וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן עירום תובע מוזיאון על שלא מנע ממבקרים לגעת באיבר מינו בתערוכה

28.1.2024 / 0:09

אמן העירום ג'ון בונפיד הגיש תביעה נגד המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק על שלא מנע ממבקרים לגשש את איבר מינו כשדיגמן בעירום במסגרת תערוכה. לדבריו הוא הותקף ע"י חמישה גברים ב-7 תקריות שונות שאירעו ב-2010

הטריילר לדוקו על התצוגה "Marina Abramovic: The Artist Is Present/HBO

אמן העירום ג'ון בונפיד תובע את המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, מומה, על כך שלכאורה לא הצליח למנוע ממבקרים לתקוף אותו מינית כשהופיע בתערוכה.

הוא טוען שצוות המוזיאון "העלים עין" ולא עשה מספיק כדי למנוע מהמבקרים לגשש גופו ולגעת באיבר מינו כשהופיע בעירום בתערוכה "מרינה אברמוביץ': האמן נוכח" ב-2010. בתביעה שהוגשה לבית המשפט במנהטן בשני האחרון, טען בונפיד שחמישה גברים מבוגרים ליטפו את איבר המין שלו בשבע הזדמנויות שונות.

בונפיד עבד אז כ"פרפורמר", כששחזר כמה מיצירותיה הקודמות הידועות לשמצה של מרינה אברמוביץ'. כחלק מיצירה בשם "אימפונדרביליה", תפקידו היה לדגמן ללא תזוזה, בעירום, במשך 75 דקות תוך שהוא בוהה קדימה באישה שנמצאה בפוזה דומה. במסגרת התערוכה, המבקרים נדרשו להידחק בין שני הפרפורמרים כדי להיכנס לגלריה הבאה. בונפיד טוען שהתקיפות היו "דומות להחריד" ומתאר כיצד כל אחד מחמשת העבריינים שעבר לידו, הסתובב הצידה כדי ליישר אליו מבט, לפני שהוריד את ידו מטה ו"ליטף ו/או גישש" את איבר מינו. הוא תיאר כיצד כל אחד מהם עצר לרגע לעשות זאת, לפני שעבר לחדר הגלריה הבא - ויותר מזאת, אחד העבריינים אף דאג לעצור מספר פעמים במעבר ולבצע את זממו.

על פי עדותו של בונפיד, אחד הגברים תקף אותו ממש בזווית הראייה של מאבטח המוזיאון ואחר "צולם בשידור חי על ידי צוות צילום, שבמקרה צילם את הופעתו של התובע באותה תקופה", כך נכתב בתביעה. שלישי השלים שלושה סיבובים ברחבי המוזיאון "כשהוא ממשמש ללא הסכמה את איבר המין של התובע בכל סיבוב לפני שהוא נעצר לבסוף על ידי האבטחה".

"המטרה היחידה של נגיעה מינית כזו הייתה להשפיל או להתעלל בתובע, ולספק את רצונו המיני של העבריין", נכתב בתביעה, בטענה שהגישושים "היוו סיכון חמור לפגיעה פיזית בתובע, לרבות סיכון לגרימת פגיעה באיבר המין של התובע ו/או סיכון לזיהום המועבר במגע מיני".

בתביעה שהוגשה 14 שנים לאחר התקיפות, טוען בונפיד שהמוזיאון לא שם שום אזהרות בעל פה או בכתב שנועדו לומר למבקרים שלא לגעת באמנים העירומים. יתר על כן, הוא אומר שעובדי המוזיאון היו מודעים היטב לכך שהמגעים הם "בעיה מתמשכת", כאשר אז היה אפילו סיקור עיתונאי על התקיפות, אך המוזיאון עדיין לא הצליח "לנקוט בפעולה אחראית" כדי למנוע זאת.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

עוד בתרבות:
שחקן רוסי זוהה על המסך כחשוד לרצח בתיק שנסגר לפני 12 שנים

הזמרת העלתה שני צופים לבמה - והם ביצעו מין אוראלי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בונפיד מבקש כעת פיצויים בסכום לא מוגדר וכן משפט עם חבר מושבעים - ותובע את המוזיאון על "שנות המצוקה הרגשית" והנזק שנגרם ל"בריאות הנפשית, דימוי הגוף והקריירה שלו". התביעה, שהוגשה על פי חוק הניצולים של ניו יורק, טוענת שהוא לא דיווח על התקיפה הראשונה מכיוון שהמארגנים קידמו תרבות של "תתמודד עם זה" אם דברים בלתי צפויים קרו במהלך התצוגה.

כשהוא הודיע מאוחר יותר לצוות האבטחה של המוזיאון, הם כן הוציאו את הגברים התוקפים מהתערוכה. אחד העבריינים היה לכאורה חבר תאגיד המוזיאון שחברותו בוטלה לאחר התקרית.

במסמכים המשפטיים, ג'ון בונפיד גם ציין כי פרפורמר אחר פוטר בטענה שלא נשאר דומם ביום הראשון של התערוכה, מה שגרם לו לשתוק בזמן שהוטרד מינית כדי להימנע מגורל דומה. הוא גם סיפר שהנהלת המוזיאון סירבה למסור לו את זהות הגברים שנגעו בו, מה שאומר שהוא לא היה מסוגל להגיש נגדם כתב אישום באותו זמן.

"כתוצאה מהמסרים שהוא קיבל במהלך ההכשרה שלו במימון MOMA ובפיקוח MOMA עם אברמוביץ... התובע הצטרף למערכת אמונות קהילתית של MOMA שבה ציפו מהמבצעים להיכנע, בשקט וללא עוררין, לכל התנהגות שהמבצעים עשויים להיתקל בה, כולל פעולות חוזרות ונשנות של תקיפה מינית", נטען בתביעה.

בתביעה נכתב גם כי בונפיד התריע בפני אבטחת המוזיאון על כל אחד מהאירועים ופרפורמרים אחרים דיווחו על התנהגות דומה - כולל הפרפורמר מתיו רוג'רס שאמר ל-The Post בזמנו: "זה יכול להיות קצת מעורפל. לפעמים, יש את ההרגשה הזו ש'אוי, זה קצת מגעיל' ואז זה עובר".

בסופו של דבר, המוזיאון הודה בכך שקיימת בעיה עם מבקרים שנוגעים האופן מיני בדוגמנים שלו. "אנחנו מודעים היטב לאתגרים שמציבים שחקנים עירומים בגלריות לתערוכה", אמר המוזיאון בהצהרה ל-The Post באותה עת, "כל מבקר שנוגע או מפריע בצורה לא נאותה למבצעים מלווה החוצה מהמוזיאון על ידי אבטחת MOMA".

המוזיאון גם אימץ לכאורה "מערכת איתות" לסימון תקיפות ויצר מדריך שמתאר פרוטוקול לטיפול במשתתפים לאחר שפעלו בצורה בלתי הולמת. עם זאת, הוא אכן מעולם לא הציב שלטים או אזהרות מילוליות למבקרי המוזיאון על ההכרח שלא לגעת בדוגמנים בזמן שהם מסיירים בתערוכה. חלון הזמנים להגשת התלונה פג בשנה שעברה, אך בתביעה נאמר כי בונפיד קיבל הארכה שסוכמה לפני סגירת חלון הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully