וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: אירופה הקלאסית

18.4.2016 / 0:44

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: בלגיה, שוויץ, אירלנד, הולנד, אוסטריה וסן מרינו

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

(בסרטון: הקליפ של "Made of Stars")

seperator

בלגיה: Laura Tesoro - What's the Pressure

קשה להאמין שאחת המדינות הכושלות בתולדות האירוויזיון נמנית על המדינות המייסדות, ומשתתפת בקביעות מ-1956. שלוש הפעמים שבהן בלגיה לא השתתפה, היו בתקופה שבה מדינות הודחו בעקבות הישגים נמוכים בשנים קודמות. 57 השתתפויות, חמישה מקומות אחרונים כולל אחד בחצי הגמר, ארבעה גמרים בלבד מ-2004, ורק זכייה אחת, זה היבול העלוב אותו לאורה תנסה לשפר בעזרת קפיצות על הבמה עם שיר שבתרגום חופשי נקרא "מה הלחץ", כותרת שמקבלת משמעות מיוחדת אחרי מתקפת הטרור הרצחנית במדינה.

בשנה שעברה בלגיה שלחה פצצה מפתיעה לאירוויזיון וסיימה במקום הרביעי עם 217 נקודות. אין ללאורה שום סיכוי לדגדג את ההישג הזה, סיכוייה להעפיל לגמר קלושים למדי. בדירוג האישי שלי היא מגרדת את הגמר מלמטה - מקום 11 בחצי הגמר השני שלא מוביל למוצ"ש ומקום 28 בדירוג הכללי. בסוכנויות ההימורים היא מדורגת במקום ה-10 בחצי הגמר השני, ובמקום ה-26 הכללי.

הימור: במקרה הטוב תעלה לגמר, כדי לקושש בו נקודות בודדות בתחתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

וכך זה נראה בלייב:

הולנד: Douwe Bob - Slow Down

לפני שלושה חודשים ביקרתי באמסטרדם. למרות הגשם המעיק שירד כמעט בלי הפסקה, הרחובות היו מלאים באנשים שעברו מבאר לבאר, ממועדון למועדון, ממסיבה למסיבה, אין אחד שלא היתה לו בירה ביד, אנשים כל כך שמחים ויפים. ניגוד קיצוני לעומת שירי האבל והקינה שהולנד שולחת בשנים האחרונות לאירוויזיון. כמו בלגיה, גם הולנד נמנית על המדינות המייסדות, והשתתפה בתחרות 56 פעמים.

בהתחלה הכל היה נהדר, ועד 1975 הולנד החזיקה בארבע זכיות ועד 1999 הופיעה 15 פעמים בטופ 10. אבל מאז? אפילו ישראל במצב טוב יותר. הולנד מחזיקה בשיא מביש של שמונה שנים ברציפות ללא עלייה לגמר. ב-2013 אנוק הצילה את הממלכה וב-2014 סיימו ההולנדים שניים רק לקונצ'יטה וורסט, אבל ב-2015 שיר לא רע עם הופעה קריפית במיוחד שוב קיצר להולנד את שבוע האירוויזיון.

בשבועות האחרונים הולנד רושמת קפיצה יפה בסוכנויות ההימורים, מהתנדנדות במקום ה-10-11 בחצי הגמר הראשון אל המקום החמישי שמבטיח השתתפות בגמר ומקום 15 בסיכויי הזכייה הכלליים. אותי אישית השיר משעמם ממש, ואני מעביר אותו בחסד מהמקום העשירי בחצי הגמר, ומדרג אותו במקום ה-26 מכלל השירים.

הימור: יעלה לגמר כי מישהו צריך לסיים בחמישייה האחרונה. אולי היציאה מהארון של הזמר כדו-מיני תסייע בקצת, אבל לא תביא מקום טוב בצמרת.

שוויץ: Rykka - The Last of Our Kind

גם שוויץ נמנית על המדינות המייסדות ומחזיקה באמתחתה 56 השתתפויות, כשארבע השנים הבודדות שבהן נעדרה היו בתקופת הדחת המדינות הכושלות. שוויץ היתה המדינה שאירחה את האירוויזיון הראשון וגם זכתה בו. את הזכייה השנייה הביאה לה זמרת אלמונית בשם סלין דיון. שוויץ מחזיקה ביותר מ-20 הופעות בטופ 10, אך מאז כניסת הגוש המזרחי לתחרות יש לה בעיקר כישלונות, כולל פעמיים מקום אחרון בערב הגמר ושני מקומות אחרונים בחצאי הגמר. משנת 2004 הגיעה שוויץ רק לארבעה גמרים, ובשנה שעברה סיימה שוויץ במקום האחרון בחצי הגמר עם 4 נקודות עלובות.

שיטת בחירת השיר השוויצרי בשנים האחרונות מורכבת ומסובכת, וכוללת שילובים של בחירה ישירה, הצבעות באינטרנט ובחירת תחנות רדיו, תלוי מאיזה גוף משדר נשלחים הזמרים. בסוף תהליך ארוך, מסועף ומורכב - מצליחה המדינה ששלחה את סלין דיון לשלוח אנשים שנשמעים בדיוק כמו שאתם נשמעים במקלחת.

אל תתנו לקליפ לבלבל אתכם - מי שעבד על הקול של הזמרת הוא לא סתם סאונדמן, הוא קוסם. אם תגללו לסרטון של ההופעה החיה יש מצב שתסגרו את הדפדפן ולא תגלשו יותר בוואלה! NEWS לעולם. בדרך קסומה שוויץ הצליחה להשתחל אצלי למקום ה-12 בחצי הגמר ולמקום ה-29 הכללי, ואם היא קוראת את מה שחוזות לה הסוכנויות - היא צריכה לבוא ולחבק אותי ולנשק אותי, שם היא מדורגת במקום ה-19 והאחרון בחצי הגמר של חובי, ובמקום ה-43 והאחרון בסיכויי הזכייה בתחרות כולה.

הימור: בזמן כתיבת הטור השעה כאן 1:20 בלילה, ו-28 שניות לתוך השיר בעלי צעק עלי לשים אוזניות. אני מהמר שהרבה בעלים יצעקו ב-12 במאי, ונימנע מצפייה נוספת בדבר הזה במוצ"ש.

וכך נראה מופע האימים של ההופעה החיה:

אירלנד: Nicky Byrne - Sunlight

אירלנד הצטרפה למועדון האירוויזיון ב-1965 והשנה יהיה זה השיר ה-50 שהאי שולח לתחרות. לכבוד יובל שירים גייסו האירים את ניקי ביירן, לשעבר כוכב להקת הבנים ווסטלייף, שבלשהי שנות ה-90 ותחילת ה-2000 כיכבה בפנטזיות של בנות העולם ואחוז מסוים מבניו. לא פחות מ-30 פעמים הגיעה אירלנד לטופ 10, כולל החזקה בשיא של שבע זכיות, מתוכן שלוש זכיות ברצף, הישג שאף מדינה לא הגיעה אליו מעולם. אבל מאז ביטול חוק השפה שמאפשר לכל מדינה לזייף באנגלית עילגת עם מבטא שלא נדע - האירים לא מצליחים להגיע לשום הישג, להפך.

משנת 2004 האירים העפילו לשבעה גמרים, לא רע, אך בשניים מהם סיימו במקום האחרון. בשנתיים האחרונות האירים לא ראו גמר, והם סומכים על ניקי שיחזיר עטרה ליושנה. האם הוא יצליח? בדירוג האישי שלי הוא מדורג במקום השביעי בחצי הגמר של חובי ובמקום ה-16 הכללי, אבל אם לשפוט על פי גרסת ההופעה החיה - יש מצב שדווקא סוכנויות ההימורים יהיו אלו שצודקות, שם הוא במקום ה-11 שלא עולה לגמר, ובמקום ה-27 בסיכויי הזכייה בתחרות.

הימור: ישתחל לגמר בקושי, יסיים בתחתית, יחזור לשדר ברדיו ויפסיק לשיר לנצח.

גרסת ההופעה החיה:

אוסטריה: ZOË - Loin d'ici

שנת 2007 היתה הפעם האחרונה שבה שיר שאינו באנגלית זכה באירוויזיון. הפעם האחרונה שבה ניצח שיר בצרפתית היתה ב-1988 וזו ייתה סלין דיון. העובדות הקשות הללו לא מפחידות את אוסטריה, שמנצלת את חוק השפה כדי לשלוח שיר דווקא בשפה השנייה של עמיר חדד. אוסטריה הצטרפה לאירוויזיון ב-1957 ומאז השתתפה 48 פעמים. ב-2008 היא פרשה וחזרה רק ב-2011, שבע פעמים היא סיימה במקום האחרון, ובשנה שעברה עשתה היסטוריה: לראשונה מדינה מארחת סיימה עם 0 נקודות.

כמי שהיה ילד בשנות ה-80, השיר של זואי מאוד מזכיר את היורופופ המתוק כל כך עד כדי גרימת סוכרת של פעם, וכך היא מצליחה להשתחל אצלי למקום השישי בחצי הגמר הראשון ולמקום ה-15 הכללי. בסוכנויות ההימורים פחות מאמינים בשיר הזה והיא מדגדת את הגמר אבל לא נכנסת אליו, מקום 11 בחצי ומקום 23 בסיכויי הזכייה הכלליים.

הימור: תקראו לי מופרע, אבל נראה לי שהיא תעלה ותסיים במקום לא מאוד טוב באמצע.

כך זה נראה בלייב:

סן מרינו: Serhat - I Didn't Know

הרפובליקה המרוממת של סן מרינו ממש לא שייכת לגוש הקלאסי כהלכתו, למעשה היא שייכת לגוש המדינות שצריכות לעוף מהאירוויזיון ולעזוב אותנו לנפשנו, כי רגלנו נקעה כבר מזמן, אבל מבחינה גיאוגרפית אין ברירה אלא לשים אותה כאן. חוץ מזה, פרט להחזקת הקריירה של ראלף זיגל מחוברת בהנשמה מלאכותית, אין למדינה הזערורית שום תרומה לתחרות. זו תהיה ההשתתפות השביעית של סן מרינו, שעלתה לגמר רק פעם אחת בודדה, שבה סיימה במקום ה-24 עם 14 נקודות בלבד.

כנראה שבסן מרינו אין מספיק זמרים כדי לשלוח להתרסק על הבמה הגדולה של אירופה, והשנה ייצג אותה סרהט, זמר טורקי, שיחזיר את הדיסקו לחיים. הגרסה המקורית שנשלחה לאירוויזיון ספגה ביקורות קשות. כשיצא EP עם רמיקסים רבים החובבים התעלפו על גרסת הדיסקו, וזו תהיה הגרסה שנראה באירוויזיון עצמו.

בדירוג האישי שלי הדבר הנוראי הזה מופיע במקום ה-17 בחצי הגמר הראשון ובמקום ה-41 הכללי ובסוכנויות ההימורים הוא במקום ה-18 והאחרון בחצי הגמר ובמקום ה-41 בסיכויי הזכייה.

הימור: יכול להפתיע ולעלות לגמר. בניגוד להרגלי לסכם את ההימור במשפט קצר, הפעם ארחיב. זוכרים את הבחירות לכנסת ה-17? העם מיואש, מיקי ויונית מפתיעות: מפלגת הגמלאים נכנסת עם לא פחות משבעה מנדטים לכנסת. ממש כמו הגמלאים - סרהט כל כך גרוע ולא קשור, עד שהוא יכול להפתיע עם עלייה חצי היסטורית ולהגיע להישג שיא של סן מרינו, לא שזה קשה במיוחד.

ומה עם חובי?

לא ניפרד בלי עידכוני חובי סטאר, והפעם נספר לכם שבסוכנויות ההימורים מצבו זהה לשבוע שעבר - מקום 8 בחצי הגמר השני שמוביל אל הגמר כמובן, ומקום 24 בסיכויי הזכייה הכלליים. בטור שפורסם כאן ב-20 באפריל 2015, נדב גדג' דורג במקום ה-27 בסיכויי הזכייה. נספר לכם גם שמועדוני חובבי האירוויזיון ברחבי היקום התחילו לפרסם את הצבעותיהם, ובינתיים לאחר הצבעת 11 מועדונים ב-10 מדינות, ישראל במקום ה-25 עם נקודה אחת בודדה שהגיעה מארמניה.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully