וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית שסוממה, נחטפה והוצעה למכירה: אנשים עדיין קוראים לי שקרנית

22.8.2024 / 0:01

הדוגמנית קלואי איילינג נחטפה לאחר שפותתה להגיע לצילומים מזויפים במילאנו. היא שוחררה שישה ימים לאחר מכן, אבל בסדרה חדשה של ה-BBC היא חושפת שהסיוט רחוק מלהסתיים - שבע שנים אחרי, עדיין לא מאמינים לה

קלואי איילינג, הדוגמנית הבריטית שנחטפה והוצאה למכירה ב"דארק.נט", חזרה לביתה בלונדון - אוגוסט 2017/צילום: רויטרס, CNN וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

הדוגמנית קלואי איילינג הייתה בת 20 כשנחטפה ב-2017 לאחר שפותתה להגיע לצילומי אופנה מפוברקים במילאנו. היא סוממה, הופשטה והוחזקה כבולה לכוננית עד ששוחררה שישה ימים לאחר מכן, אבל החוויה הקשה שלה רחוקה מלהסתיים - ושבע שנים אחרי אנשים עדיין קוראים לה שקרנית ולא מאמינים לה.

"כותרות ממש נדבקות במוח של אנשים, אפילו שנים אחרי", אמרה השבוע איילינג ל-BBC, והסבירה שהיא עדיין סובלת מהתעללות ברשת מאנשים שמפקפקים באמינותה.

הסיפור שלה מובא כעת בסדרה חדשה בת שישה חלקים של ה-BBC, שנקראת Kidnapped: The Chloe Ayling Story (חטופה: הסיפור של קלואי איילינג). הסדרה, העוקבת אחר חטיפתה של קלואי והסערה התקשורתית שהגיעה בעקבותיה, מבוססת על ראיונות משטרתיים, תמלול מבית המשפט ועדויות אישיות - עם כמה סצנות ששוחזרו למטרות דרמטיות.

ככה היא נראתה אז

קלואי איילינג, דוגמנית בריטית בת 20 נחטפה באיטליה ושוחררה, אוגוסט 2017. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קלואי איילינג, דוגמנית בריטית בת 20 נחטפה באיטליה ושוחררה, אוגוסט 2017/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

איילינג התמודדה במשך השנים שחלפו מאז עם ספקות לגבי אמינות החוויה הקשה שעברה, כשאנשים רבים האשימו אותה בזיוף חטיפתה, בניסיון להרוויח ממנה (למשל כשהשתתפה ב"אח הגדול-VIP") וטענו שהכל היה תעלול פרסומי.

בשנים האחרונות היא עבדה עם הסופרת והתסריטאית ג'ורג'יה לסטר וקבוצת מפיקים כדי לספר את סיפורה - מהזווית שלה. "כל מה שרציתי זה שהעובדות יפורסמו ושכולם ידעו מה באמת קרה", אומרת איילינג, שמקווה שהמקרה שלה יעזור לאחרים. "זה צריך לשמש לקח לאנשים שלא לשפוט קורבנות על סמך הדרך שבה הם פועלים או מגיבים", היא הוסיפה.

והנה היא היום

החוויה הקשה שלה החלה ביולי 2017 כאשר היא פותתה להגיע מלונדון לאיטליה בהבטחה להשתתף בהפקת אופנה מצולמת על ידי לוקאס הרבה וחבריו לכנופיית "המוות השחור". כשהגיעה לסטודיו המזויף, היא הותקפה בידי חוטפיה, שהזריקו לה לדבריה קטמין - סם הרגעה לסוסים. כשהייתה מחוסרת הכרה, הם הפשיטו אותה, קשרו אותה בידיה ובקרסוליה והדביקו נייר דבק על פיה. היא הוכנסה לתא מטען של רכב, והוסעה כ-200 קילומטר לחווה ליד טורינו.

בששת הימים שלאחר מכן הייתה קשורה ערומה לשידת מגירות ונאלצה לישון על הרצפה בשק שינה בזמן שחמשת חוטפיה מתמקחים על מחירה. לאחר החטיפה, הודיע לוקאס לסוכנות שלה כי אם לא ישלמו לו בתוך שישה ימים 300 אלף דולר, תחל מכירתה הפומבית בדארק נט.

במודעת המכירה של איילינג, נכתב: "נולדה בבריטניה, נחטפה באיטליה, מוחזקת בגרמניה. בת 19. לבנה. מידות: 34DD-25-35. דוגמנית מתחילה. ללא מחלות מין. מחיר התחלתי: 300 אלף דולר. המכירה הפומבית תחל ב-16 ביולי 2017". באחת מהתמונות המטרידות, היא לבושה בבגד גוף מקטיפה כשהיא נראית מעורפלת ושוכבת על הרצפה כששדיה חשופים.

היא שוחררה במפתיע ליד הקונסוליה הבריטית במילאנו שישה ימים לאחר מכן - כיוון שחברי הכנופייה גילו שהיא אם לפעוט כבן שנתיים ולפי החוקים שלהם קיים איסור לחטוף ולמכור אימהות. "הוא אמר לי שהבוס שלהם רותח כי הם חטפו אישה לא נכונה. לא היו אמורים לחטוף אותי כי ברור מחשבון האינסטגרם שלי שאני אם לילד קטן. הוא אמר שהם לא יכלו לשחרר אותי קודם כי כבר פורסמו שתי תמונות שלי בדארק.נט ואנשים הראו בי עניין". לבסוף, הוגש לה מכתב ובו נמסר לה: "את משוחררת במסגרת אדיבותה של קבוצת המוות השחור. שחרורך מגיע עם מכתב אזהרה". במכתב הם הבהירו לה כי "זה לא אישי, אלה עסקים" וכי נעשתה טעות בחטיפתה. עוד הבהירו לה שאסור לה לחשוף מידע שנחשפה אליו במהלך החטיפה וכי עליה לשלם להם 50 אלף דולר בביטקוין בתוך חודש.

לדבריה, החוטפים אמרו לה כי הקבוצה הרוויחה כבר יותר מ-15 מיליון אירו בחמש השנים האחרונות על ידי מכירת נשים למדינות ערביות, ושכשהקונה משתעמם מהאישה שקנה, הוא יכול למכור אותה לאחרים או להאכיל איתה את הנמרים.

הרבה הסיע אותה לשגרירות בריטניה במילאנו ב-17 ביולי, מהלך שהביא למעצרו.

עוד בוואלה

הדוגמנית שנחטפה ונאנסה בידי יותר מ-8 גברים קוראת לנשים לשתף: "זה חשוב לדבר על זה"

לכתבה המלאה

היא חייכה למצלמות כשחזרה - והואשמה בהמצאת החטיפה

כשאיילינג חזרה לבריטניה היא ספגה אש בתקשורת - היא הואשמה שהיא עושה פוזות למצלמות ומחייכת ותיאוריות הקונספירציה החלו לצוץ.

היא מצאה את עצמה במרכז של תשומת לב תקשורתית עם כתבות יומיות בצהובונים וטענות מופרכות לפיהן היא נראתה בעבר בשופינג עם החוטפים שלה, שהיא שיתפה איתם פעולה,.שהם הסכימו לשחרר אותה בתמורה למין ועוד. איילינג נזכרת: "זה ממש יצא מפרופורציות. היו דברים ממש לא נכונים שפורסמו עלי וזה הלך לכיוונים רעים מאוד".

על החיוך שלה כשהיא הגיעה הביתה מאיטליה, איילינג אומרת: "זה באמת מה שהרגשתי באותו זמן. שמחתי להיות בבית. שמחתי שזה נגמר, אז למה שלא אחייך?"

גם לאחר שלוקאס הרבה, אזרח פולין, נשפט ונכלא באיטליה ל-16 שנים ותשעה חודשים בגין חטיפתה, אנשים המשיכו להאשים אותה באי אמירת אמת.

עד היום לא מאמינים לה

היום היא ממשיכה לדגמן - גם בעירום ב-Onlyfans

איילינג מרגישה שעבודתה כדוגמנית תרמה לאופן שבו היא הוצגה בתקשורת: "אני מאמינה שאם העבודה שלי הייתה שונה - לא הייתי מקבלת את אותן תגובות", והוסיפה שהדרך שבה קורבן מתלבש, מתנהג או מראה רגשות לא צריכה להיות להיות סיבה שלא להאמין לו. למרות התגובות שקיבלה, היא אמרה שלא הייתה משנה דבר בהתנהגותה: "הייתי נאמנה לעצמי ועשיתי מה שרציתי לעשות, אז אין לי שום חרטות".

לאחר חטיפתה ושחרורה, היא פרסמה ספר (עליו מבוססת הסדרה), הופיעה כמתמודדת ב"אח הגדול VIP" וכיום היא עדיין מדגמנת, מתפעלת עמוד אינסטגרם עם מעל ל-200,000 עוקבים ומפרסמת תמונות עירום שלה למנויים בעמוד ה-Onlyfans שלה.

seperator

ככה זה נראה בסדרה של ה-BBC

"אני רק רוצה שהעולם ידע שמה שאני אומרת זו האמת"

כעת, שנים לאחר חטיפתה, איילינג מנסה בעזרת הסדרה לשים סוף סוף את מה שקרה מאחוריה. "אני כבר לא חווה פלאשבקים או משהו כזה", היא אומרת, אבל ביצירת הדרמה ל-BBC היא נאלצה לחיות מחדש את החוויה. "הייתי צריכה להחזיר את עצמי למצב הזה כדי לזכור פרטים מרכזיים ואיך הרגשתי באותו זמן כדי לסייע לשחקנית שמגלמת אותי" היא אומרת.

כותבת הסדרה, ג'ורג'יה לסטר - שעבדה גם על הדרמות להרוג את איב ו-Skins - אמרה: "אני חושבת שהסיפור הרחב יותר כאן הוא על איך אנחנו מתייחסים לקורבנות, במיוחד לנשים". היא אמרה שהיא כעסה כשגילתה על היחס שקיבלה איילינג בעקבות חטיפתה והיא מקווה שהדרמה של ה-BBC "תעודד אנשים להאמין לנשים" ואיילינג סיכמה: "אני רק רוצה שהעולם ידע שמה שאני אומרת זו האמת".

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully