וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן האינדי-פופ פרפיום ג'ינייס מגיע לישראל

8.3.2015 / 12:00

הזמר שכיכב בסיכומי השנה שעברה עם "Queen" ועם אלבומו השלישי, "Too Bright", נודע כפעיל נלהב לזכויות הקהילה הגאה, מגיע להופעה אחת בתל אביב

"אינך מכיר את מלכתך?" שואל פרפיום ג'ינייס בפתח "Queen", הסינגל הראשון מתוך אלבומו האחרון (ומקום 13 במצעד השירים שהכי אהבנו ב-2014), ספק בציניות, ודאי כשאלה רטורית, תוך שהוא מפרק את הפרסונה הנוצצת והריחנית של עצמו לחתיכות. הוא מתריס נגד סטריאוטיפים הומואיים ומבקש לתבוע מחדש את כוחו, בסיטואציות שנטו לדכא או לנכר אותו. "אני מסרב להיות פמוט מהלך… שנועד להחמיא לציצים שלכן ולהעשיר את חייכם", העיר פעם מייקל הדראס בן ה-33, שחי ופועל בסיאטל. "משהו בי מפחיד אנשים, בעיקר גברים מאצ'ואיסטיים. רק לאחרונה התחלתי להכיר בדבר המוזר הזה ככוח".

ב-11 השירים האחרונים שהוציא לעולם, במסגרת אלבומו השלישי "Too Bright", פרפיום ג'ינייס משכלל את השפה המוזיקלית שלו באופן משמעותי ומרחיב את הלקסיקון שלו בדימויים מטרידים. אם אלבומיו הראשונים אופיינו בבלדות פסנתר ועבודת לו-פיי אינטימית וגררו השוואות אל אנטוני והג'ונסונז וסופיאן סטיבנס - שיתוף הפעולה עם המפיק אדריאן אוטלי (פורטיסהד) ואוסף הצעצועים של האחרון, שינו את כללי המשחק. בעבודת הפקה אמיצה, האלבום מגיע אל גבהים מגוונים שלא דומים לשום דבר שראינו מהאמן לפני כן. אם זה הפזמון הקקפוני ב-Queen, מקצב הדו-וופ של Fool או My Body, שנשמע כמו טייק פסיכוטי על ננסי סינטרה.

"ידעתי מה מצפים ממני. שירי מיד-טמפו מושלמים נוסח אדל, כשכל אקורד ומילה יושבים במקום כמו משוואה מתמטית. ניסיתי לכתוב את זה בהתחלה, אבל זה הוציא אותי מדעתי...הסתכלתי על פיג'יי הארווי, כמה עוצמתית וגולמית היא יכולה להיות. מה הגרסא שלי לזה?" אם כן, בלתי מפתיע שג'ון פאריש, מהמוזיקאים המעורבים ביותר ביצירתה של הארווי, מתופף בכמה טראקים באלבום האחרון.

אתר המוזיקה פיצ'פורק תומך באופן עקבי ביצירה של הדראס, ומערכת היחסים שלהם הגיעה לשיאה אחרי הריליס האחרון, כש-Too Bright זוכה לציון 8.5 וכניסה אל מועדון ה-Best New Albums של הפורטל. כמו כן, הוזמן פרפיום ג'ינייס להצטרף אל בל וסבסטיאן במספר הופעות שמקדמות את אלבומם החדש.

לוריין היל חוזרת להופעה בישראל

עוד באותו נושא

100 השירים שאהבנו ב-2014: חלק ד' ואחרון

לכתבה המלאה

בעבר היה מעורב פרפיום ג'ינייס בעימות פומבי עם יוטיוב, שהסירו מהאתר פרומו לאלבומו השני, Put Your Back N 2 It. הקליפ הקצר, שבסך הכל מציג את האמן מחובק בעירום חלקי עם כוכב הפורנו הגאה ארפד מיקלוס, ודאי לא היה מעורר דיון כלשהו בגרסא סטרייטית. מייקל סטייפ, סולן REM ואוהד מושבע של פרפיום ג'ינייס, כינה את אתר התוכן "בושה" והביע תדהמה שכך נוהג מוסד שנולד במאה ה-21.

על הגעתו של פרפיום ג'ינייס לתל אביב אחראית חברת נרנג'ה, המפיקה גם את הופעותיהם של טווין שאדו, אריאל פינק ומק דהמרקו בישראל. מחיר כרטיס הוא 159 ש"ח ניתן להזמין כאן.

אגדת הבלוז רוברט קריי מגיע לראשונה להופעה בישראל

להקת הדרים-נויז The Telescopes מגיעה לראשונה להופעה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully