וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, מבוכה וקרמבו: העונה החדשה של "המפקדת" מזכירה למה התאהבנו בסדרה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 12:03

הדרמה הקומית המהנה חוזרת לעונה אחרונה, ולמרות ההתעלמות המכוונת שלה מאירועי השנה האחרונה, היא מצליחה להיות רלוונטית מתמיד. עם הומור שנון, דמויות אהובות וביקורת חברתית עדינה, היא מספקת את הבריחה המושלמת מהמציאות שכולנו זקוקים לה

אלונה סער, דור הררי, "המפקדת" עונה 3. כאן 11,
מזכירה למה כל כך התגעגענו. "המפקדת" עונה 3/כאן 11

יום גדול לאסקפיזם הישראלי התרחש אתמול. בערב אחד נפתחו בפניי צופי וצופות ישראל שישה פרקים חדשים של שתיים מהקומדיות הכי מהנות שנוצרו כאן - ספיישל הודו של "האחיות המוצלחות שלי" ביס וצמד פרקי הפתיחה של העונה השלישית של "המפקדת" בכאן 11. בשני המקרים מדובר בשירת הברבור של הסדרה האהובה, ובשניהם לא תמצאו זכר לאירועי השנה האחרונה בישראל. "הרגשנו שזה עולם שלא קרה בו 7 באוקטובר", הסבירה עטרה פריש, שיצרה את "המפקדת" יחד עם ניר ברגר, בריאיון לתוכנית של איריס קול לכבוד עליית העונה החדשה והאחרונה. אפשר להתאמץ ולמצוא חיבורים עקיפים יותר בין צה"ל כולו ב-2024 למיקרוקוסמוס של בסיס הטירונות המבורדק תמידית, אבל אולי לא צריך. לפעמים אפשר ומהנה פשוט לשקוע בספה מול צרות של אנשים אחרים, כאלה שמסתכמות בסקס, מבוכה וגניבות קרמבו.

העונה השלישית מחזירה אותנו אל אנסמבל הדמויות שלמדנו להכיר ולאהוב, והפתיחה שלה משלהבת מאי פעם עם שני פרקים המתרחשים באותה נקודת הזמן ומשלימים זה את זה מזוויות שונות. הכתיבה מצחיקה וחכמה, הקצב מהיר והמפגש המחודש עם הדמויות - ובעיקר עם צוות השחקניות והשחקנים המלוהק בהצטיינות - מזכיר לנו למה כל כך התגעגענו.

גל מלכה, "המפקדת" עונה 3. כאן 11,
משלהבת מאי פעם. "המפקדת" עונה 3/כאן 11

הסיום הדרמטי של העונה הקודמת פיזר את ההרכב המקורי אך שני פרקי הפתיחה חוזר ומאחד ביניהם, לאט ובזהירות. אחרי שהתלוננו למצ"ח על תקרית הווטסאפ, נועה (אלונה סער) וכפיר (זוכה "רוקדים עם כוכבים" הטרי דור הררי) הועברו לתפקידים עם פחות אחריות, היא באספקה והוא בחמ"ל. השניים הפכו לדמויות שנואות ומוקצות בבסיס לאחר שפשיטת מצ"ח על הבסיס הביאה לגילויים נוספים בבסיס והכניסה חיילים רבים לכלא הצבאי.

בינתיים, השביזות של צימר (כרמל בין) מגיעה לשיאים חדשים, בהתאם לפז"מ, כשלצידה מתמרמר מייקי (מיכאל זפסוצקי הזכור לכל כילד מ"פלפלים צהובים"), שהפך בינתיים מחייל מצטיין ומלא מוטיבציה למ"כ ממורמר וכועס שמקלל מול טירוניות ומעשן במשרד. סג"מ צליל (נועה אסטנג'לוב) שבה מבה"ד 1 צהובה מתמיד ומעורערת נפשית אף יותר. אבל לא נורא, לטולי (נועם לוגסי) יש תוכנית שתאחד מחדש את כולם ותחזיר הכל למסלול - הפלוגה הכושלת תתאפס על עצמה כדי להשתתף בתחרות "הפלוגה המעולה", הקצינים שהועזבו ישובו כדי לסייע במאמצים ומי יזכור בכלל את פשיטת מצ"ח או את התקרית המקורית שגרמה לה.

אל הפלונטר הזה מצטרפים עוד ועוד סיבוכים - שלישיית מ"כיות חדשה ומאתגרת המכונה על ידי צימר ומייקי "ציר הרשע", קנוניית שוד קרמבו בהובלתה של חגו (גל מלכה) וקצינות חדשות שלוכדות את עיניהם של נועה ושל יוגב מהחמ"ל (נועם אימבר), שפשוט לא מסוגל שלא לגנוב את ההצגה בכל פעם שהוא מפציע על המסך.


כל הסדרות השוות שעולות החודש בטלוויזיה

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה

הסדרה של נטפליקס מבהירה בכל דרך אפשרית שהיא באה לעשות בלאגן

לכתבה המלאה
כרמל בין, "המפקדת" עונה 3. כאן 11,
דמויות רב ממדיות. "המפקדת" עונה 3/כאן 11

זו הרי כל המהות של "המפקדת" - מבט ישיר, מלא אהבה אבל גם נטול בולשיט על צה"ל, אך גם על הדמויות עצמן. הצבא מתואר בה כמערכת שרצה על דלק של קרבות אגו, עייפות מצטברת וטוסט גבנ"צ, עם רוח צה"ל על תקן הרוח הגבית שהופכת את כל זה לחשוב בצורה תהומית בלי כל קשר למציאות. הדיבור על ערכים ועל יכולות פיקודיות מנותק מאי פעם, כשכל אחד דואג ודואגת בעיקר לתחת של עצמם. הנסיבות מטופשות מאי פעם, ההורמונים משתוללים וכולם חייבים להשתחרר כבר ולקבל פרופורציות. רוב הזמן זה כיף, אבל לפעמים זה גם קצת מתסכל. למשל, כשבקושי חיילת וחצי מכירים בכך שבניכוי הבלאגן עם מצ"ח שהגיע בעקבות המקרה, לצלם תמונות אינטימיות של קצינות ואז לנסות לכסת"ח את כל המקרה זה לא סבבה. נו, שכח מזה ג'ייק, זאת פלוגת געש.

בלי לחשוף יותר מדי מההתרחשות בפרק השלישי שנשלח אף הוא לביקורת, נציין שנקודת האור בכל זה היא הדמויות עצמן. פריש וברגר יודעים לא רק לכתוב דיאלוגים שנונים ומשפטי מחץ, אלא גם לכתוב דמויות רב ממדיות שמגלות צדדים שונים בעצמן בהתאם לחברה ולמצב. שלוש עונות לתוך הסדרה עוד לא לגמרי ברור האם נועה היא מפקדת גרועה שלא צריכה לעבוד עם אנשים, או בעצם בדיוק מה שהפלוגה צריכה כדי למצוא את עצמה. באותו אופן, בדיוק כשהמרמור של צימר ומייקי נראה כמו גזרת גורל עד רגע השחרור, הם מוצאים בתוכם מעיין שעדיין מסוגל להפיק מוטיבציה.

עכשיו רק צריך לחכות ולראות לאן כל זה ייקח אותנו - לפיאסקו אפילו גדול יותר מאלה שראינו את הדמויות מחוללות בעונות הקודמות, או דווקא לרגע של הצלחה תקדימית. עם כל הרצון לראות את הדמויות משגשגות, בטח בשנה כמו זו שעברה עלינו, בסוף אף אחד לא צופה ב"מפקדת" בשביל לראות מ"כים מצטיינים מעוררים מוטיבציה בחיילים שלהם. בקיצור, נקווה ונצפה לראות איך החרא פוגע במאוורר הפעם.

seperator

העונה האחרונה של "המפקדת" משודרת מדי ראשון ושלישי בכאן 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully