וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעילה את שותפתה וחברתה הטובה - כדי לקבל משמורת על בנה: הסיפור האמיתי

18.7.2024 / 0:09

העונה החדשה של "השותפים הגרועים בתבל" נפתחת בסיפורן של רייצ'ל וג'ני, שותפות וחברות הכי טובות, עד שאחת מהן מחליטה להרעיל את השנייה כדי לקבל משמורת על בנה אליו היא אובססיבית. כך נשמעה שיחת הטלפון שלה מהכלא - והיא לא מתחרטת על מעשיה

הצצה לסיפור של ג'ני ורייצ'ל מהדוקו "השותפים הגרועים בתבל"/Netflix

צופי העונה הראשונה של "השותפים הגרועים בתבל" (Worst Roommate Ever) המשודרת בנטפליקס ודאי הופתעו לגלות בהתחלה שלא מדובר בסדרה על שותפים שעושים מעשי קונדס או רבים על מי ישטוף את הכלים בכיור ומי יוריד את הזבל - אלא על דוקו פשע לכל דבר בו הנפשות הפועלות חולקות בית. הדוקו מורכב מאפיזודות שונות - ממעשי רצח (שני הפרקים הראשונים), דרך נוכל סוציופתי ואלים (הפרק השלישי) ועד לדייר פולשני (פרקים 4 ו-5) שהפיל חיתתו על נשים שונות שנכנס לגור עימן.

העונה השנייה שעלתה לאחרונה בנטפליקס נפתחת בפרק "החברה הכי טובה שלי ניסתה להרוג אותי" המספר על מערכת היחסים המעוותת בין ג'ני לחברתה הטובה (ושותפתה) מזה 25 שנים, רייצ'ל - שהסתיימה בכך שהראשונה ניסתה להרעיל את השנייה באינסולין וחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה - רק כדי שתוכל להשיג משמורת על בנה אליו הייתה אובססיבית. וכן. זה סיפור אמיתי לגמרי.

ג'ני לין ריד, כיום בת 55, נעצרה בדצמבר 2019 על שסיממה של שותפתה לדירה - שזוהתה רק בשם רייצ'ל - בתרופות וסמי הרגעה, כולל קסנקס וקטמין, כדי שתוכל להזריק לה מינונים מזיקים של אינסולין ואי קולי שגרמו לה לזיהומים חמורים. היא הודתה בבית המשםט ביוני 2020 על ניסיון החזקה ושימוש בנשק להשמדה המונית (החיידקים) וניסיון התעללות בנסיבות מחמירות - ונידונה לעונשי מאסר מקבילים של שנה עד 15 שנה. ג'ני שוחררה מהכלא בינואר 2022, אחרי שריצתה רק 25 חודשי מאסר. בשיחת טלפון שהגיעה מהכלא, ג'ני איימה שתמשיך להילחם על בנה של שותפתה לשעבר אם אי פעם תשוחרר מהכלא.

"אני יודעת מה הולך לקרות. אני הולכת לצאת מכאן", אמרה ג'ני בהקלטה שהגיעה מהכלא שבמחוז סולט לייק והוצגה בסדרת הדוקו של נטפליקס, "אני הולכת למצוא דרך להרחיק אותו ממנה. הוא חייב לחזור אליי".

רייצ'ל וג'ני (משמאל) נפגשו לראשונה ב-1995, כשרייצ'ל הייתה בת 22 וג'ני הייתה בת 26. NETFLIX,
רייצ'ל וג'ני (משמאל) נפגשו לראשונה ב-1995, כשרייצ'ל הייתה בת 22 וג'ני הייתה בת 26/NETFLIX

בדוקו סיפרה רייצ'ל שמאז ומתמיד ג'ני הייתה אובססיבית לבנה, ריידר, בו טיפלה כאילו הייתה אמא שלו בזמן שהן גרו יחד. רייצ'ל סמכה על חברתה ושותפתה לדירה עד כדי כך שהיא אפילו בחרה בג'ני כאפוטרופוסית החוקית של ריידר - הסובל מאוטיזם ואינו מסוגל לנהל שיחה - והכניסה אותה לצוואתה. "אני באמת מתקשה להאמין שהאדם שאני מכירה מזה 25 שנה, החברה הכי טובה שלי ושותפתי לדירה, יכלה לעשות את מה שהיא עשתה", אמרה רייצ'ל בפרק, "זה היה שטני, זה היה מרושע. זה תוכנן בצורה כל כך מושלמת".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
ג'ני לין ריד נעצרה בדצמבר 2019 לאחר שסיממה את שותפתה לדירה בתרופות הרגעה, כולל קסנקס וקטמין, כדי שתוכל להזריק לה מינונים מזיקים של אינסולין ו-E coli שגרמו לזיהומים חמורים. NETFLIX,
ג'ני לין ריד נעצרה בדצמבר 2019 לאחר שסיממה את שותפתה לדירה בתרופות הרגעה, כולל קסנקס וקטמין, כדי שתוכל להזריק לה מינונים מזיקים של אינסולין ו-E coli שגרמו לזיהומים חמורים/NETFLIX

רייצ'ל וג'ני הכירו לראשונה ב-1995, כשרייצ'ל הייתה בת 22 וג'ני בת 26. בהתחלה נראה היה שהמפגש ביניהם היה מתוזמן - רייצ'ל בדיוק התגרשה ועברה לגור אצל הוריה, בעוד שג'ני גרה בדירה שנפרצה לאחרונה ואמרה שהיא לא מרגישה בטוחה לגור לבד. השתיים עברו לגור יחד ביוטה - ולזמן מה רייצ'ל סיפרה שהיא הרגישה מאוד בטוחה לגור עם ג'ני. אולם הדברים החלו להשתנות כשרייצ'ל הכירה חברים חדשים - וג'ני התחילה להפגין התנהגות שתלטנית וקנאית, סיפרה רייצ'ל.

על ביטויי הקנאה רייצ'ל יכלה למחול לה, אך המצב החמיר ב-2010, כשזו סבלה מפריצת דיסק ולא הייתה מסוגלת לעבוד יותר כפרמדיקית. בערך באותו זמן היא גם גילתה שהיא בהריון - מה שלדבריה רק ​​הגביר את הצורך שלה בעזרתה של ג'ני. "בפעם הראשונה בחברות שלנו, לג'ני הייתה שליטה של ​​100 אחוז עליי כי לא הייתה לי עבודה, הייתי בהריון, נפצעתי בגב וכאב לי כל כך שהייתי צריכה אותה", סיפרה רייצ'ל.


סדרות מומלצות לחודש יולי 2024: כל מה ששווה לראות בטלוויזיה

רייצ'ל אמרה שג'ני הפכה אובססיבית לבנה, ריידר. NETFLIX,
רייצ'ל אמרה שג'ני הפכה אובססיבית לבנה, ריידר/NETFLIX

רייצ'ל ילדה את בנה, ריידר, מאוחר יותר באותה שנה והחליטה לעשות לעצמה פוליסת ביטוח חיים על סך 500,000 דולר - כשג'ני הוגדרה כמוטב. באותו זמן ג'ני נרשמה כאפוטרופוסית החוקית של ריידר בצוואתה של רייצ'ל.

חברים תיארו את ג'ני כאם שנייה לריידר, ואמרו שכאשר רייצ'ל פרצה שוב דיסק ב-2015 והרופאים אמרו לה שהיא תזדקק לניתוח כדי למנוע נכות לצמיתות, ג'ני לקחה את הילד תחת חסותה. היא רשמה את עצמה ואת הילד לתוכנית שבה תקבל תשלום עבור הטיפול בריידר - שלדברי רייצ'ל שימש "חלק ניכר מההכנסה שלה". אולם, האם טוענת שג'ני גרמה לאנשים בבית הספר של ריידר להאמין שהיא אמו - מה שגרם לריב בין שתי החברות.

ב-20 ביוני 2018 קיבלה רייצ'ל מכתב המודיע לה כי ג'ני תובעת משמורת על בנה. ג'ני טענה שרייצ'ל התמכרה לאופיואידים ולא הייתה מסוגלת לטפל בבנה - מה שלדברי ריי'צל היה בדיה מוחלטת. על אף שרייצ'ל נטלה משככי כאבים לאחר הניתוח, היא מעולם לא התמכרה להם.

רייצ'ל התקשרה מיד לרשויות, שם הודיעו לה שג'ני הגישה צו הגנה. ריידר הוחזר בסופו של דבר למשמורת של רייצ'ל לאחר ששירותי הגנת הילדים גילו שג'ני שיקרה לגבי התמכרותה של רייצ'ל. השניים עזבו במהרה את הבית המשותף, אך הקשר עם ג'ני לא נותק.


עוד ב"אסור לפספס":
"אבי רצח את אמי ואז צפיתי בו רוצח באכזריות זוג בלב ים"

ביימה את חטיפתה והתייחסה אליה כמתיחה. כעת בעלה שובר שתיקה

רייצ'ל חולקת את סיפורה ב"השותפים הגרועים בתבל". NETFLIX,
רייצ'ל חולקת את סיפורה ב"השותפים הגרועים בתבל"/NETFLIX

ואז ג'ני החליטה להרוג את רייצ'ל

רייצ'ל וריידר חיו לזמן קצר במקלט לנשים, אך הסביבה החדשה לא הייתה משהו שבנה האוטיסט הצליח להסתגל אליו. לא היה להם לאן ללכת ורייצ'ל נזקקה לעזרה נוספת לאחר ניתוח נוסף שחייב מעורבות של אדם נוסף שיטפל בחתכים לאחר הניתוח. כל זה הוביל את ג'ני ורייצ'ל זו לזרועותיה של זו. השתיים השלימו וחזרו לגור יחד. אולם נראה שג'ני לא ויתרה על תכניתה המקורית.

רייצ'ל סיפרה שבמרץ 2019 ג'ני טיפלה בה בזמן שהתאוששה מניתוח בצוואר. היא טיפלה בחתכים שלאחר הניתוח ושיפשה את צווארה בגסות, מה שרק גרם לה ליותר כאב. היא לא ידעה אז שג'ני עושה זאת בכוונה. עם זאת, תוך זמן קצר, נמצא בפצעיה של רייצ'ל זיהום MRSA חשוד, על פי כתב אישום שהגיע לידי Today. מדובר בזיהום מסיבי שנגרם ע"י חיידקי סטפילוקוק זהוב (Staphylococcus aureus) בעלי עמידות נרחבת כנגד אנטיביוטיקה. רייצ'ל הובהלה לבית החולים לטיפול דחוף והחלימה - אך ההתעללות של ג'ני לא הסתיימה שם.

במשך שלושה חודשים בלבד לאחר ניתוח הצוואר שעברה, רייצ'ל סיפרה שחוותה שני מקרים נפרדים בהם רמות הסוכר בדמה הגיעו לרמות קריטיות והיא נאלצה להתאשפז - על אף שלא סבלה מסוכרת או השתמשה באינסולין. מאוחר יותר היא נזכרה בשיחה שניהלה עם ג'ני בזמן צפייה בסרט דוקו פשע אמיתי, במהלכו ג'ני אמרה לה שהדרך הטובה ביותר להרוג מישהו היא להזריק לו אינסולין. רייצ'ל סיפרה שאחותה אמרה לה שג'ני "נראית כמעט כועסת עליך שאת שורדת". רייצ'ל לא ידעה אז שג'ני מרעילה אותה בחיידקי סטפילוקוק זהוב ואינסולין, אך החלה לחשוד שמשהו שם לא תקין.

כשרייצ'ל עברה ניתוח נוסף באוקטובר 2019, היא "פיתחה באופן בלתי מוסבר שלושה זיהומים בגודל כדור גולף על הפצע", לפי כתב האישום. אחד מאותם פצעים נבדק ונמצא שהוא מכיל חיידקי אי קולי. המנתח של רייצ'ל אמר לחוקרים שהזיהום לא הגיע כתוצאה מהניתוח ולבטח הוזרק. "היא מצאה אושר בלייסר אותי", אמרה רייצ'ל בדיעבד, "אני לא חושבת שהייתי אנושית עבורה".

רייצ'ל אמרה שהחברות שלהם התחילה להתדרדר כשהחלה להכיר חברים חדשים, וג'ני התחילה להפגין התנהגות שתלטנית וקנאית. NETFLIX,
רייצ'ל אמרה שהחברות שלהם התחילה להתדרדר כשהחלה להכיר חברים חדשים, וג'ני התחילה להפגין התנהגות שתלטנית וקנאית/NETFLIX

במקביל בוצעה חקירה של ה-FBI אחרי אדם שניסה לרכוש חיידק קטלני הידוע כסטפילוקוק זהוב העמיד בפני ואנקומיצין (VRSA) מהדארק ווב - וזו הובילה אותם לג'ני. היא טענה בתגובה שהיא מורה לביולוגיה במכינה ושהייתה זקוקה לחיידקים למטרת ניסוי מדעי. על אף שניתן להשיג VRSA באמצעים לגיטימיים יותר לטובת מחקר מדעי, זו הציעה לשלם עבור משלוח לילי כדי לקבל את התרביות מהר יותר. היא שילמה בביטקוין עבור החיידקים סכום של 300 דולר. מאוחר יותר התברר שג'ני קנתה גם חומרים אחרים - כולל תרופות הרגעה ואינסולין - בהם השתמשה כדי לסמם את רייצ'ל בזמן שגרו יחד.

החוקרים יירטו את הזמנת הנגיף והחליפו אותה בחבילת דמה. לאחר מכן, סוכני ה-FBI בילו יומיים במעקב אחר שירות המשלוחים UPS, עד שהבחינו בג'ני לוקחת את החבילה. הם עקבו אחריה לסולט לייק סיטי ועצרו אותה במקום עבודתה בדצמבר 2019.

במסמכי בית המשפט נכתב כי ג'ני שיקרה בהתחלה לגבי תכולת החבילה שלקחה - בטענה שמדובר היה רק בפולי קפה. לאחר מכן היא שינתה את סיפורה וטענה שהחבילה מכילה חומר ביולוגי שהיא הזמינה מהדארק ווב כדי להכין בירה במרתף הבית. ג'ני הציעה מאוחר יותר גרסה אחרת לאירועים, ואמרה שהיא הזמינה זן של סטפילוקוקוס למטרות ניסוי כדי להשביע סקרנות אישית שהייתה לה, שנבעה מהחשיפה האחרונה של שותפתה לדירה ל-MRSA.

במשך כל זמן מעצרה, ג'ני טענה שאפילו לא עלה בדעתה להשתמש בנגיף נגד רייצ'ל. "מה פתאום, היא החברה הכי טובה שלי וגם אם אנחנו מתווכחות, היא הייתה החברה הכי טובה שלי מזה 25 שנה ואני אוהבת אותה כמו אחות", אמרה ג'ני בשיחה עם ה-FBI שהוצגה בסדרה. היא הוסיפה שהיא "אפילו לא יודעת כיצד להזריק את הנגיף".

בהמשך החוקרים מצאו עט מזריק אינסולין ריק עם ה-DNA של רייצ'ל מחוץ לביתה של ג'ני, יחד עם עותק של צוואתה - שלדברי רייצ'ל נעלם מהכספת שלה. סוכני FBI קבעו אז שג'ני השתמשה בדארק ווב כדי לרכוש תרופות הרגעה כמו קטמין, קסנקס ועטים להזרקת אינסולין.

ג'ני נעצרה לאחר שה-FBI מצא שהיא מנסה לרכוש מהדארק ווב חיידק קטלני עמיד בפני ואנקומיצין. NETFLIX,
ג'ני נעצרה לאחר שה-FBI מצא שהיא מנסה לרכוש מהדארק ווב חיידק קטלני עמיד בפני ואנקומיצין/NETFLIX

גזר הדין: "ראתה אותי סובלת ועשתה את זה יותר גרוע"

ג'ני הואשמה בשלוש עבירות פליליות: התעללות חמורה במבוגר פגיע, ניסיון התעללות חמורה במבוגר פגיע וניסיון רכישת נשק ביולוגי. על פי מסמכי בית המשפט, ג'ני נידונה לריצוי עונש של לפחות שנה עד 15 שנים בגין ניסיון החזקה או שימוש בנשק להשמדה המונית - ועד חמש שנים בגין ניסיון התעללות בנסיבות מחמירות במבוגר פגיע, אותם הייתה אמורה לרצות במקביל.

בגזר הדין שניתן ב-2020, רייצ'ל אמרה לשופטת שג'ני גזלה ממנה את החיים בכך שגרמה לה לבעיות רפואיות קשות ולמתח תמידי. לדבריה, כשהיא מסתכלת על הנאשמת, היא לא זיהתה סימני חרטה בעיניה, כך דיווח ה-Deseret News. "היא ראתה אותי סובלת ועשתה את זה יותר גרוע", סיפרה רייצ'ל, "במקום זריקה אחת של אי קולי שממנה הייתי צורחת ומתפתלת מכאבים, היא הזריקה שלוש".

סנגורה של ג'ני, סקוט וויליאמס, טען כי רייצ'ל התעללה בג'ני מילולית, מה שגבה מחיר מבריאותה הנפשית של ג'ני ושכנע אותה ששותפתה לחדר מהווה איום על רווחת בנה. לדבריו, ג'ני ניסתה לפגוע ביכולתה של רייצ'ל כדי שתוכל להשיג אפוטרופסות חוקית על הילד בעל הצרכים המיוחדים. "האירוניה העצובה ביותר היא שבסופו של דבר היא עשתה את מה שעשתה מתוך תחושה מעוותת של דאגה נואשת לרווחתו של הילד שגדלה לאהוב ולהגן עליו", כתב וויליאמס בתזכיר גזר הדין, "היא נשברה. היא איבדה שליטה על מחשבותיה. היא בעצם השתגעה".

באוגוסט 2020, ג'אני נידונה למאסר. עם זאת, היא ריצתה רק 25 חודשים בכלא ולפתע קיבלה שחרור על תנאי. היא שוחררה ממאסר בינואר 2022, כששחרורה המוקדם העלה חשש לגבי בטיחותם של הסובבים אותה, בעיקר רייצ'ל וריידר.

הצופים שיתפו את אכזבתם מהמערכת המשפטית: "איך ג'ני קיבלה רק 25 חודשי מאסר כשברור שהיא ניסתה לרצוח את חברתה 5 פעמים?" כתב אחד בפוסט ששיתף ב-X ואחר הוסיף: "היא צריכה להיענש על ניסיון רצח ולהישאר בכלא! מקווה שרייצ'ל וריידר בטוחים".

איפה הן היום?

רייצ'ל וג'ני מהדוקו "השותפים הגרועים בתבל". NETFLIX,
"איך ג'ני קיבלה רק 25 חודשי מאסר כשברור שהיא ניסתה לרצוח את חברתה 5 פעמים?"/NETFLIX

מאז שחרורה, ג'ני לין ריד שמרה על פרופיל נמוך. מאמינים שהיא עדיין מתגוררת ביוטה - ולפי פרופיל לינקדאין שנראה כי הוא שייך לה, היא עובדת במרכז חינוכי במדינה. עם זאת, לא היו הצהרות פומביות מג'ני מאז שחרורה, מה שהותיר שאלות רבות ללא מענה.

בהקלטת שיחת הטלפון המפחידה שהושמעה בסוף הפרק, ג'ני הבטיחה כשהייתה בכלא להחזיר אליה את ריידר כשתשתחרר. רייצ'ל לא מודאגת מניסיון נקמה מצד ג'ני, והצליחה מאז לשקם את חייה ואת חיי בנה.

4 פרקי העונה השנייה של "השותפים הגרועים בתבל" זמינים כעת לצפייה בנטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully