וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרה הקטנה והמקסימה הזו הפכה להצלחת ענק. ברור לגמרי למה

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 0:13

העונה השנייה של "קולין מהנהלת חשבונות" משכללת את הנוסחה המוצלחת של אנושיות, הומור וכנות. הקומדיה האוסטרלית ממשיכה לשלב בין קומדיה של צחוקים-בקול-רם לבין רגעים נוגעים ללב, עם דמויות אנושיות ואותנטיות שמזכירות לנו למה התאהבנו בסדרה מלכתחילה

טריילר לעונה השנייה של "קולין מהנהלת חשבונות"/CBS

על פניה, "קולין מהנהלת חשבונות" הייתה בסך הכל קומדיה אוסטרלית קטנה על גבר ואישה שמתחברים בעל כורחם ומתאהבים. אלא שמאז שעלתה בשלהי 2022, הסדרה צברה אט אט עוד ועוד מומנטום. המבקרים במולדתה שיבחו אותה, ואז גם בשאר העולם כאשר נמכרה לבריטניה, ארצות הברית וארצות נוספות, כולל כאן בישראל (וכולל ביקורת אוהדת אצלנו בוואלה תרבות) כשעלתה ביס בשנה שעברה. כאשר הגיעה עונת הפרסים באוסטרליה ב-2023, הורעפו על "קולין מהנהלת חשבונות" עוד ועוד מועמדויות ופרסים, כולל פסלונים לסדרה הקומית הטובה ביותר, הכתיבה, המשחק והליהוק.

אם היה חשש שהתשואות ומשא הציפיות יכריעו את היוצרים בבואם לכתוב את ההמשך, הוא מתבדה כבר בפרק הראשון של העונה החדשה, שעלתה לאחרונה ביס בסמוך לשידורה בנכר, וכמו קודמתה כוללת שמונה פרקים קצרים.

אנני מיינרד, וירג'יניה גיי, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2. CBS,
גלרייה של דמויות משנה אדירות. אנני מיינרד, וירג'יניה גיי, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2/CBS

הקומדיה נוצרה על ידי הזוג הנשוי הארייט דייר ("בלתי נראה") ופטריק ברמאל ("גליץ'", "אהבה מלידה"), שגם מככבים בתפקידים הראשיים. אשלי וגורדון נפגשו בפתח העונה הראשונה בעקבות תאונה שהרשלנות שלהם גרמה לה והטילה מום בכלב אקראי. הם אימצו ביחד את הכלב וקראו לו קולין, כי פשוט יש לו פרצוף כזה, כמו של איזה קולין מהנהלת חשבונות. מכאן התפתח סיפור אהבה עמוס במהמורות, אם בגלל הפרש הגילים בין הגיבורים, האקסים או המשפחות המטורללות שלהם. העונה החדשה, שממשיכה מאותה נקודה של הראשונה, מוסיפה לכך הורים מזדקנים ודכאנים, עסק כושל וגילויים חדשים ומפוקפקים הנוגעים לעברם של אשלי וגורדון.

יש לסדרה יכולת פנומנלית לשרטט כל כך הרבה אנשים ורגעים מביכים, וכן, לפעמים החזית הזו מניבה רגעים ממש קשוחים לבעלי רגישות לקרינג', כמו עבדכם הנאמן. בעונה הקודמת זה קרה פעמיים - בארוחה המשפחתית אצל אמה של אשלי ובמסיבת יום ההולדת שלה עם חבריה הצעירים והמעצבנים. הפעם אירוע כזה מגיע בפרק האחרון של העונה, והוא ממש מייסר לצפייה. עם זאת, רוב הזמן "קולין מהנהלת חשבונות" מדהימה ביכולת שלה להציג דמויות תמהוניות ומצחיקות מאוד שבכל זאת מקרינות תחושה של אנשים אמיתיים, מהסוג שאפשר לפגוש במציאות (ולהצטער על כך).

עוד בוואלה

אם אהבתם את "הנסיכה הקסומה", סיכוי טוב שתעופו על הסדרה הכיפית הזו

לכתבה המלאה
פטריק ברמאל, הארייט דייר, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2. CBS,
הכנות שורה על הכל. הארייט דייר ופטריק ברמאל, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2/CBS

בעונה הקודמת כבר הכרנו את לינל, אמה של אשלי, ואת איווט, האקסית של גורדון שהיא גם הווטרינרית שמטפלת בקולין. הלן תומסון ("אלביס") ואנני מיינרד ("בועטות") שמגלמות אותן, בהתאמה, ממחישות שוב עד כמה חוננו במשחק קומי. דארן גילשנן ("עקורים"), שמגלם את פרופסור לי הסוטה והנכלולי, חוזר ביתר שאת ונפלא גם הוא. מעבר להם "קולין מהנהלת חשבונות" מציגה הפעם דמויות משונות נוספות, בראשן רומי (וירג'יניה גיי, "מקום מבטחים"), זוגתה הבלתי נסבלת החדשה של מייגן (אמה הארווי), ואת בני משפחתו של גורדון. דמויות משנה אחרות מבליחות רק לטובת דקות ספורות, אבל קורעות מצחוק ומבוצעות לעילא, כמו הרופא של גורדון שמתקשה להסתדר עם המחשב שלו, או פקידת הקבלה שמנסה לשכנע את גורדון שאין שום שערורייה. כולן עוזרות לברוא עולם שהגיבורים נאלצים לנווט בו את דרכם ביחד ובנפרד.

פטריק ברמאל משכלל לשלמות את המבט של מישהו ששוב ושוב נאלץ להתמודד עם אנשים חסרי מודעות או טאקט, ובתוך כך גם זוכה הפעם לזגזג בין קומדיה לטרגדיה, בין משחק גדול למאופק, לפעמים באותו פרק. אחד הרגעים הכי היסטריים בכיכובו הוא זה שבו הוא מנסה לגרום לקולין לנבוח לפי פקודה - סצנה שמשלבת באופן מושלם בין הומור פיזי ותזמון קומי מדויק, המחפים על מתח דרמטי ועל הרגשות שגורדון מסרב לחשוף.


כל הסדרות השוות שעולות החודש בטלוויזיה

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

הלן תומסון, פטריק ברמאל, דארן גילשנאן, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2. CBS,
משכלל לשלמות את המבט. ברמאל, "קולין מהנהלת חשבונות" עונה 2/CBS

האיזונים האלה משקפים את מה שעובד כל כך טוב ב"קולין מהנהלת חשבונות": תחושת הכנות ששורה עליה. דייר את ברמאל מחילים על בני דמותם את הסיפור שלהם עצמם, אם לא במאקרו (קרוב לוודאי שלא נפגשו בעקבות תאונה מצערת שהפכה כלב לנכה) אז במיקרו. החיבור ביניהם אמיתי, הפרש הגילים אמיתי, הכימיה, ההתבדחויות, האהבה - הכל אותנטי ומוצג כמו שהוא, עם הטוב ועם הרע. האמת הזו מאפשרת לסדרה להישאר טבעית ומעוגנת תמיד, גם כשהיא מציגה גלריה של דמויות משנה אקסצנטריות או תרחישים מוגזמים, וגם כשהיא גורמת לנו להתכווץ על מושבנו במבוכה.

באקלים של חידושים טלוויזיוניים והפקות גדולות, ההצלחה של "קולין מהנהלת חשבונות" היא המחשה נוספת לכך שאין צורך בתקציבי ענק או בכוכבים הוליוודיים כדי לייצר טלוויזיה כובשת. הקסם של הסדרה טמון דווקא בפשטות ובאנושיות שלה, תכונות שחוצות תרבויות ויבשות. פלא שרבים כל כך התאהבו בה?

seperator

שתי העונות של "קולין מהנהלת חשבונות" זמינות במלואן ביס ויאודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully