וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: אירופה הקלאסית

20.4.2015 / 7:01

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: בלגיה, שוויץ, אירלנד, הולנד ופורטוגל

בלגיה: Loïc Nottet - Rhythm Inside

בלגיה, אחת משבע המדינות המייסדות של האירוויזיון, משתתפת בתחרות מהפעם הראשונה בה נערכה ב-1956. רק שלוש פעמים נעדרה המדינה מהתחרות, וגם זה לא מרצונה – היא הודחה בשל הישגים גרועים בשנים הקודמות. ואכן בלגיה מחזיקה בכמות מכובדת של מקומות אחרונים: שמונה פעמים. ב-11 השנים האחרונות, מאז שיטת חצאי הגמר, בלגיה העפילה לגמר רק שלוש פעמים, כולל רצף של חמש שנים ללא גמר, ואף אחד לא התלונן על שנאת בלגים באירופה.
למרות הוותק העצום, בלגיה ניצחה רק פעם אחת, ב-1986 עם סנדרה קים, שהיתה בת 13 (שיקרה ואמרה 15), והיא תישאר לנצח הזוכה הצעירה בתולדות התחרות. למה? בעקבות הזיופים האדירים של גילי נתנאל עם דרך המלך, הוחלט שלא להלחיץ ילדים וההשתתפות מותרת מגיל 16 ומעלה.

בשנה שעברה נשלח זמר עב בשר בבלדה איומה ונוראה על אמא שלו, שהפכה לחביבת המעריצים הקשים של התחרות. למרבה השמחה, קהל המצביעים מורכב לא רק ממעריצים אלא גם מאנשים עם חוש שמיעה, והשיר נשאר בחצי הגמר. השנה בלגיה משנה כיוון ושולחת זמר צעיר, לואי נוטאט, זוכה הגרסה המקומית של "דה וויס", עם אחת היציאות הטובות ביותר שתראו באירוויזיון השנה.

כן, ההאשמות נכונות, צליל הבום-קליק מזכיר את "Royals" של לורד, אבל משם הוא עובר למשהו מגניב לחלוטין, שלא שמענו באירוויזיון. בדירוג האישי שלי בלגיה במקום השישי, בסוכנויות ההימורים היא מדורגת במקום החמישי בסיכויי ההעפלה לגמר ובמקום ה-12 הכללי.

הימור: בלגיה תעלה ותסיים בטופ 10 השני שלה מאז המצאת חצאי הגמר.

הולנד: Trijntje Oosterhuis - Walk Along

גם הולנד נמנית על שבע המדינות המייסדות והחמיצה רק ארבע תחרויות מאז 1956. בעבר הולנד היתה מדינה די מוצלחת, כשהיא מחזיקה בארבע זכיות, אבל האחרונה שבהן היתה ב-1975, עם דינג א-דונג הנהדר.

מאז חצאי הגמר שנכנסו ב-2004, כשאומרים הולנד אומרים "כישלון" – מ-2005 ועד 2012, הולנד לא עלתה לגמר, כולל מקום אחרון בחצי הגמר של 2011, שמצטרף לארבעה מקומות אחרונים לאורך השנים.

לפני שנתיים הגלגל התהפך כשאנוק ייצגה את המדינה והגיעה למקום ה-9 המכובד בגמר, ובשנה שעברה The Common Linnets הגיעו למקום השני בבלדה, שלי אישית לא נגעה בשום מקום, אבל בימוי מופלא של מסכי הלד הקפיץ אותם לשמיים.

השנה אנוק חוזרת בתור כותבת השיר, שתבצע טרינטי, ששרה למישהו שרואה אותה רק כחברה ולא כאהובה. כאן יש חריגה לא קטנה בין הטעם האישי שלי לסוכנויות ההימורים, כשאצלי הולנד מדורגת במקום השביעי ובסוכנויות במקום ה-20, כשיש סיכוי שלא תגיע לגמר – מקום 10 בסיכויי ההעפלה, המקום האחרון שמוביל לגמר.

הימור: תעלה לגמר ותדשדש שם, שלא בצדק.

הקליפ הרשמי:

ובהופעה חיה ב"דה וויס הולנד":

פורטוגל: Leonor Andrade - Há Um Mar Que Nos Separa

אם דיברנו על הולנד בהקשר של כישלון, מה נגיד על פורטוגל? השתתפה לראשונה ב-1964, נעדרה רק ארבע פעמים, ולא רק שלא זכתה מעולם – המקום הטוב ביותר שלה היה המקום השישי ב-1996. שנה אחר כך אגב, פורטוגל הגיעה למקום האחרון בפעם השלישית, עם 0 נקודות.

פורטוגל, שלא נכנעת לחוק השפה ובאופן מעורר התפעלות תמיד שולחת שיר בשפה המקומית, לא העפילה לגמר כבר שלוש שנים רצופות, ובכלל מאז כניסת שלב חצי הגמר העפילה לערב הגדול של התחרות רק שלוש פעמים, והישג השיא שלה מאז הוא המקום ה-13.

האם השנה מזלה של פורטוגל יהיה שונה? ובכן, כאן יש משבר גדול ביחסים ביני לבין סוכנויות ההימורים. מדובר בזמרת מתוקה מתוקה ובשיר חמוד חמוד, שאצלי משתחל למקום ה-13 ולחלוטין ראוי לגמר. בסוכנויות ההימורים נותנים לה את המקום ה-16 והלפני אחרון בחצי הגמר, מקום 40 ואחרון מבין כלל השירים. לא מוצדק, לא ייתכן, לא מקובל.

הימור: עם תצוגת לדים טובה – תעלה לגמר כדי לסיים בחמישייה התחתונה, וגם כאן – לא בצדק.

שוויץ: Mélanie René - Time to Shine

שוויץ היא המדינה השלישית בסקירה הזאת שנמנית על המדינות המייסדות, ומחזיקה בתואר הזוכה הראשונה, אי שם ב-1956, עם ליס אסיה, שעד היום בגילה המופלג מגיעה לאירוויזיונים, והוכתרה בחגיגות ה-60 כ"מלכת האירוויזיון". הפעם השניה שהמדינה האלפינית זכתה בתחרות היתה ב-1988, עם זמרת אלמונית מקנדה שאף אחד לא שמע עליה, סלין דיון. חוץ מעוד כמה הבלחות פה ושם לצמרת, שוויץ סיימה חמש פעמים במקום האחרון ועוד פעמיים במקום האחרון בחצי הגמר.

ההישג הטוב ביותר של שוויץ בעשור האחרון היה מקום 8 לפני 10 שנים, ההישג השני בטיבו היה המקום ה-13 בשנה שעברה. השנה שוויץ שולחת שיר משעמם, לא זכיר, לא מרשים, שאצלי מדורג 29. בסוכנויות ההימורים המצב קשה עוד יותר, מקום 35, רק 15 בסיכויי ההעפלה לגמר.

הימור: לא עולה לגמר, וטוב שכך.

הקליפ הרשמי:

ההופעה החיה בקדם השוויצרי:

אירלנד: Molly Sterling - Playing With Numbers

אירלנד משתתפת באירוויזיון בקביעות מ-1965, חוץ משתי תחרויות מהן פרשה, והיא המדינה שזכתה הכי הרבה פעמים בתחרות – שבע פעמים, מהן שלוש פעמים ברציפות. אירלנד היא המדינה היחידה שגם אירחה את התחרות שלוש פעמים ברציפות. לאירלנד יש את הזמר היחיד שזכה פעמיים בתחרות – ג'וני לוגן, שזכה פעם נוספת ככותב השיר. חוץ מזה לאירלנד יש עוד ארבע פעמים בהן דורגה במקום השני.

אבל מאז שהוסר החוק שמאלץ מדינות לשיר בשפתן והרוב שרות באנגלית – כוכבה של אירלנד דעך, ומאז כניסת שלב חצי הגמר מלכת האירוויזיון הודחה מתפקידה בלינץ' זועם. ב-2007 היא הגיעה למקום האחרון בפעם הראשונה, וב-2013 הגיעה הפעם השנייה. ב-2014 היא כלל לא עלתה לגמר.

אז מה יהיה השנה? זמרת צעירה, רק בת 16, עם קול מאוד מוזר תנסה להחזיר לאירלנד את הכבוד – ולא תצליח. בדירוג שלי אני עוד מפרגן במקום ה-23, בסוכנויות מפרגנים פחות: בדירוג הכללי היא ממוקמת 28, בחצי הגמר היא מדורגת על הגבול – מקום 10-11 בסיכויי העלייה לגמר, בשוויון עם מדינה קטנה ומוקפת אויבים במזרח התיכון, ישראל.

הימור: בבקשה לא. בבקשה. לא.

הקליפ הרשמי:

ההופעה החיה בקדם האירי:

ואיפה ישראל?

כמו תמיד, לא ניפרד בלי שנעדכן על נדב גדג', הגולדן בוי שלנו. המצב עדיין לא מזהיר, בסיכויי העלייה הוא מדורג כאמור בשוויון עם אירלנד, במקום ה-10-11, כשהמקום העשירי עולה וה-11 מתייפח מדמעות בחדר במלון. בדירוג הכללי נדב במקום ה-27, ואנחנו נאחל לו הצלחה גדולה הרבה יותר מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully