וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: כוח המשיכה של מארק וואטני

11.10.2015 / 0:00

"להציל את מארק וואטני" סוגר שבוע נוסף בראש טבלת שוברי הקופות בארה"ב אבל הסיפור המעניין הוא הדמיון הקופתי שלו ל"כוח משיכה". האם זה גם ייגמר באוסקר?

יח"צ - חד פעמי

אוקטובר מתחמם בבתי הקולנוע בארצות הברית. זוהי התקופה שבה סרטים נוטים להיות קצת יותר איכותיים, ותמיד אפשר למצוא פה כמה מחביבי הביקורות, השואפים להגיע גם אל האוסקר – ובדרך גם קוצרים לא מעט דולרים. וכרגע, הסרט המצליח בארצות הברית הוא "The Martian" (או כפי שהוא מכונה באופן רשמי בארץ, "להציל את מארק וואטני"). הסרט יצא לאקרנים בשבוע שעבר עם סכום יפה של 54 מיליון דולר ומטר של שבחים מהביקורות ומהקהל. ההצלחה שלו, מתברר, היא לא סיפור של שבוע אחד: השבוע הוא ספג ירידה קטנה יחסית של כ-33%, ונשאר במקום הראשון בטבלה, עם 36 מיליון דולר.

הביצועים הקופתיים של "להציל את מארק וואטני" מזכירים מאוד את אלה של "כוח משיכה" – שגם הוא עוסק באסטרונאוט(ית) בודד שמנסה לחזור הביתה אחרי אסון בחלל. "כוח משיכה" יצא לפני שנתיים, בדיוק באותו סוף שבוע, והפתיחה של שני הסרטים היתה כמעט זהה, אם כי בסוף השבוע השני שלו, "כוח משיכה" הכניס יותר. במקרה של הסרט ההוא, זה נגמר בהכנסות של 723 מיליון דולר ברחבי העולם ובכמה אוסקרים.

seperator

גם במקום השני נמצא סרט לא-חדש. "מפלצת של מלון 2" יצא לפני שבועיים – בשבוע האחרון של ספטמבר – ופתח עם 48 מיליון דולר. זאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש ספטמבר; המחזיק הקודם בשיא הזה היה "מפלצת של מלון" הראשון (43 מיליון). גם הסרט הזה מחזיק מעמד יפה ושומר על פופולריות, והשבוע הוא נשאר במקום השני, עם הכנסות של 23 מיליון בסוף השבוע הזה וכ-120 מיליון דולר בהכנסות כוללות עד כה. סרט שלישי בסדרה מובטח.

ומהצלחות - לכשלון. "פן", הפריקוול ל"פיטר פן" בבימוי ג'ו רייט, נכנס ישר למשבצת של הסרטים הכושלים ביותר של השנה. זה סרט עתיר אפקטים ויקר – התקציב שלו מוערך ב-150 מיליון דולר – אבל כשיצא בסוף השבוע לאקרנים הוא הצליח לגייס רק 17.5 מיליון דולר. הסכום הזה רחוק מלהיות מספק, והביקורות הלא נלהבות שהסרט זכה להן לא מעודדות.

במקום הרביעי מדורג "המתמחה", הקומדיה עם רוברט דה נירו ואן האת'וויי. זהו השבוע השלישי של הסרט, והוא לא שבר קופות, ובכל זאת מפיקיו יכולים להיות מרוצים. בסוף השבוע הראשון שלו "המתמחה" הביא 18 מיליון דולר; בשני – 12 מיליון, ועכשיו – עוד 9 מיליון. הירידה בהכנסותיו איטית, כפי שניתן לצפות מסרט שפונה בעיקר לקהל מבוגר. במקום החמישי – "סיקאריו", מותחן המלחמה בסמים עטור השבחים של דניס וילנב עם אמילי בלאנט, שגורף סכומים צנועים יחסית (7.5 מיליון השבוע, 27 מיליון בהכנסות כוללות) בדרכו לנסות לכבוש את לב האקדמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully