וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאורה ריבלין תככב ב"הסוחר מוונציה" בהבימה בתפקיד שיילוק, שיבוצע לראשונה על ידי אישה

23.5.2024 / 15:51

ריבלין, שתחגוג 80 השנה, מקבלת מתנה נאה מהבימה: תככב במחזה "הסוחר מוונציה" של שיקספיר בתפקיד הראשי של שיילוק, כך נודע לוואלה תרבות. זו הפעם הראשונה בישראל שאת התפקיד תגלם אישה. ריבלין: "אני קצת בחשש. פעם רק גברים שיחקו בתפקידי נשים ונחמד שזה מתהפך באחרונה"

לאורה ריבלין. דינוזאאורה,
שיילוקית. לאורה ריבלין/דינוזאאורה

השחקנית לאורה ריבלין תככב בגרסה בימתית חדשה ומסקרנת של הבימה למחזה הקלאסי "הסוחר מוונציה" של ויליאם שיקספיר בתפקיד הראשי של שיילוק, כך נודע לוואלה תרבות. בפעם הראשונה בישראל את תפקיד שיילוק היהודי תגלם אישה. ההצגה מיועדת לעלות במחצית הראשונה של 2025 בהבימה, באולם רובינא ששיפוציו אמורים להסתיים עד אז. על התרגום חתום דורי פרנס ועל הבימוי משה קפטן.

על רקע האנטישמיות הגוברת בעולם בימים אלה, הוחלט כי גרסת המחזה החדשה תמוקם בברלין, 1934, ערב ליל הסכינים הארוכות. היא תציג את החיים הבוהמייניים בברלין של אותם הימים, לצד השנאה ההולכת וגוברת של הגרמנים כלפי יהודים ומיעוטים נרדפים נוספים. את ההפקה תלווה תזמורת חיה והיא תעלה ל-50 הצגות בלבד.

תהיה זו מתנת יומולדת נאה ללאורה ריבלין, שתחגוג יומולדת 80 בסוף השנה. בסוף השבוע שעבר זכתה ריבלין בפרס הטלוויזיה בקטגוריית השחקנית הראשית בסדרה קומית על תפקידה בסדרה "שישה אפסים" בכאן 11. בנוסף, שיחקה באחרונה בסדרה "ברלין בלוז" של יס ומגלמת בימים אלה את תפקיד ראשת הממשלה לשעבר גולדה מאיר בהצגה "הגברת הראשונה" של הבימה.

ריבלין מסרה: "עם התפרצות פרועה כזו של אנטישמיות בעולם מרתק לראות איך שייקספיר נגע בנושא, ודווקא במחזה שנכתב כקומדיה הביא לידי ביטוי את נקודת המבט שלו על היהודי. במחזה שלו הוא מציב ראי על החברה סביב, ומרתק לראות איך נקודת המבט שלו פוגשת את הטירוף שאנחנו חווים כאן היום. אני קצת בחשש להיכנס לנעליו של שיילוק. יש משהו בזה שפעם רק גברים שיחקו בתפקידי נשים ונחמד שזה מתהפך באחרונה".

יצויין כי לפני שריבלין לוהקה לדמות גברית ראשית במחזה של שיקספיר שיעלה בהבימה, לוהקה השחקנית יבגניה דודינה לגילום ריצ'רד השלישי במחזה אחר של שיקספיר, "ריצ'רד III", שעלה לפני מספר חודשים בתיאטרון גשר.

יהורם גאון: "בארץ שלנו אי אפשר להבטיח אף פעם שזו המלחמה האחרונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully