וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרה של נטפליקס "התורה כולה: סיפורו של משה" מעוררת מחלוקת: "זה עלבון לצופה"

10.4.2024 / 0:01

הסדרה החדשה של נטפליקס על משה רבנו מפלגת את הצופים מסיבה אחת מרכזית

טריילר לעונה הראשונה של "התורה כולה: סיפורו של משה"/נטפליקס

"התורה כולה: סיפורו של משה" (Testament: The Story of Moses) היא כרגע אחת מסדרות הטלוויזיה הנצפות ביותר של נטפליקס בכל העולם, אך היא מעוררת מחלוקת קשה אצל הצופים, כשחלקם מכנים אותה כ"עלבון לצופים".

"התורה כולה: סיפורו של משה" מגולל את סיפור יציאת מצרים. הסדרה, בת השלושה חלקים, עוקבת אחר מסעו של משה מהאדם המנודה שהפך למשחרר העברים שהוציאם מעבדות לחירות. בסדרה שנוצרה בטורקיה מככבים שחקנים ישראלים: אבי אזולאי כמשה, ישי גולן כאחיו אהרון וריימונד אמסלם כאחותו מרים.

סיפורו של משה עובד פעמים רבות בעבר למסך. סרטים כמו "עשרת הדיברות", "נסיך מצרים" ו"אקסודוס: אלים ומלכים" הביאו כולם את הסיפור התנ"כי לחיים, אולם העיבוד הנוכחי נראה כשנוי במחלוקת במיוחד. הבעיה היא לא בתוכן של הסדרה, אלא בעובדה שנטפליקס החליטה לשים אותה תחת ספריית הסרטים והסדרות הדוקומנטריות שלה. הגדרתה כסדרה דוקומנטרית עוררה הרבה רעש בקרב הצופים, שהוביל כמה ממנויי נטפליקס לטעון שמדובר במהלך "הדוחף אג'נדה פונדמנטליסטית".

אבי אזולאי בתור משה רבנו בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה". NETFLIX,
אבי אזולאי בתור משה רבנו בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה"/NETFLIX

אחד מהצופים כתב ברדיט: "יש הסכמה לגבי סיפור יציאת מצרים, פחות או יותר על ידי כל החוקרים הרציניים, שמדובר בבדיה שלמה. משה לא היה קיים. הישראלים מעולם לא הוחזקו כעבדים במצרים. הם מעולם לא שוטטו ללא מטרה בסיני. לסיפור הזה יש דיוק היסטורי בערך כמו למולאן או לדרקולה. להעמיד פנים שזו יצירה היסטורית זה עלבון לצופה". אחר הוסיף: "איך נטפליקס יכולה להצדיק הפיכה של משהו לא מדויק להחריד לדוקו ולהעמיד פנים שזו יצירה היסטורית?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבי אזולאי בתור משה רבנו וישי גולן כאהרון בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה". NETFLIX,
אבי אזולאי בתור משה רבנו וישי גולן כאהרון בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה"/NETFLIX

עם זאת, חלק מהצופים יצאו נגד הביקורת והצביעו על סרטים תיעודיים שיצאו באותה פלטפורמה על ביגפוט והמפלצת מלוך נס. משתמש אחד טען: "תוכנית על חייו של משה ויציאת מצרים יכולה להיחשב כסרט דוקומנטרי. סרט תיעודי כזה יחקור נקודות מבט היסטוריות, דתיות וארכיאולוגיות על האירועים התנ"כיים האלה. באופן ספציפי, התוכנית הזו של נטפליקס כוללת ראיונות עם מומחים ודיון על המשמעות הדתית והתרבותית של משה וסיפור יציאת מצרים". חשוב גם לציין שהסדרה עצמה נפתחת במסר שמבהיר שמדובר ב"חקירה דרמטית של סיפורו של משה".

עוד בתרבות:
סדרת הדוקו של נטפליקס ראל: נביא החוצנים חושפת כת אנטי ישראלית שמאמינה בשיבוט תינוקות ושאלוהים הוא חייזר

המנכ"ל רצח את המיליארדר: הטרגדיה מאחורי סדרת הענק של נטפליקס

מתוך הסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה". NETFLIX,
מתוך הסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה"/NETFLIX
ריימונד אמסלם בתור מרים בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה". NETFLIX,
ריימונד אמסלם בתור מרים בסדרה "התורה כולה: סיפורו של משה"/NETFLIX

קיומו של משה הוא נושא שנוי במחלוקת זמן רב בין היסטוריונים. הארכיאולוג האמריקני וויליאם ג'י דבר אמר שהקונצנזוס הכללי הוא שמשה היה מיתולוגי במידה רבה, בעוד שהוא מודה שאולי הייתה קיימת "אישיות דמוית משה רבנו". פרשנות יהודית מסוימת טוענת כי קיומו בפועל אינו רלוונטי, מכיוון שהוא נותר "גיבור עממי יהודי".

יוצרי הסדרה הדוקומנטרית, אמר שאהין וקלי מקפרסון, מסרו בתגובה לביקורת: "בדומה לדוקו-דרמות היסטוריות כמו 'המלכה קליאופטרה' ו'אלכסנדר: יצירת אלוהים' - 'התורה כולה: סיפורו של משה' שוזר ראיונות מומחים לכדי סיפור מרתק. עם קריינות של צ'ארלס דאנס לצד השחקן אבי אזולאי בתפקיד הראשי, 'התורה כולה: סיפורו של משה' מתעדת את מסע הגאולה האישי של משה רבנו ומוציאה לדרך כמה מהאירועים ההיסטוריים הגדולים ביותר בתורה ובקוראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully