וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Crazy Ex-Girlfriend", "Red Oaks" ועוד: סקירת סדרות הסתיו 2015

גל של סדרות חדשות שוטף את לוח השידורים האמריקאי ואם ממש יהיה לנו מזל, הוא יגיע גם לישראל. בדקנו על מה כל המהומה וחזרנו לספר לכם מה שווה לראות ועל מה אפשר לוותר

יח"צ - חד פעמי

"Crazy Ex-Girlfriend"

מה: קומדיה מוזיקלית רומנטית שהפיילוט שלה נוצר מלכתחילה עבור רשת הכבלים שואוטיים ("קליפורניקיישן", "הסקס של מאסטרס") כקומדיה בת חצי שעה, ואחרי שנדחתה הונדסה לכדי דרמה קומית בת שעה ברשת ה-CW. רבקה היא בחורה שאפתנית שמחליטה לוותר ברגע אחד על שותפות במשרד עורכי דין יוקרתי ודירה באפטאון מנהטן, כדי לנסות ולרדוף אחרי בחור חלומותיה בעיר קטנה בקליפורניה. כשהיא מגיעה לשם היא מחוזרת על ידי בחור מקומי חמוד אחר שהיא מתקשה לשים לב למעלותיו, א-לה "פליסיטי" שהפנטזיות והחלומות שלה מתורגמים לנאמברים מוזיקליים. את התפקיד הראשי מגלמת היוצרת, הקומיקאית, השחקנית וכוכבת הרשת רייצ'ל בלום.

למה כן: מדובר באחד הפיילוטים המענגים והמושלמים (כמעט, מלבד סצינה קיטשית מעפנה) של עונת הסתיו. אינטליגנטי, מצחיק, חינני, ולמרות שהוא מפלרטט עם נושאים נדושים ("פליסיטי", כאמור), הוא עושה זאת באופן רענן ומבדר. רייצ'ל בלום מעולה וכמו הסדרה כולה ניחנה במודעות עצמית שמאפשרת לה לצחוק על עצמה בלי היסוס, כך שקשה לא להתמסר אליה. המוזיקה נעה בין נאמברים מחזמריים גרנדיוזיים לבין כאלה שהיו מרגישים בנוח ב"טיסת הקונקורד" (כמו זה שכאן למטה).

למה לא: האיזון העדין של טיפול בנושאים שחוקים נופל לצד הלא נכון בפרק השני, המבוסס על הומור מבוכה מטופש ועל מהלכי עלילה שכולם - אבל כולם - צפויים מראש. זאת ועוד, לתחזק קומדיה מוזיקלית לאורך זמן זו משימה קשה, ו-"Crazy Ex-Girlfriend" נופלת בה כבר בפרק השני עם שיר איום ונורא (משהו על יוגה, הדחקנו בינתיים).

"Truth Be Told"

מה: זאק מ"הצלצול הגואל" (מארק פול-גוסלאר) והחבר-האפרו-אמריקאי-הכי-טוב-לגמרי-פוליטיקלי-קורקט שלו, חולקים ביחד הרפתקאות מחיי הנישואין. זה אומר שהם שורצים אחד בביתו של השני, מדי פעם מחליטים לצאת לדאבל דייט עם הנשים, מזמינים בייביסטר ומתברר שהיא שחקנית פורנו.

למה כן: כי אם מגיעים עם אפס ציפיות, מבול הבדיחות הגזעניות דווקא מפתיע לטובה והאשמה הלבנה ממנה סובלת הדמות הראשית שמתקשה לרדת על בני מיעוטים היא משעשעת. נכון, לא כל הבדיחות עובדות אבל כל המגזרים חוטפים על הראש והדמויות די סימפטיות. כבר ראינו דברים גרועים יותר.

למה לא: הביקורות קטלו, הרייטינג היה מביך (הבכורה הכי גרועה בכל הזמנים? יש מצב) ובאופן כללי, זה שהסדרה משובצת בערב שבת, בית הקברות של הטלוויזיה, לא מעיד על עתיד ורוד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"Red Oaks"

מה: קומדיית התבגרות חדשה מבית היוצר של רשת אמזון המתרחשת בשנות ה-80, ובמרכזה דיוויד (קרייג רוברטס), צעיר שעומד להתחיל את לימודיו בקולג' ומנצל את חופשת הקיץ כדי לממש את כל פנטזיות הנעורים בקאנטרי קלאב היוקרתי בו הוא עובד, רגע לפני שהחיים עצמם מתחילים. פול רייזר ("משתגעים מאהבה") מככב בתור הבוס הקשוח של דיוויד וג'ניפר גריי ("ריקוד מושחת") בתור אמו.

למה כן: "Red Oaks" מתמצתת בצורה נפלאה את הנוסטלגיה הקאמפית של שנות ה-80, החל מהתלבושות המגוחכות ועד הפסקול הנהדר שמלווה אותה. ההומור שלה מצליח לקלוע במדויק לשלב בחיים שבו הרצון לפרוק כל עול עומד אל מול הצורך להחליט "מה תרצו להיות כשתהיו גדולים". אז כן, יש הרבה בדיחות סקס ולא מעט עירום וניחוח קל של שוביניזם שמאפיין את התקופה, ובכל זאת רמת ההומור מצליחה לא לרדת נמוך מדי בעיקר מפתיעה, מה שהופך את הצפייה לכיפית הרבה יותר.

למה לא: כי "Red Oaks" לא המציאה כאן שום גלגל, היא למעשה די שואבת השראה מקומדיות ההתבגרות של האייטיז וגם כמה של השנים האחרונות ("העולם על פי דנקן", "500 ימים עם סאמר", "קיץ מסחרר"). אם הז'אנר הזה לא מדבר אליכם או שמיציתם את כל מה שיש לו להציע, תתקשו למצוא בה עניין רב.

"The Last Kingdom"

מה: דרמה בריטית על פי ספריו של ברנרד קורנוול, המתרחשת במאה התשיעית ועוקבת אחר בחור צעיר על רקע מלחמות האופייניות לימי הביניים. אוטריד, יורש עצר אנגלי, נחטף ע"י פולשים ויקינגים וגדל לצדם. האם יבחר להיות נאמן לארץ בה גדל או לאנשים שגידלו אותו?

למה כן: כי יש עוד חצי שנה עד לשובה של "משחקי הכס" וכי אין באמת סדרות טלוויזיה שעוסקות במה שהתרחש במאה התשיעית באנגליה.

למה לא: כי מדובר בחיקוי עלוב למדי ל"ויקינגים" העלובה בפני עצמה. למרות קאסט משובח, צילום נאה למדי ורקע עלילתי מסקרן, "The Last Kingdom" פשוט בינונית. יש דברים אחרים שאתם יכולים לעשות בזמן הזה. כמו לצפות שוב ב"משחקי הכס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully