וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מכוניות 2" ראשון עם פתיחה חזקה מהצפוי

26.6.2011 / 17:40

סרט האנימציה החדש של פיקסאר הביס את התחזיות הפסימיות וגרף 68 מיליון דולר. גם "מורה רעה" של קמרון דיאז הפתיע

אמרו שאין טעם לעשות המשכון ל"מכוניות", חשבו שאין מספיק לקהל לסרטים על נשים וולגריות, אבל בסוף השבוע האחרון התברר כי שתי ההנחות הללו משוללות מן היסוד. הודות לכך, המון כסף נכנס לקופות הוליווד.

גורף הכספים הגדול מכולם, שגם כבש את הפסגה, היה "מכוניות 2", סרט האנימציה החדש של פיקסאר. הפרק הקודם רשם הצלחה כלכלית סולידית בלבד במושגים של האולפנים האהובים וגם לא בנה לעצמו קהל מעריצים גדול. כיוון שכך, ההנחה היתה שהפרק הנוכחי יעשה הון במכירות צעצועים ומוצרים נלווים אחרים, אבל יסתפק בסכומים צנועים בקופות הקולנוע.

הערכה זו התחזקה לאור הביקורות הפושרות שספג "מכוניות 2". למעשה, הוא אף נרשם כסרט הראשון בהיסטוריה המפוארת של פיקסאר שקיבל ממוצע שלילי בקרב המבקרים. אך למרות כל הדברת העוינת סביבה, קומדיית האנימציה נעזרה בהקרנות התלת-ממדיות כדי לגרוף 68 מיליון דולר – יותר מהספתח של קודמה, הרבה מעבר לציפיות ובלי קשר לכך, סכום נאה בכל קנה מידה. נראה שהשם של פיקסאר חזק יותר מכל מותג מסוים שלה, ואולי בעצם ל"מכוניות" המקורי היו הרבה יותר מעריצים מכפי שנהוג לחשוב.

ובכל זאת, יש גם חדשות רעות: נתוני האולפנים מלמדים כי התגובות לסרט לא מזהירות, והוא אף איבד מומנטום בין יום שבת לראשון. לפיכך, קשה להאמין כי הוא יגייס את התנופה שהיתה למשל, "צעצוע של סיפור 3", ולמרות הפתיחה המבטיחה והצורך המתמשך של ההורים לבדר את ילדיהם בחופשת הקיץ, כנראה שלא יהפוך לאחד משוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים.

מנגד, יש גם חדשות טובות: יהיו מה שיהיו ביצועיו הקופתיים, תעשיית הפיצ'פקס שהתפתחה סביב "מכוניות 2" צפויה לגלגל סכום אסטרונומי של עשרה מיליארד דולרים. נוסף לכך, העובדה שהפעם מתרחשת עלילתו של הסרט סביב העולם, תעזור לו למקסם את הרווחים בצד השני של האוקיינוס. בתור התחלה, הוא כבר רשם את הפתיחה הטובה אי פעם למוצר של דיסני בשטחה של רוסיה. וכך, למרות כל הפקפוקים, צפוי הלהיט להניב סכום השווה ערך לתקציב הביטחון הישראלי.

"מורה רעה", פתיחה טובה

גם הסרט הטרי השני השבוע התעלה מעל הציפיות וגרף סכומים יוצאים מן הכלל. הפעם מדובר ב"מורה רעה", קומדיה שבה מגלמת קמרון דיאז, אלא מי, אשת חינוך פורקת עול. החשש היה שקהל היעד של הסרט מצומצם משתי סיבות: הגבלת גילאי הצפייה המתחייבת מהלשון הגסה שבו, וההנחה שסרטים מסוג זה פונים אך ורק לגברים, ואלה לא אוהבים לראות נשים מקללות.

אך בניגוד לכל הציפיות ולמרות הביקורות הבינוניות, "מורה רעה" הצליח לקסום לבני שני המינים, כך שהוא השכיל לגרוף לא פחות מ-31 מיליון דולר, סכום שכבר כיסה את ההשקעה בו. אם נצרף את ההצלחה הזו להישג האדיר שקבע מוקדם יותר הקיץ "מסיבת רווקות", אפשר כבר לומר כי התפתחה בהוליווד תת-סוגה פורחת של קומדיות נשיות משולחות רסן, וניתן גם לצפות לעוד הרבה מהתלות מסוג זה בזמן הקרוב.

וודי אלן שובר שיא אישי ב"חצות בפריז"

בניגוד לשתי ההצלחות הללו, הרי ש"גרין לנטרן- מגן הכוח", האכזבה הגדולה של השבוע שעבר, הוסיף חטא על פשע ובהמשך לפתיחה הגרועה שלו, איבד גובה בשבוע השני להפצתו. וכך, הוא נפל למקום השלישי עם ירידה כואבת וחריגה של 66 אחוז בהכנסותיו. כלומר, הוא גרף 18 מיליון דולר בלבד, ובזמן שכבר היה אמור לעקוף את רף מאה מיליון הדולר, מאזנו הכללי עומד רק על 89 מיליון דולר.

לעומת זאת, "סופר 8" הצנוע בהרבה שבמקום הרביעי הכניס בסוף השבוע 12.2 מיליון דולר והעלה את מאזנו הכללי ל-95.3 מיליון דולר – יחסית להשקעה הנמוכה יחסית בו, מדובר בהצלחה.

את החמישייה המובילה חותמת הקומדיה המשפחתית "מר פופר והפינגויינים", שהחזיקה מעמד בשבוע השני להפצתה והכניסה 11 מיליון דולרים, מה שהעלה את מאזנה ל-40.1 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה עומדים חמש הצלחות קיציות: "אקס-מן: ההתחלה" שבמקום השישי, עם הכנסות של 6.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 133 מיליון דולר; "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" שבמקום השביעי, עם הכנסות של 5.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 244 מיליון דולר, "מסיבת רווקות" שבמקום השמיני, עם הכנסות של 5.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות של 146.8 מיליון דולר בסך הכל ו"שודדי הקריביים: זרמים זרים", שגרף 4.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, כך שבסיכומו של דבר הוא גרף עד כה 229.1מיליון דולר.

את הטבלה חותם "חצות בפריז" של וודי אלן, שגרף 4.2 מיליון דולרים והעלה את מאזנו הכללי המרשים ל-28.3 מיליון דולר, מה שהפך אותו להצלחה הכלכלית הגדולה ביותר של הבמאי הוותיק מאז "חנה ואחיותיה" ב-1986.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully