וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - חלק ז'

סקירת הסדרות החדשות מחו"ל נמשכת, הפעם דרמה על פי סיפורו של ד"ר פיל, הרפתקאות ריגול בברלין, נוסעים בזמן מגיעים מהעתיד להציל את האנושות ועוד

צילום מסך

(בסרטון: טריילר "Shoot the Messenger")

seperator

בול (Bull)

מה: ד"ר פיל, הפסיכולוג, הסופר ואושיית הטלוויזיה בכבודו ובעצמו עומד מאחורי הדרמה של CBS המבוססת על סיפור חייו. הסדרה עוקבת אחרי ד"ר בול (מייקל וות'רלי, "NCIS"), יזם מבריק שמשלב פסיכולוגיה, אינטואיציה ויכולת הסקת נתונים כדי ללמוד את מערכת המשפט על שופטיה, סנגוריה ונאשמיה, ולהקים את אחת מחברות הייעוץ המשפטי המצליחות בכל הזמנים. ב-16 בנובמבר היא תתחיל גם ב-yes.

למה כן: כסדרת ברודקאסט שתעסוק מדי שבוע במקרה אחר, "בול" מוצלחת למדי. היא לא ממציאה את הגלגל וגם לא מתיימרת לעשות זאת. אם ממש תקועים בלי שום דבר לעשות, אפשר לצפות בה ולא להינזק. גם משהו.

למה לא: כי השטנץ שלה נעלם אחרי פרק אחד. בסדר, הבנו, ד"ר בול הוא גאון שיכול לחזות תוצאות משפט ולהטות את התוצאות לכל כיוון שירצה. יפה. למה זה סדרת טלוויזיה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

Shoot the Messenger

מה: סדרת מתח קנדית בכיכובן של אליס לאבסק ("סטארגייט יוניברס") ואלכס קינגסטון ("ER", "דוקטור הו") שאיכשהו התגלגלה לכאן, על עיתונאית צעירה שעדה לרצח על רקע מלחמת כנופיות, וככל שהיא חוקרת את המקרה כך היא מגלה שהוא מורכב ומסובך בהרבה מכפי שנראה בתחילה.

למה כן: "Shoot the Messenger" מבוססת באופן חופשי על הסיפורים סביב ראש עיריית טורונטו המושחת והמנוח רוב פורד וכשמבינים שמה שנראה כמו רצח רגיל הוא למעשה תמונת מראה של שחיתות שפושה בכל גופי השלטון המקומי - יש חשק להמשיך לצפות. תוסיפו לזה משחק סביר לחלוטין של הקאסט ותקבלו סדרה נחמדה. לא יצירת מופת אבל גם לא אסון.

למה לא: למי יש זמן לסדרות נחמדות בימינו?

תחנת ברלין

מה: סדרת ריגול שמתרחשת בברלין שבגרמניה ועוקבת אחר דניאל מילר (ריצ'ארד ארמיטאג', "חניבעל", "ההוביט"), סוכן שהגיע למשרדי ה-CIA בברלין שבגרמניה. משימתו החשאית היא לגלות את זהותו של החפרפרת במשרד, כלומר מי האדם המדליף מידע סודי וחיוני תחת השם תומאס שאו. בהדרכתו של הקטור דיג'ין (ריס איפאנס) שמנחה את מילר במשימה המוטלת עליו, הוא לומד להתמודד עם רזי המקצוע הקשוחים של סוכן השטח ולומד להכיר את עולם ההונאות והסכנות המוסריות. הקאסט מונה שחקנים מרשימים נוספים כמו ריצ'רד ג'נקינס ("עמוק באדמה", "אוליב קיטרידג'"), מישל פורבס ("רצח מאדום לשחור", "דם אמיתי"), ריצ'ארד דיליין ("ארגו") ועוד. הסדרה משודרת גם בסלקום TV בימי שישי.

למה כן: יש בה אפרוריות שהופכת אותה למשהו שממש ניתן להאמין לו, כמעט כמו עבודה משרדית משמימה שבמקרה קשורה לענייני ריגול, חיים ומוות. כמו שניתן לצפות, המשחק של כל הקאסט מעולה.

למה לא: האפרוריות של "תחנת ברלין" מיתרגמת לכדי יצירה די משעממת, שאפילו הטוויסטים והתהפוכות בה לא מצליחים לייצר עניין. משהו בה נינוח מדי, מוכר מדי, הדמויות לא מעניינות ולא גורמות לנו להתעניין בענייני תומאס שאו. היא אפילו לא מצליחה לרתום לצרכיה את נופיה האורבניים של ברלין, שנראית דהויה מאי פעם. הבינוניות שלה היתה מתסכלת אם לא היתה מרדימה.

Travelers

מה: מותחן מד"ב בהפקה קנדית ובכיכובו של אריק מקורמק ("וויל וגרייס"). מאות שנים בעתיד מגלים בני האדם את היכולת לחזור לעבר באמצעות התודעות שלהם, תוך השתלטות על גופו של אדם מהתקופה הייעודה. הנוסעים בזמן משתלטים על חייהם של אנשים רגע לפני מותם, כדי למנוע אסון עתידי שיהווה סכנה לאנושות כולה.

למה כן: יש כל כך הרבה סדרות מסע בזמן בשנה האחרונה, ועוד כאלה שצפויות להגיע, ו-"Travelers" אמנם מצטרפת אליהן אבל עושה משהו שונה שמצליח קצת לרענן במסגרת תת-הז'אנר האהוב. מדובר קצת ב"זינוק לאתמול" - הקופצים צריכים להיטמע במסגרת בחייהם של אנשים קיימים, נשואים, בעלי משפחות ועבודות, אחד מהם הוא אפילו בן נוער, והאלמנט הזה מכניס עניין יפה מעבר למד"ב. בנוסף הם מתמודדים עם גופים לא בדיוק מדהימים - האחד למשל מכור לסמים והאחרת מצויה בסכנה תמידית להתקף פרכוסים - שמהווים עבורם כעת את זהותם. מעבר לסיפור הגדול המסקרן (גם אם לא בדיוק מקורי) הסדרה מתמודדת יפה עם האתגרים הקטנים ועם הניואנסים שיכולים לנבוע מהרפתקה כזו, מה שהופך את השלם שלה למשכנע ומעניין.

למה לא: בסופו של דבר מדובר במהדורה מעודכנת לדברים שכבר ראינו לא מעט פעמים בעבר, וחוסר המקוריות שלה בהחלט ניכר מדי פעם במהלך הצפייה.

ימים של שלכת - חלק א': "Atlanta", Speechless", "Queen Sugar", "Mary + Jane", "Borderline".

ימים של שלכת - חלק ב': Better Things", "Quarry", "High Maintanance", "One Mississippi", "Start Up" "The Collection".

ימים של שלכת - חלק ג': "The Good Place", "Designated Survivor", "Notorious", "נשק קטלני" ו"החיים עצמם".

ימים של שלכת - חלק ד': "Son Of Zorn", "Aftermath", "Easy", "Conviction" ו"טיימלס".

ימים של שלכת - חלק ה': "Channel Zero", "Man With A Plan", "Falling Water", "Chance", "American Housewife".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully