים, והפאנל המקצועי "כשמתעדים טראומה", שיעסוק במורכבות התיעוד של נפגעי ונפגעות המלחמה.

עוד בוואלה!

יהב וינר נרצח בכפר עזה. הסרט שהותיר אחריו הוא קלאסיקה מיידית

לכתבה המלאה

הצפייה בכל הסרטים היא ללא עלות, אך יש אפשרות לרכוש כרטיס כדי לתמוך בפסטיבל, המופעל בידי עמותה שאינה למטרות רווח. הצפייה זמינה ל-24 שעות מרגע הרכישה, וביום האחרון לפסטיבל - עד חצות של אותו היום. מס' הצפיות מוגבל. לפרטים נוספים, היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully