וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודליה פרידמן מונתה למנכ"לית הקבועה של הבימה

שני גורקביץ'

6.7.2011 / 12:00

פרידמן שימשה בשש השנים האחרונות כמנכ"לית זמנית לצדו של בני צרפתי. "לא השתנה כלום", אמרה לאחר המינוי

חבר הנאמנים של הבימה מינה אתמול (שלישי) את אודליה פרידמן למנכ"לית הקבועה של התיאטרון. פרידמן נמצאת עם התיאטרון כבר יותר מ-20 שנים והמהלך שם קץ לתקופה ארוכה של ספקולציות בנושא לאחר פרישתו של יעקב אגמון מהתפקיד ב-2005.

במהלך שש השנים האחרונות כיהנה פרידמן כמנכ"לית זמנית לצדו של בני צרפתי, ונראה כי כעת לקראת השיבה הצפויה להיכל המשופץ הוחלט להפוך את המינוי לקבוע. המהלך של חבר הנאמנים, בראשות דוד בועז, נועד להגביר את היציבות בהנהלת התיאטרון ולתת יותר סמכויות לעומדת בראשו.

"לא השתנה כלום", אמרה אמש פרידמן לוואלה! תרבות בתום הצגת הבכורה בשדרות של "אושרי", המחזה החדש של התיאטרון. "אני מתעסקת ואמשיך לעסוק באותם הדברים בהם עסקתי בשש השנים האחרונות יחד עם חברי לדרך, אילן רונן ובני צרפתי ונמשיך להצעיד את התיאטרון קדימה".

שני הנושאים העיקריים המונחים על שולחנה של פרידמן נמצאים שם כבר זמן רב, והם סיום השיפוץ של היכל הבימה והגירעון הכבד אליו נקלע התיאטרון. ההיכל ההיסטורי של הבימה נמצא בשיפוצים כבר כמה שנים, והם מתארכים מעבר למצופה. ככל הנראה, אנשי התיאטרון ישובו למבנה ברחוב תרס"ט בסוף ספטמבר הקרוב. בהמשך למעבר הצפוי הציגו שלשום בהבימה את התכנייה לשנים 2011-2013, שתוכננה להתאים לאולמות המשופצים בהיכל החדש.

בנוגע לגירעון הגדול, שעומד על כ-28 מיליון שקלים, שוקדים משרדי התרבות והספורט והאוצר, יחד עם אנשי הבימה כבר תקופה ארוכה על מציאת פתרון. הנושא סבוך במיוחד כיוון שהתיאטרון מקבל תמיכה כלכלית מתוף סעיפים חוקיים, אולם אין אפשרות לתת לו תמיכה ייחודית, מה גם שמהלך כזה ייתקל בהתנגדות קשה מצד התיאטרונים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully