וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סלינה גומז ודמי מור: בכורות לוהטות בפסטיבל הקולנוע הגאה

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 14:27

התכנייה הבינלאומית של הפסטיבל השנה תכלול בכורות ישראליות לכמה מהסרטים הכי מדוברים של השנה החולפת, ביניהם "אמיליה פרז" ו"יופי מסוכן", שגרפו פרסים מרכזיים בפסטיבל קאן האחרון. כל הפרטים

"אמיליה פרז" של ז'אק אודיאר. באדיבות פסטיבל חיפה,
"אמיליה פרז" של ז'אק אודיאר/באדיבות פסטיבל חיפה

"אמיליה פרז" ו"יופי מסוכן" של קוראלי פארז'ה, שניים מהסרטים המדוברים ביותר של השנה החולפת, יוצגו בבכורה ישראלית בפסטיבל הקולנוע הגאה ה-19, כך הוכרז היום (שני).

"אמיליה פרז" של ז'אק אודריאר, שגרף את פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן ואת פרס המשחק, הוא נציג צרפת לאוסקר הבינלאומי. זהו סרט מוזיקלי, המגולל את סיפורו של איש העולם התחתון שעובר ניתוח לשינוי מין - בישראל - ומככבות בו בין היתר סלינה גומז, זואי סלדנה וקרלה סופיה גסקון. זאת תהיה הזדמנות ראשונה לקהל הישראלי לצפות בו לפני שיעלה להקרנות מסחריות ב-7 בנובמבר. "יופי מסוכן" ("The Substance") של קוראלי פארז'ה, זכה השתתף גם הוא בפסטיבל קאן וזכה בפרס התסריט. במותחן המד"בי, העוסק בסוגיות של גיל ומגדר, מככבות דמי מור ומרגרט קוואלי. עוד סרטים מדוברים מהשנה החולפת שיוקרנו בפסטיבל כוללים את "סינג סינג" של גרג קוודר, בכיכובו של קולמן דומינגו, ואת "חלומה של סולטנה" של איזבל הרגרה.

עוד על פסטיבל הקולנוע הגאה
"היפהפייה מעזה" יפתח את פסטיבל הקולנוע הגאה ה-19
"דנה קמה" ומחווה לעמוס גוטמן: הסרטים הישראליים בפסטיבל הקולנוע הגאה

"יופי מסוכן" (The Substance). באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג,
"יופי מסוכן"/באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

אחד האירועים המסקרנים בפסטיבל יכלול מסגרת מיוחדת המוקדשת לקולנוע קווירי מסרביה ומדינות יוגוסלביה לשעבר. בנוסף, הסרט "צ'אק צ'אק בייבי" של ג'ניס פיו יוקרן לצד מופע של טליה ברטפלד; הסרט "לסביה" של צלי חדג'ידימיטריו יוקרן לאחר הקדמה של ד"ר עמל זיו; הסרט "מסקרפונה 2" של אלסנדרו גוידה ילווה בהופעה של תום שנייד עם רקדנים; הקרנה במלאת 25 שנה ל"הכל אודות אמא" של אלמודובר, שלפניה ייערך פאנל עם אסתי זקהיים, מורן רוזנבלט, סיון לוי, הדס ירון וליעוז לוי על סרטי אלמודובר ומצב השחקניות בישראל בשנת 2024; והקרנה של "גו פיש" של רוז טרוש, במלאת 30 שנה לצאתו, שתלווה במופע של שיר ראובן. עוד בגזרת הקלאסיקות הגאות יוקרנו "עור מסתורי" של גרג אראקי, "סטוץ" של ג'ים פול, "נגד הזרם" של חאבייר פואנטס-לאון ו"חינוך רע" של פדרו אלמודובר. אורח הפסטיבל יהיה הבמאי ג'רמי בוריסון, שסרט הבכורה שלו "Unspoken" עוסק בנער דתי הומו, שחושד שגם סבו המנוח היה בארון.

עוד בוואלה

מהלוני טונס ועד החתול של שרק: 5 סרטים טובים לראות עכשיו עם הילדים

לכתבה המלאה

וגם: הדרמה הרומנית "שלושה קילומטרים מסוף העולם", הדרמה הרומנטית "לחיות, למות, להיוולד מחדש" של גאל מוראל, "לה פמפה" על גאווה בעולמם של האופנוענים המקצועיים, "אום פנג'ור", הסרט הלהט"בי הראשון מבהוטן, "בדיחות עצובות" של פביאן שטום, "יהיה טוב" של ריי יונג, "לבבות צעירים" של אנתוני שאטמן, "צבים" של דיוויד למברט, "אהבה ומהפכה" של אלחנדרו מרין, "טרנס ממוריה" של ויקטוריה ורסו, "הסופר" של רומאס זבראוסקאס, "A House Is Not a Disco" של בריאן ג'יי סמית', "מחנה קיץ קווירי" של ג'ן מרקוביץ, "OUT" של דניס אלינק, "ההמנון הלאומי" של לוק גילפורד, "ערפל" של מתיו פייפר, "ריילי" של בנג'מין הווארד, "נולדה בשבילך" של פאביו מולו, "המאהב של האסטרונאוט" של מרקו ברגר, "גאות" של מרקו קלוואני, "אני בוטחת בך" של אגוסטין טוסקנה ו-"איזו הרגשה" של קאט רוהר.

לתכנייה המלאה היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully