וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות שבהן היו הפערים הכי מטורפים בין השופטים לקהל בניקוד של עדן גולן

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 14:05

אילו מדינות העניקו לנו דוז פואה מהקהל בבית לעומת אפס עגול מהשופטים? באילו מדינות השופטים לא חששו להעניק לנו נקודות? ואיפה סיימו המדינות הכי שונאות ישראל בתחרות? שליחנו לאירוויזיון יניב דורנבוש עושה סדר

עדן גולן אחרי הביצוע בגמר אירוויזיון 2024/כאן

מי שקרא טורים קודמים שלי, צפה בי בתוכנית פלוסים כאן בוואלה+ והאזין לי בתוכניתה של איריס קול ברדיו 103fm, כבר שמע אותי אומר שהשופטים באירוויזיון יהיו נגדנו והצבעת הקהל תלך איתנו חזק. בשולחן הישראלי במרכז התקשורת במאלמו אמרתי לפני תחילת ההצבעה שנקבל 0 נקודות מהשופטים ו-319 מהקהל. לא הייתי מאוד רחוק: 52 הנקודות מהשופטים נשמעו לי המון, 323 מהקהל זו סטיית תקן זערורית.

בואו נסתכל על המדינות עם הפערים הגדולים ביותר בין הניקוד שקיבלנו מהקהל לעומת הניקוד שהתקבל מהשופטים:

* שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה - כולן העניקו לנו 12 נקודות מלאות מהקהל בבית, לעומת אפס עגלגל מהשופטים.

* סלובניה, אירלנד, צ'כיה, אוסטריה, ואלבניה העניקו לישראל 10 נקודות בטלווט (הצבעת הקהל) ואפס מהשופטים.

* איסלנד ודנמרק העניקו 8 נקודות מהבית ללא ניקוד מהשופטים.

* אפילו השופטים ביוון ואזרבייג'ן לא העניקו לנו ניקוד, אבל הקהל בבית נתן לעדן גולן 7 נקודות.

הזמר.ת של אירלנד אירוויזיון 2024 אירית. שרה לואיס בנט - EBU,
חטפה מהלומה. ת'אג/שרה לואיס בנט - EBU

ואילו מדינות זכאיות לתואר חסידות אומות עולם, או לכל הפחות שופטים הוגנים שלא מפחדים מההמון תומך החמאס שברשתות החברתיות?

* השופטים בגרמניה העניקו לנו 8 נקודות בתוספת 12 מהקהל, סך הכל 20 נקודות.

* הקפריסאים העניקו לנו 8 נקודות בתוספת 10 נקודות מהקהל, סך הכל 18 נקודות.

* השופטים הנורווגים היממו אותנו עם 8 נקודות מהמדינה העוינת בתוספת 5 נקודות מהקהל, סך הכל 13 נקודות. כשהוקרא הניקוד מהשופטים, כתבתי לעיתונאי נורווגי "אנחנו בשוק", הוא הגיב לי "גם אנחנו".

* מדינות נוספות שאיפסו אותנו בשופטים הן ארמניה, סרביה ופולין. למעשה, יש שתי מדינות בלבד שבהן לא קיבלנו ניקוד כלל מהקהל, והן קרואטיה ואוקראינה. האוקראינים כועסים על הבחירה בעדן גולן לייצג את ישראל, והקרואטים כנראה באמת אנטישמים.

ואיפה סיימו המדינות האנטישמיות ביותר בתחרות?

שוויץ היא המדינה היחידה מבין אלה שיצאו נגד השתתפות ישראל בקול רם וצווחני שבאמת עברה את עדן גולן, נימו ניצח בתחרות כולה אולם בהצבעת הקהל הוא סיים שלושה מקומות מאחוריה עם 97 נקודות פחות ממנה. במבי ת'אג, שאותה כינינו הברחשית האירית, סיימה מקום אחד מאחורי עדן בתוצאה הכללית, ובטלווטינג ארבעה מקומות מאחורי עדן עם 187 נקודות פחות ממנה, ממש לא באותה ליגה.

ת'אג ניסתה למרר את חיי המשלחת הישראלית, העיתונאים והפרשנים של כאן, אבל בסופו של דבר, המקסימום שהיא יכולה לראות זה את הגב של עדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הזמר נמו, מציג שוויץ, שובר בטעות את פסל הזכייה, אירוויזיון 2024. EBU, צילום מסך
נציג שוויץ שובר בטעות את פסל הזכייה/צילום מסך, EBU

מרינה סאטי, נציגת יוון, יכולה ללכת כעת לפהק ולישון כפי שכל כך רצתה לעשות במסיבת העיתונאים לצד עדן גולן. היא סיימה שמינית בקהל עם 85 נקודות בלבד, אין כאן שום תחרות עם ישראל.

גם הזמר הליטאי שהשתייך לסקוואד הקווירי סיים במיקום מאכזב מבחינתו. הקהל בבית העניק לו 58 נקודות בלבד, שהספיקו להשתחל למקום העשירי. השופטים אהבו אותו אפילו פחות, ואת הערב, לאחר שחשב שהוא מאיים על צמרת הטבלה, סילבסטר סיים עם 90 נקודות בלבד.

אולי אלכסנדר הבריטי הדהים את כולנו כשהצליח לקבל על מופע הפורנו-אימה שלו 46 נקודות מהשופטים. יוזם מכתב הקריאה להפסקת האש שמתעלם מ-7 באוקטובר והיה קולני במיוחד נגד ישראל, היה היחיד שהצליח לקבל 0 נקודות מהקהל. כן, סולן ההרכב המצליח Years and Years, שבעבר עשה דואטים עם אלטון ג'ון וקיילי מינוג, כוכב הסדרה המופלאה "החטא", לא הצליח לקבל ולו נקודה אחת, שזה 323 נקודות פחות מעדן.

במורד טבלת האנטישמים נמצא גם את פינלנד עם 38 נקודות בלבד, מתוכן 31 מהקהל, אסטוניה עם 37 נקודות, וסלובניה עם 27 נקודות.

שווה להזכיר ברשימה הזו גם את ספרד. "עיתונאי" ספרדי שאג בוז ו"שחררו את פלסטין" במהלך חזרת העיתונאים לקראת הגמר. לאחר שניסיתי לברר את פרטיו והוא הניף לעברי אצבע משולשת, הוא צילם סרטון מתבכיין שלפיו עיתונאים ישראלים מאיימים על חייו. נראה שהקהל בבית הניף אצבע משולשת לשיר הספרדי שסיים במקום ה-22 בלבד עם 30 נקודות, 11 בלבד בטלווט.

את הרשימה נסגור עם המקום האחרון, נורווגיה. איזה צדק פואטי בשנה כזו, שהנציגים שבאירוע פתיחת שבוע האירוויזיון בשטיח הטורקיז סירבו לדבר איתי ועם כתב אתר יורומיקס, רק משום שאנחנו ישראלים, מסיימים אחרונים ולא מאוד חביבים. 16 נקודות הם קיבלו, מהן 4 בלבד מהקהל בבית - אחת מפינלנד ועוד 3 מאוקראינה, אפס עגול מכל השאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully