וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל ישיאו משואה ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 21:10

האמנים נבחרו לשאת ביחד את אחת מ-12 המשואות בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות תשפ"ד, על תרומתם לרוח הישראלית. "הם עברו בין יחידות צה"ל, השמיעו את קולם בתקשורת או נתנו דוגמה אישית במעשיהם, והפיחו רוח בלבבות", נמסר

עברי לידר מבצע את שירו "זכיתי לאהוב", בהלוויית סרן שגיא גולן, שנפל ביום השני של מלחמת עזה בקרב עם מחבלי החמאס בקיבוץ בארי, כמה ימים לפני שעמד להתחתן עם בן זוגו עומר לצלילי השיר הזה של לידר; בית עלמין קרית שאול, 12 באוקטובר 2023/באדיבות המשפחה

האמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל יישאו ביחד את אחת מ-12 המשואות בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות תשפ"ד, על תרומתם לרוח הישראלית. "בשעה הקשה הזו היו מי שהצליחו לרומם את רוח העם - במילים, במוזיקה ובמעשים", נמסר בהודעה על הבחירה בהם. "הם עברו בין יחידות צה"ל, השמיעו את קולם בתקשורת או נתנו דוגמה אישית במעשיהם, והפיחו רוח בלבבות".

על הבחירה בלידר נמסר כי הוא "מהאמנים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת. יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ. עברי מייצג את אמני ישראל הרבים והצוותים הטכניים שהתגייסו להופיע ולרומם את הרוח באלפי הופעות בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, ליד מיטות הפצועים, במלונות התושבים המפונים, בבתי הקברות, ולהבדיל בשמחות שנערכו בצל המלחמה. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב".

הזמר רביב כנר באירוע השקת אלבום הבכורה שלו, "רסיסים", במסעדה ביפו, 10 באפריל 2022. ראובן קסטרו
רביב כנר/ראובן קסטרו

על הבחירה ברביב כנר נמסר כי הוא "לוחם ביחידת אגוז, שגם התמודד עם הלם קרב בעקבות שירותו הצבאי, התגייס עם פרוץ המלחמה למילואים ושירת בגבול הצפון ובעזה. רביב מייצג את האמנים הרבים שמשרתים במילואים כלוחמים וכתומכי לחימה, ונותנים השראה לכולנו, ואת אלפי המתמודדים בכל יום עם מחירה הנפשי של המלחמה".

על הבחירה בחיים אוליאל נמסר כי הוא "בן שדרות, יוצר מוסיקה בעיר הדרומית כבר שנים רבות. יחד עם בני עירו הוא מתמודד כבר שנים עם אתגרי החיים בעיר תחת האיום התמידי מעזה. בשבעה באוקטובר הוא פונה מהעיר ולאחרונה שב אליה, מתוך החלטה נחושה להתמודד ולצמוח גם מתוך השבר הגדול. הוא מייצג את יוצרי התרבות ביישובי הנגב המערבי, שממשיכים ליצור למרות הכל".

בנוסף אליהם ישיאו משואה גם עזרא יכין, בן 95 מירושלים שהיה למילואימניק המבוגר בתולדות המדינה וכן איריס חיים, אמו של יותם חיים שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר ונהרג בשוגג מירי חיילי צה"ל ברצועה עקב טעות בזיהוי.

עוד בוואלה!

זכינו לאהוב אותו: חגגנו 50 לעברי לידר באולפן וואלה!. צפו ברגעים הגדולים

לכתבה המלאה
חיים אוליאל, מנהיג להקת "שפתיים". אלדד רפאלי,
חיים אוליאל/אלדד רפאלי

עברי לידר מסר בתגובה להחלטה לבחור בו להשיא את משואת ניצחון הרוח: "את המשואה שנבחרתי להדליק, משואת ניצחון הרוח יחד עם עזרא יכין, איריס חיים וחבריי חיים אוליאל ורביב כנר אני משיא בענווה גדולה בשם ועבור כל אמני ישראל בכל תחומי אמנויות הבמה. אני אדליק את המשואה בשמם של כל אמני ישראל שהתגייסו לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת ולתפארת מדינת ישראל".

בעקבות טבח השבעה באוקטובר ומלחמת עזה, החליטה השרה הממונה על הטקס, מירי רגב, כי לראשונה הטקס לא יועבר בשידור חי אלא יצולם מראש ללא נוכחות קהל, והושמעו הערכות שהדבר נעשה מתוך רצונו של ראש הממשלה למנוע מחאה אפשרית נגדו. בנוסף, הועברה החלטת ממשלה המאפשרת למספר בלתי מוגבלת של אנשים להדליק את 12 המשואות. קיבוץ בארי, שכיתת הכוננות שלו נבחרה להדליק משואה, הודיע כי לא ייקח חלק בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully