וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסכנים שכאלה": הסרט שהביא לאמה סטון את האוסקר השני זמין החל מהיום בטלוויזיה

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 22:29

סרטו המדובר של יורגוס לנתימוס, שהיה מועמד ל-11 פרסי אוסקר ומתוכם זכה בארבעה, הגיע היום לשירות סטרימינג גם בישראל. אמה סטון שמככבת בסרט זכתה לשבחים רבים על הופעתה בו

ביום ראשון, בתום קרב צמוד מול לילי גלדסטון, זכתה אמה סטון בפסלון האוסקר השני שלה לשחקנית הטובה ביותר, הפעם על הסרט "מסכנים שכאלה" (הקודם היה ב-2016 על "לה לה לנד"). אם עדיין לא תפסתם את הסרט בקולנוע - מה שעדיין אפשרי בבתי קולנוע נבחרים - עכשיו ההזדמנות שלכם לצפות בו בנוחות של ביתכם. החל מהיום (חמישי), "מסכנים שכאלה" (במקור Poor Things) זמין בדיסני פלוס.

עלילת הסרט, שביים יורגוס לנתימוס בהתבסס על ספרו של אלסדייר גריי מ-1992 באותו שם, עוקבת אחר סיפורה של אישה צעירה מהתקופה הוויקטוריאנית שנפחה את נשמתה אך מוחזרת לחיים א-לה פרנקנשטיין על ידי רופא מבריק, ד"ר גודווין בקסטר. את מוחה מחליף המוח של ולדה שטרם נולד, מה שבפועל הופך אותה למבוגרת עם מוח של תינוקת. בקסטר קורא לה בלה ומייעד אותה להיות בת לווייתו, אך מה שמתחיל כמסע תמים הופך למסע של ביטוי עצמי והוללות. בלה בורחת עם עורך דין מושחת, לומדת ליהנות מהשחרור המיני שלה במאה ה-19 המכופתרת והאדוקה, ולמעשה הופכת לזונה ו"מזיינת את דרכה ברחבי אירופה", כניסוחה של מבקרת הקולנוע של וולצ'ר. מלבד סטון מככבים בסרט ווילם דפו בתפקיד ד"ר בקסטר, מארק רפאלו כעורך הדין, וגם רמי יוסף וג'רוד קרמייקל.

מתוך הסרט "מסכנים שכאלה". Courtesy of Searchlight Pictures. © 2023 20th Century Studios All Rights Reserved,
עטורת שבחים. אמה סטון, "מסכנים שכאלה"/Courtesy of Searchlight Pictures. © 2023 20th Century Studios All Rights Reserved

הסרט קיבל 11 מועמדויות לאוסקר ומתוכן זכה בארבע: מלבד סטון זכו גם העיצוב, האיפור והשיער והתלבושות. לכך קדמה שורה של טקסי פרסים נוספים שגם בהם גרף "מסכנים שכאלה" עשרות פרסים. כבר מבכורת הסרט בפסטיבל ונציה בינואר האחרון, סטון בת ה-34 זכתה לתשבחות רבות על תפקידה. דמותה של בלה דרשה מהשחקנית התמסרות נועזת במיוחד, מאחר שדמותה מאבדת את העכבות שלה, מה שבין היתר משמעו השתתפות בסצנות מין גרפיות רבות, שבחלקן גם אלימות. לנתימוס וסטון שיתפו פעולה בסרט "המועדפת", שהיה מועמד לעשרה פרסי אוסקר (ואף זיכה את אוליביה קולמן בפסלון), היכרות שסייעה לשניים לגשת בנינוחות אל המרכיבים הרגישים בסרט החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully