וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "קפטן אמריקה" ראשון עם פתיחה מרשימה

24.7.2011 / 13:01

סרט גיבורי-העל הפטריוטי התעלה על הציפיות וגרף 65.8 מיליון דולר. גם קומדיית היזיזים "ידידים פלוס" רשמה תוצאות יפות, אבל "הארי פוטר" דווקא התרסק

גיבור העל הלוהט: "קפטן אמריקה"

מתברר שאת הדברים הטובים באמת שומרים לסוף. "קפטן אמריקה", שהגיע לאקרנים בארצות הברית בסוף השבוע, שובץ להיות סרט גיבורי-העל האחרון של עונת הקיץ. לפיכך, המחשבה היתה שבעקבות השובע הצפוי של הקהל מן הז'אנר, הוא גם יהיה הפחות מכניס מביניהם.

אך השערות לחוד ומציאות לחוד: פנטזיית הפעולה דווקא גרפה 65.8 מיליון דולר, מעט יותר מהספתח של "תור" והרבה יותר מאלה של "אקס-מן: ההתחלה" ושל "גרין לנטרן". בקצב הזה, אם "קפטן אמריקה" יצבור קצת מומנטום יש לו גם סיכוי להירשם כסרט הסופר-הירוז המצליח של הקיץ בקופות אמריקה.הנתון הזה מפתיע בעיקר לאור העובדה שמדובר בסרט גיבורי העל המיושן מבין הארבעה.

אז איך בכל זאת אפשר להסביר את הצלחתו? ובכן, כפי שמשתמע משמו, הוא גם הפטריוטי שבחבורה, ורגשי הלאומיות של הקהל האמריקאי ככל הנראה מספיק חזקים בימינו כדי להבטיח הישגים שכאלה. מנגד, זה בדיוק מה שעלול למנוע ממנו לשחזר את ההצלחות של "תור" ו"אקס-מן: ההתחלה" מסביב לעולם. בשל כך ברוב מדינות תבל הוא ייקרא "The First Avenger". בישראל, שבה אין לאף אחד בעיה עם הניכוס האימפריאליסטי של הדוד סם, ויתרו על המאמץ והשאירו את השם המקורי.

היזיזים החמים: "ידידים פלוס"

גם המוצר הטרי הנוסף שהצטרף לשוק, "ידידים פלוס" (ותודה לגולשי וואלה! על השם העברי), נכנס לטריטוריה חרושה. במקרה זה, היה עליו להוכיח שעוד יש מקום השנה לסרט יזיזים לאחר ההצלחה היחסית של "קשר לא מחייב", וגם הוא עמד היטב במשימה: הקומדיה הרומנטית בכיכובם של ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס הכניסה 18.5 מיליון דולר, פחות או יותר מה שגרף בזמנו הלהיט של נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר. מדובר בהישג מרשים בעיקר לאור העובדה שטימברלייק צבר הרבה פחות קילומטרז' מקוצ'ר ושקוניס הרבה פחות מוכרת מחברתה ל"ברבור שחור", אבל אולי עכשיו הגיע הזמן להכריז על שניהם כוכבים לכל דבר.

ההתרסקות: "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'"

בניגוד לשני הנ"ל, "הארי פוטר ואוצרוות המוות, חלק ב'" לא יכול להיות מרוצה מהישגיו בסוף השבוע, וזאת כיוון שהוא ספג ירידה דרסטית של יותר מ-70 אחוז בהכנסותיו. לשם השוואה, "האביר האפל", שהוא שבר לו בשבוע שעבר את שיאי הפתיחה, סבל מצניחה של 65 אחוז בלבד בשבוע השני לריצת המרתון שלו. מן הסתם זה לא אומר שחסר ל"הארי פוטר" כסף, אבל ברור עתה כי בסיכומו של דבר הקוסם הצעיר יכניס פחות מאיש העטלף.

הטבלה המלאה

1. "קפטן אמריקה" 65.8

2. "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב" - 48.1, 274.2

3. "ידידים פלוס" - 18.5

4. "איך להיפטר מהבוס" - 11.7, 82.4

5. "רובוטריקים 3" - 12.5, 325.8

6. "שומר גן החיות" - 9, 59.5

7. "מכוניות 2" - 6.5, 177.2

8. "פו הדוב" - 5.5, 18

9. "מורה רעה" - 2.5, 94.3

10. "חצות בפריז" - 2, 45


* כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully